BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:24 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Studentii critica programul initiat de ANT pentru Ziua Tinerilor

ro

02 May, 2008 00:00 1370 Marime text
Uniunea Studentilor din Romania critica programul initiat de Autoritatea Nationala pentru Tineret (ANT) pentru Ziua Tinerilor, considerand ca aceasta institutie ar trebui sa se ocupe mai degraba de elaborarea unei politici de tineret coerente, potrivit unui comunicat remis, joi, agentiei MEDIAFAX. Potrivit Uniunii Studentilor din Romania (USR) autoritatile publice responsabile cu problemele de tineret din Romania continua sa dea "paine si circ" tinerilor de Ziua Tineretului in loc sa elaboreze si sa implementeze o politica de tineret coerenta. "Asistam la un fapt socant: Romania este singura tara din Europa care nu are o politica nationala de tineret asumata politic, care sa precizeze statutul, drepturile, responsabilitatile si rolurile pe care le au tinerii in societate!", se arata in comunicat. USR a lansat o provocare autoritatilor prin organizarea primei editii a Congresului Studentilor din Romania, studentii au dezbatand pe marginea principalelor probleme cu care se confrunta tinerii romani. Ei au concluzionat ca este necesara elaborarea unei politici nationale de tineret, deoarece masurile care ii privesc pe tineri, adoptate in ultimii ani, nu au fost rezultatul unei strategii si nu au fost integrate intr-o politica coerenta. Principalele probleme ale tinerilor din Romania identificate in cadrul Congresului Studentilor din Romania privesc: problemele legate de educatie, integrarea pe piata muncii si locuinta. "Migratia tinerilor din mediul rural in urban, precum si lipsa mijloacelor de stimulare a intoarcerii absolventilor in mediul rural, conduc la una dintre cele mai acute probleme cu care se confrunta tinerii - lipsa unei locuinte! Instrumentele bancare destinate achizitionarii de locuinte pentru tineri sunt ineficiente si greu accesibile din cauza veniturilor mici ale tinerilor si a lipsei bunurilor pentru garantarea creditelor. De asemenea, programele prin care se construiesc locuinte pentru tineri sunt defectuos gestionate, rezultatul fiind ca aceste locuinte ajung preponderent la prietenii politici si, nicidecum, la destinatarii avuti in vedere - tinerii!", se arata in comunicat. Congresul Studentilor din Romania a concluzionat ca se impune elaborarea unei politici nationale de tineret care sa "produca" un model al tanarului din Romania, care sa fie autonom, pentru a putea sa ia decizii si sa-si poata controla viata personala si sociala, sa fie capabil sa poata lucra cu ceilalti si sa le poata da ajutorul atunci cand este necesar, sa fie responsabil pentru actiunile sale si devotat grupului de care apartine. Potrivit USR, delegatii ale studentilor din Romania lucreaza la elaborarea unui Plan Strategic de Masuri pentru imbunatatirea politicilor de tineret, plan ce va fi lansat in dezbatere publica pe 15 mai, urmand a fi supus unei asumari politice unanime, transpartinice si implementat, in parteneriat cu institutiile publice responsabile. ANT a anuntat, miercuri, ca in 2 mai, de Ziua Nationala a Tineretului, in cele 41 de resedinte de judet va fi organizat un Cros al Tineretii. "La linia de start se va putea prezenta oricine doreste, dar datorita semnificatiei zilei de 2 Mai, toti tinerii cu varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani care vor trece linia de sosire vor participa la o tombola al carei premiu este o excursie in Tunisia, pentru fiecare judet", preciza ANT intr-un comunicat de miercuri. In Bucuresti, Ziua Tineretului se va desfasura in Parcul Herastrau, unde vor fi organizate de-a lungul zilei diverse competitii sportive. Cu acest prilej, Jandarmeria Romana va transmite mesajul sau anti-violenta sustinut prin campania "Offsaid la violenta!", un proiect impotriva violentei de pe stadioane si nu numai care a fost initiat la 1 ianuarie 2008. Totodata, Centrul de Tineret al Bibliotecii Metropolitane Bucuresti va lansa campania "Kartier - Trei festivaluri in trei cartiere" ce se adreseaza fanilor culturii urbane din diferite zone ale Bucurestiului, fiind un lant de festivaluri in aer liber. De la ora 18.00, tinerii sunt asteptati la scena ANT pentru a lua parte la marele concert sustinut de Ducu Bertzi, Mircea Vintila, Zoia Alecu, Tatiana Stepa si Mircea Bodolan.

Scris de: {autor}MFX{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp