Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:56 16 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Institutul de cercetare de la Palas cedeaza teren

ro

29 Oct, 2009 01:25 1552 Marime text

varianta_ocolitoare_autostrada_56.jpgPeste 140.000 de metri pătraţi pentru varianta ocolitoare a Constanţei

Grupurile parlamentare din Senat au dezbătut, ieri, proiectul de lege care viza darea în administrarea Ministerului Transporturilor a unui teren de 141.993 de metri pătraţi, aflat la Institutul de Cercetare - Dezvoltare pentru Creşterea Ovinelor şi Caprinelor Palas, în vederea demarării lucrărilor la varianta de ocolire a Constanţei.Votul final va fi dat în şedinţa de plen de lunea viitoare, însă, după cum ne-a declarat senatorul Puiu Haşotti, după discuţia de ieri, grupurile parlamentare s-au declarat în favoarea proiectului.

De altfel, procedura este una care vine în completarea prevederilor Hotărârii nr. 213 din 04/03/2009, referitoare la declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Varianta de ocolire a municipiului Constanta", km 0+000-km 21+861, proiect publicat în Monitorul Oficial nr. 159 din 16/03/2009. Proiectul viza remunerarea celor 395 de proprietari care deţin terenuri pe traseul obiectivului de investiţii.

După ce în luna martie a acestui an s-a întocmit lista celor care trebuie să cedeze statului 1.878.533 de metri pătraţi, din Ovidiu, Constanţa, Cumpăna, Agigea, Ministerul Transporturilor a cerut şi Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu Siseşti" - Institutul de Cercetare - Dezvoltare pentru Creşterea Ovinelor şi Caprinelor Palas - 141.993 metri pătraţi, aflat în extravilan, pentru completarea traseului. Valoarea totală a despăgubirilor pe care proprietarii urmează să le primească a fost estimată la 128.557.000 lei, bani alocaţi de la bugetul de stat.

Votul final, pe 2 noiembrie

Potrivit datelor înscrise în expunerea de motive a proiectului, suprafeţele de teren care se cer a fi date Ministerului Transporturilor nu fac obiectul unor contracte de concesiune ori al unuia de retrocedare.

Proiectul a fost înregistrat la Senat, în 10 iulie, fiind prezentat în Biroul Permanent în 2 septembrie a.c. Acesta a fost avizat favorabil de comisia economică, industrii şi servicii, de cea pentru privatizare şi administrarea activelor statului, de cea juridică, dar şi cea de agricultură, silvicultură şi dezvoltare rurală.

Proiectul a mai fost înscris pentru dezbateri pe ordinea de zi a şedinţei de plen din 21 octombrie, urmând ca pe 2 noiembrie să primească votul Senatului, aşa cum ne-a declarat senatorul liberal Puiu Haşotti. Potrivit raportului întocmit la proiect, „imobilele afectate de obiectivul de investiţii trebuie predate către constructor, în vederea demarării lucrărilor". Predarea suprafeţei de teren se va face în baza unui protocol încheiat între părţile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a legii.

Din proiectul care vizează realizarea variantei de ocolire a Constanţei face parte şi trecerea unei suprafeţe de teren de la Institutul de Cercetare - Dezvoltare pentru Montanologie Cristian - Sibiu, de 44.562 metri pătraţi, pentru construirea „Variantei de ocolire a municipiului Sibiu".

Variantă de 145 de milioane de euro

Teoretic, aşa cum arăta calendarul estimativ al activităţilor din cadrul proiectului, lucrările la varianta de ocolire a municipiului ar urma să se încheie în octombrie 2011. Greu de crezut că lucrările de 22 de kilometri, cu profil de autostradă, se vor finaliza în termenul prevăzut de specialişti, cu atât mai mult cu cât acestea nici nu au început, iar termenul pentru finalizarea obiectivului este de 36 de luni.

Lucrările vor fi executate de un consorţiu de firme compus din FCC Construccion SA (Spania) şi Astaldi SpA (Italia). Valoarea totală estimată a investiţiei se ridică la 437.840.505,02 lei fără TVA, echivalentul a 144.730.611 euro cu TVA, finanţarea fiind asigurată prin împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, beneficiarul fiind Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Fondul de Coeziune asigură suma de 221.565.176 lei, iar restul de 260.664.914 lei, din Bugetul de Stat. Lucrările la varianta de ocolire vor include 34 de poduri, podeţe şi pasaje şi 5 noduri rutiere.

Traseul are ca punct de pornire nodul rutier ce asigură legătura cu DN 2A, în vecinătatea oraşului Ovidiu, şi se dezvoltă prin Câmpia Dobrogei de Sud către DN 3 şi DN 39, având ca punct final Poarta 9 a Portului Constanţa.
Proiectul face parte din Coridorul Pan European IV şi reprezintă tronsonul final al autostrăzii A2 care leagă municipiul Bucureşti de municipiul Constanţa.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii