Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:36 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Jurnalul de Constanţa Trafic cu maşini de lux, girat de reprezentanţi ai autorităţilor

ro

04 Aug, 2011 11:57 891 Marime text

Ofiţerii DGA şi procurorii Parchetului Capitalei au desfăşurat miercuri dimineaţa 44 de percheziţii la Serviciul Permise Auto şi Înmatriculări din Capitală, precum şi în mai multe locaţii din Bucureşti, Ilfov, Giurgiu, Constanţa şi Suceava, pentru punerea în executare a 50 de mandate de aducere. Printre aceştia se numără şi fostul portar de la Dinamo Cristian Munteanu, care a fost ridicat de poliţişti din Constanţa, fiind învinuit pentru tăinuire.

Ampla acţiune de miercuri dimineaţă a fost sprijinită de forţele speciale ale Jandarmeriei Române şi specialişti din cadrul Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internă (DGIPI), cu aportul tehnic al Serviciului Român de Informaţii (SRI). Oamenii legii cercetează introducerea, în mod fraudulos, pe teritoriul României a 15 autoturisme (Audi, Mazda, BMW, Chrysler, Citroen, Opel, Volkswagen, Skoda, Mercedes Benz, Alfa Romeo, Nissan, Mitsubishi şi Dacia) sustrase sau închiriate din străinătate, fără intenţia de a fi restituite, de gruparea infracţională. Ofiţerii Direcţiei Generale Anticorupţie (DGA) sunt de părere că hoţii închiriau maşini de lux din Spania şi Italia, le aduceau în România, iar apoi, cu ajutorul unor angajaţi de la Înmatriculări şi Registrul Auto Român (RAR), le înregistrau în România. Potrivit unui comunicat de presă remis de DGA, prejudiciul depăşeşte, până la acest moment, suma de 200.000 de euro.

Tot în documentul transmis de DGA se precizează, cu privire la modul de operare al grupării infracţionale, că autoturismele erau închiriate din străinătate şi introduse în ţară după ce expira perioada de închiriere. După ce ajungeau în România, membrii grupului falsificau actele de provenienţă ale maşinilor, iar ulterior erau înmatriculate. Acest lucru era posibil cu ajutorul unor funcţionari din cadrul RAR şi de la Serviciul Înmatriculări, care îşi ajutau „partenerii de afaceri" să înscrie maşinile. După ce documentele erau gata, maşinile erau vândute prin intermediari. Un alt mod de operare consta în identificarea de autoturisme înmatriculate legal pe teritoriul României, similare ca model, marcă şi an de fabricaţie celor de provenienţă ilicită, de la care se foloseau datele pentru a înregistra şi maşinile aduse în ţară ilegal. În acest sens, membrii grupării beneficiau de sprijinul unor poliţişti sau al altor funcţionari care făceau verificări în evidenţele oficiale şi le comunicau datele privind situaţia juridică a unor autoturisme. Cu datele obţinute, membrii grupării „fabricau" documente pentru autoturismele sustrase, singura posibilitate de descoperire a falsului fiind verificarea seriei de şasiu, verificare ce se face doar în cazul înstrăinării autoturismului sau în ipoteza expirării inspecţiei tehnice periodice.

www.jurnaldeconstantaonline.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii