Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:32 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Tirurile bulgaresti blocheaza transportul in comun

ro

31 Oct, 2008 00:00 1647 Marime text
1225398611.jpg

Pe traseele 101 si 102 se circula cu dificultate din cauza masinilor de mare tonaj

Zeci de tiruri din intreaga tara, dar si din Bulgaria, incarcate cu materie prima pentru fabrica de ulei din zona industriala, sunt parcate ilegal pe ruta liniilor de transport in comun 101 si 102, ingreunand si blocand circulatia zilnica. Trafic de cosmar, de aproape doua saptamani, in zona industriala. Masinile incarcate cu floarea soarelui isi asteapta randul sa descarce materia prima in depozitele fabricii de ulei, in zone interzise parcarii, blocand in acest fel traficul rutier, dar mai ales transportul in comun. Scoaterea din circulatie a rutei de tramvai 102 si introducerea unei linii de transport auto nu pare a fi solutia ideala pentru fluidizarea traficului, in aceste conditii. Zilnic, soferii si vatmanii sunt nevoiti sa astepte la cozi interminabile, iesind astfel din graficul stabilit, stricandu-si masinile, recent puse in circulatie. In aceste conditii, singura varianta a soferilor este aceea de a circula pe linia de tramvai. Nici interventia politiei locale, care i-a amendat pe soferi pentru parcari ilegale, si nici blocarea rotilor nu au reprezentat solutia in rezolvarea acestui caz. Conducerea regiei de transport in comun, preocupata de starea autobuzelor nou aduse in baza, dar si de calatorii direct afectati de ingreunarea traficului la capat de linie, a incercat sa gaseasca o solutie pentru a pune capat problemei. Directorul adjunct al RATC, Dan Astratinei, a mers personal sa discute aspectul si sa gaseasca o solutie la problema respectiva impreuna cu directorul comercial al fabricii. "Am incercat sa rezolvam situatia neplacuta, propunandu-i sa discute cu cei care transporta semintele sa faca fluidizarea in functie de capacitatile de descarcare ale fabricii. Mi-a promis ca se rezolva, insa ma indoiesc ca va fi asa. De exemplu, de trei zile sta in statia din apropiere un tir care asteapta sa intre sa descarce. Reprezentantii societatii au spus, neoficial, ca nu e marfa lor pana nu intra in fabrica, deci acest aspect, al parcarii si blocajului, nu ii preocupa".

"N-avem caracatite suficiente"

Chiar daca directorul fabricii de ulei a adus in prim plan faptul ca problema este doar temporara, pe perioada recoltei de toamna, pentru doua - trei luni, lucrarile care sunt in plan pentru demontarea liniei de tramvai vor bloca practic circulatia in zona. "Tirurile ar trebui parcate in alveole speciale amenajate de primarie. Politia nu poate sta tot timpul acolo. Vom pune semne de interzis, le mai blocam rotile, dar sunt atat de multe tiruri, incat nici nu exista atatea caracatite", a mai adaugat Astratinei. Pe de alta parte, soferii masinilor de mare tonaj s-au aratat practic neputinciosi in rezolvarea acestui aspect. "Noi asteptam sa descarcam, nu avem niciun grafic, intram cand ne vine randul, nu e vina noastra ca nu avem unde sa parcam. Intram cate opt tiruri pe tura", ne-a declarat unul dintre soferi. Pana la gasirea unor solutii in acest sens, singura care are de pierdut este regia de transport, prin pagubele pe care le produc intarzierile si masinile distruse. "In doua luni, masinile noi vor ajunge pe chituci, daca se continua in acest fel", a conchis seful corp control, Marin Cornel.

Scris de: {autor}Claudia CANDET{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii