Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:28 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Liderul de Opinie Comisariatul de hărţuire a băncilor

ro

16 Mar, 2011 12:45 1004 Marime text
Ziua Mondială a Protecţiei a Consumatorilor a fost marcată, ieri, şi la Constanţa, într-un cadru festiv, cu participarea agenţilor economici şi a şefilor instituţiilor deconcentrate.Deşi era preconizat un eveniment liniştit, în care să se discute despre rolul şi importanţa Protecţiei Consumatorilor, festivităţile au fost date peste cap de directorul Băncii „Transilvania" din Constanţa, Mihaela Ichim, supărată foc pe faptul că acţiunile de control de anul trecut, dar şi de anul acesta vizează în special operatorii economici din acest sector de activitate. Directorul băncii s-a simţit „jignită" în momentul în care au fost prezentate plângerile clienţilor împotriva băncilor şi neregulile descoperite în contractele de creditate. A vrut să părăsească sala susţinând nevinovăţia băncilor şi dând vina tot pe clienţii reclamagii. „Românul refuză sau nici măcar nu ştie să citească un contract de credit. Aici este problema. Am fost invitată la o reuniune oficială în care să fie prezentat scopul şi rolul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor, nu să spuneţi cât de rele sunt băncile", a declarat directorul Băncii „Transilvania", adresându-se şefului CJPC, Dinionisie Culeţu după ce acesta prezentase rezultatele unui control tematic referitor la respectarea noilor legi în ceea ce priveşte contractele de credit. Cât despre plângerile depuse împotriva băncilor, Mihaela Ichim a sugerat că nu vizează decât aspecte... superficiale. „Aceste reclamaţii puţine şi minore vin într-o perioadă de evoluţie a pieţei bancare", a mai precizat directorul Băncii „Transilvania". Să vedem cât de „puţine" şi „minore" sunt toate aceste reclamaţii.

Grave încălcări ale legii

La nivel naţional, anul trecut, au fost controlate 1.656 puncte de lucru ale operatorilor economici din domeniul financiar, 1.350 dintre acestea fiind sancţionate cu amenzi de peste 13,21 milioane de lei. Principalele abateri constatate au fost: lipsa unor elemente pentru informarea corectă şi completă a consumatorilor, perceperea unor comisioane interzise prin acte normative, existenţa unor clauze contractuale abuzive, plăţi bancare neoperate în termen, încălcarea de către bancă a clauzelor contractuale, rambursări anticipate neoperate în cont, perceperea comisionului de risc interzis prin OUG 50/2010 şi aşa mai departe. Într-adevăr, probleme „puţine şi minore", după cum declarat Mihaela Ichim?! La nivelul CJPC Constanţa, anul trecut au fost efectuate 330 de acţiuni de control şi s-au aplicat 131 amenzi în valoare de 3.756.000 lei. Consumatorii au depus 593 de sesizări împotriva băncilor, din care 323 fondate. În urma verificărilor în teren, comisarii au aplicat 73 de sancţiuni în valoare de peste două milioane de lei. Faţă de anul 2009, numărul reclamaţiilor împotriva băncilor a fost de patru ori mai mare. Numai în primele două luni ale acestui an, CJPC Constanţa a primit 38 de reclamaţii din partea consumatorilor nemulţumiţi. Au fost întocmite 14 procese de verbale de constatare a contravenţiilor şi s-au aplicat amenzi în valoare de 160.000 lei.

http://lideruldeopinie.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii