Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:19 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Bani pentru exproprierile de pe centura

ro

05 Aug, 2008 00:00 818 Marime text

Potrivit unui proiect de hotarare de guvern, Ministerul Transporturilor va aloca 90,11 milioane lei pentru exproprierile necesare realizarii centurii ocolitoare la nivel de autostrada a municipiului Constanta.

Suma respectiva ar urma sa acopere cheltuielile pentru exproprierea a 295 de imobile aflate pe o suprafata de 1.607.521 metri patrati de-a lungul celor 22 de kilometri ai viitoarei centuri. Conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat ca firma constructoare va fi selectata pana la 1 octombrie, iar lucrarile vor demara in martie 2009. Varianta de ocolire a municipiului Constanta va fi un tronson al Coridorului IV Paneuropean (care va asigura legatura intre Romania, centrul si vestul Europei) si va reduce traficul din localitate. Centura Constantei va incepe la DN2A, situat in localitatea Ovidiu, de la podul Poarta Alba - Canalul Midia. Traseul va traversa municipiul prin partea vestica si se va intalni cu DN3 (Constanta - Valu lui Traian). Conform proiectului, linia principala M800 este intersectata inainte de a intalni inelul secundar Palazu. Traseul va trece prin vecinatatea comunei Cumpana, intersectand, ulterior, DN39 (Tuzla - Costinesti), la kilometrul opt, si linia de cale ferata Constanta -Medgidia. Traseul ajunge la Constanta Sud - Portul Agigea, Poarta 9. Pana in prezent, sapte consortii si companii au depus oferte finale pentru proiectarea si constructia centurii: Salini Construttori, din Italia, J&P Avax, din Grecia, consortiul JV Impregilo/Itinera, din Italia, consortiul FCC Construccion /Astaldi, compania Colas, din Franta, Aktor, din Grecia, si consortiul JV Mota-Engil, Engeharia E Construcao, Monteadrianoengeharia, Sociedade de Construcoes Soares Da Costa, din Portugalia. Contractul trebuia semnat pe 30 noiembrie 2007, dar s-a amanat pentru toamna 2008. Lucrarile ar trebui finalizate pe 25 decembrie 2009, insa termenul s-ar putea prelungi, intrucat semnarea contractului de constructie a fost amanata succesiv. Varianta de ocolire a Constantei, cu profil de autostrada, este finantata de Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare si de Guvern. Costurile estimate pentru realizarea celor 22,2 km de autostrada, impreuna cu intreaga infrastructura asociata, vor fi de circa 167,35 milioane de euro. Reamintim ca, in data de 19 aprilie 2007, CNADNR a semnat cu firmele asociate, Hill International (Marea Britanie) si WSP (Suedia), contractul de consultanta pentru supervizarea lucrarilor. Pe viitoarea autostrada, autovehiculele vor putea circula cu o viteza de 140 km/h si va avea cinci noduri rutiere.

Scris de: {autor}Mihaela CIORBARU{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii