Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:47 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Pasarela pietonala si Portul turistic Mamaia se transforma in pod rutier peste Canal

ro

21 Mar, 2005 00:00 1917 Marime text

Strategii noi la Administratia Porturilor

Laurentiu Mironescu sustine ca toate lucrarile realizate pana in prezent de APMC in zona Cazino Mamaia au fost ilegale * Parlamentarul a avertizat asupra faptului ca fosta conducere a APC a incalcat legea, dat fiind faptul ca a inceput o lucrare pe un teren care nu-i apartinea * Ministerul Transporturilor a decis neutralizarea acestei ordonantei pe motiv ca nu este interesat de un astfel de obiectiv, urmand sa isi directioneze atentia investitionala spre alte aspecte # Deputatul PD sustine ca asa-zisul studiu de fezabilitate realizat de Primaria Constanta nu are nici un "orizont de recuperare a investitiilor"

Executivul a retras, la sfarsitul lunii ianuarie, Ordonanta cu numarul 132/2004, emisa de cabinetul Nastase, privind atribuirea in concesiunea Administratiei Porturilor Maritime Constanta a unui teren de zece mii de metri patrati aflati in administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Destinatia terenului a fost stabilita prin normativ, pe aceasta suprafata urmand sa fie construita o pasarela pietonala si un port de agrement in zona Cazino din statiunea Mamaia. Proiectul a fost initiat de municipalitate si urma sa se desfasoare in parteneriat cu APMC cu fonduri de la Ministerul Transporturilor.Ordonanta de Guvern 132/2004, care atribuie APMC terenul de zece hectare pentru constructia pasarelei pietonale si a unui port de agrement in statiunea Mamaia, a fost emisa de fostul cabinet in regim de urgenta, fiind sustinut de fostul ministru de resort, Miron Mitrea. Desi nu se stabilisera exact sursele de finantare pentru proiect, Primaria Constanta a luat decizia inceperii lucrarilor de demolare a vechii pasarele. Demolarea partiala a vechii pasarele a transformat zona intr-un veritabil dezastru.Schimbarea Guvernului a redefinit insa prioritatile ministerului condus de Lazlo Borbely si in consecinta acesta a luat decizia amanarii acestui proiect.Proiectul a fost de la inceput unul dubios, atata timp cat s-a organizat o licitatie pentru pasarela inainte de aprobarea ordonantei, care concesiona terenul catre APC. Mai exact, printr-o hotarare de Guvern, in luna aprilie a anului 2004, Directia Apelor Romane "Dobrogea" Litoral a cedat Ministerului Transporturilor cele zece hectare. APC si-a prevazut in bugetul pe anul 2005, suma destinata acestui proiect in valoare de sase 6 milioane de euro, inainte de a avea in patrimoniu terenul pe care urma sa fie construita pasarela si portul turistic din Mamaia.Lucrarile efectuate in zona Cazino sunt ilegaleOrdonanta care atribuie APMC terenul in concesiune pentru 49 de ani, pentru constructia pasarelei pietonale si a unui port de agrement in statiunea Mamaia, ramane deocamdata in vigoare, dupa ce, deputatii PSD si PRM au votat impotriva Legii privind respingerea OU 132/2004.Deputatul democrat Laurentiu Mironescu a declarat ieri, intr-o conferinta de presa ca, toate lucrarile realizate pana in prezent de APMC in zona Cazino Mamaia au fost ilegale, deoarece "obiectivul nu s-a aflat in nici un fel in posesia sau proprietatea Portului Constanta". Cu alte cuvinte, parlamentarul nu a facut altceva decat sa avertizeze asupra faptului ca fosta conducere a APC a incalcat legea, dat fiind faptul ca a inceput o lucrare pe un teren care nu-i apartinea. "Ministerul Transporturilor a decis neutralizarea acestei ordonantei subliniind ca nu este interesat de un astfel de obiectiv si drept urmare isi va directiona atentia investitionala in alta parte", a spus Mironescu.Totodata, deputatul democrat a catalogat aceasta investitie a municipalitatii drept una "fara orizont", care nu are nici o legatura cu Portul Constanta si CN APMC. "Pana in prezent, Administratia Porturilor Maritime Constanta a platit suma de sase milioane euro pentru o investitie care nu-i apartine. Deoarece exista foarte multe inadvertente in acest caz, Ministerul Transporturilor va face o analiza pertinenta a ceea ce s-a intamplat pentru a decide cum poate sa redea functionalitatea acelei fasii de plaja si, nu in ultimul rand, cine va semna nota de plata", a apreciat Laurentiu Mironescu. De asemenea, deputatul PD a specificat faptul ca asa-zisul studiu de fezabilitate realizat de Primaria Constanta nu are nici un "orizont de recuperare a investitiilor", acesta fiind de altfel principalul motiv pentru care parlamentarii Coalitiei s-au opus aprobarii Ordonantei Guvernului care dadea frau liber "ambitiilor" municipalitatii si fostului ministru de resort.Prezent la conferinta de presa, directorul general al APMC, Mircea Banias, a tinut sa isi reafirme pozitia fata de construirea pasarelei pietonale din statiunea Mamaia. Suspectat de o opinie contrara cu a deputatului Mironescu, Banias a declarat raspicat ca nu sustine "proiectul pasarelei pentru ca nu este benefic Portului Constanta".Portul SF din MamaiaTrecand peste datele tehnico-economice care demonstreaza inutilitatea proiectului din Mamaia, acelasi Mironescu a lansat ideea unui alt proiect care se justifica si care va fi finantat de CN APMC. Cu banii care se putea construi pasarela din Mamaia, Mironescu a sustinut ca va initia un proiect de construirea unui pod rutier peste Canalul Dunare-Marea Neagra, in dreptul ecluzei de la Agigea. Utilitatea acestui pod peste Canal, este dovedita printr-un simplu calcul economic, trecerea pe cale rutiera din Portul Constanta in Portul Constanta-Sud Agigea la acest moment este posibila numai printr-un ocol de 23 de kilometri, pe traseul rutier care trece prin orasul Constanta, localitatile Lazu, Agigea si Eforie Nord. Constructia unui pod rutier peste Canal ar reduce astfel atat distantele cat si traficul greu de marfuri, descongestionand mai ales in timp de sezon estival arterele de circulatie spre si dinspre Litoral. In consecinta cei 6,8 milioane de euro solicitati de Consiliul Local pentru constructia "Portului SF", vor fi folositi de CN APM pentru constructia podului rutier si nu in alte scopuri. Maine, la Bucuresti va fi luata hotararea definitiva vizavi de neutralizarea ordonantei care prevedea constructia Pasarelei si Portului Mamaia.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii