Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:16 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Luxury Summer, lipsit de Mazare si de stralucire

ro

14 Jul, 2008 00:00 2118 Marime text
1215963700.jpg

Organizat in weekend in statiunea Mamaia, targul de produse de lux nu a atras publicul # Nici pe cel potent din punct de vedere financiar, insa nici oamenii de rand, curiosi sa vada produse pe care doar si le-ar putea visa # Ceasuri din aur, mobilier, pietre pretioase, ambarcatiuni, jacuzzi, un elicopter, automobile cu preturi exorbitante, trabucuri, dar si produse cosmetice. Cam asta puteau cumpara cei cu dare de mana de la targul de lux. Insa, se pare ca nici macar cei cu bani nu au fost interesati de evenimentul organizat de Power Marine.

Chiar daca anuntau inaintea inceperii evenimentului ca se asteapta la peste cinci mii de vizitatori, Luxury Summer nu a starnit curiozitatea celor care isi petrec vacantele in statiunea Mamaia. Nici macar expozantii nu au fost multumiti de organizare. Acestia s-au plans de spatul mic de expunere si de dimensiunile reduse ale cortului care a gazduit evenimentul. In plus, nici vanzarile nu au mers prea bine, ba din contra. Reprezentantii unei firme distribuitoare de trabucuri Cohiba, una dintre cele mai renumite firme la nivel mondial, povesteau ca vizitatorii au lipsit, iar vanzarile au fost mult sub asteptari. In prima zi reusisera sa vanda numai cateva trabucuri si asta in conditiile in care, spun ei, piata bucuresteana ii imbogateste lunar cu cateva zeci de miliarde. Preturile pentru tutunul de lux variau intre 165 si 2.400 de lei.

Ceas de 92.000 de euro

Evident, bijuteriile pe patru roti, dar si cele plutitoare au facut deliciul putinilor spectatori, insa, foarte multi dintre ei s-au aratat interesati de adevaratele giuvaere, cu mecanisme lucrate manual, placate cu aur si impodobite cu pietre pretioase. Evident, este vorba despre ceasurile de lux. "Avem si ceasuri barbatesti si ceasuri de dama. Spatiul de expunere este destul de mic si am incercam sa aratam produsele cele mai interesante", a spus reprezentantul uneia dintre firmele distribuitoare de orologii de mana. Vanzari nu au avut, insa se consoleaza cu faptul ca au folosit expozitia ca pe un prilej de a-si arata marfa. "Spatiul este cam mic. Oamenii sunt obisnuiti sa vada ca la Romexpo, spatiul acela urias. Insa, avem ceasuri ce pornesc de la 3000 de euro si ajungem la cel mai scump exponat, un ceas Franck Muller Tourbillon, din aur roz, care costa 92.000 de euro. Are un mecanism inventat de unul dintre cei mai mari ceasornicari din lume, Breguet, care il ajuta sa fie foarte precis. Ceasurile de dama sunt, in mare parte, cu diamante, insa, mai avem si cu safire, rubine si smaralde. Pentru constanteni vom deschide un magazin intr-unul dintre cele mai mari hoteluri din statiunea Mamaia", a mai spus reprezentantul firmei distribuitoare. Clienti celebri ai marcii elvetiene Franck Muller sunt Demi Moore, Robin Williams si Elton John. Unul dintre cei care poarta la mana un ceas Breguet este si vicepresedintele CJC, Cristinel Dragomir. "Avem ceasuri cu preturi intre 10.000 si 45.000 de euro. Cel mai scump este un ceas Parmigiani facut pentru yachturile Pershing, un ceas intr-o editie limitata de 115 bucati cu o carcasa din aur roz si un mecanism automatic", a declarat reprezentantul firmei Cellini.

Nelipsitul Vertu

In mod cert, de la un astfel de targ nu puteau lipsi celebrele telefoane Vertu, in mare voga printre vedetele din intreaga lume. Chiar si Mutu are un astfel de telefon mobil. Se pare ca pantofii au atras totusi cumparatori, chiar daca in numar foarte mic, mai precis doi. "Am vandut doua perechi de pantofi, una de sase si cealalta de sapte milioane. Clientii au fost oameni obisnuiti, nu vedete", spune reprezentanta singurei firme care detine franciza Baldinini, un brand italian de lux. Cel mai scump produs adus in expozitie a fost o geanta neagra, de 27 de milioane.

Primarul a dat luxul pe Geoana

Chiar daca si-a facut anuntata prezenta, primarul Radu Mazare nu a mai ajuns la Luxury Summer. Se pare ca edilul a fost prins in capitala, atat vineri cat si sambata si ca din acest motiv nu a mai ajuns la eveniment. Totusi, dealerii de ceasuri i-au facut o propunere, fiind stiuta pasiunea lui Mazare pentru orologii de mana: "Cred ca i s-ar potrivi un ceas de la Audemars Priguet sau marci mai putin cunoscute, de yachting sau de activitati sportive in aer liber". Ionut Barbu, directorul Power Marine nu considera, insa, absenta edilului un minus al evenimentului. "Daca dumneavoastra credeti ca absenta lui Radu Mazare a fost un esec, mi-l asum. Insa eu nu cred asa ceva. Pe de alta parte, este posibil ca, totusi, sambata seara sa fi ajuns pe la 11.30, nu la 19.00, asa cum anuntase. Nu stiu, am spus ca este posibil. Stiu ca a fost in Bucuresti si ca a ramas pentru ziua lui Mircea Geoana", a declarat seful Power Marine.

Expozanti nemultumiti, organizatori linistiti

In legatura cu nemultumirile expozantilor, Barbu nu a avut foarte multe de comentat: "Niciodata nu poate fi toata lumea multumita. Daca s-a spus ca taxa este mare, eu va spun ca nu consider acest lucru. a fost de 200 de mii, apoi am micsorat-o. Pana la urma a fost un targ de lux, la care ar fi trebuit sa participe cei care isi permit sa cumpere asa ceva. Nu pot sa vorbesc cu nea George care nu are bani, ci cu nea Costica, care este un potential client". Cu toate ca directorul Power Marine a vorbit despre o taxa de intrare de 200 de mii, site-ul evenimentului arata ca aceasta a fost, de fapt, de 400 de mii. Barbu nu a inteles nici plangerile participantilor in ceea ce priveste spatiul de expunere. "Industria de lux este inca la inceput in tara noastra. Asa cum arata industria arata si expozitia. Standurile sunt de la 10 mp la 200 mp. Nu va pot spune preturile, pentru ca s-au negociat niste contracte confidentiale", a mai spus Ionut Barbu. Site-ul www.luxurysummer.ro spune ca taxa de participare pentru firme a fost de 200 de euro, iar chiria pentru un metru patrat ocupat de stand a fost de 100 de euro/mp in interior si 30 euro/mp in exterior. Expozantii au beneficiar de discount-uri de la 5 la 15%, in functie de suprafata ocupata.

Scris de: {autor}Corina SAMOILA{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii