Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:14 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Un mort şi şapte răniţi grav la Săcele, în 2011 Se face o nouă expertiză judiciară tehnică auto. Iată care sunt obiectivele!

ro

10 Apr, 2017 00:00 1756 Marime text
Judecătorii din cadrul Curţii de Apel Constanţa vor redeschide mâine dosarul în care Mihaela Any Paltarac a fost condamnată de Judecătoria Constanţa, în iulie 2016, în primă instanţă, la doi ani şi şase luni de închisoare, cu suspendare, pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală gravă din culpă, după ce, în 2011, ar fi provocat un accident rutier.
 
Zilele trecute, judecătorii Viorica Lungu şi Marius Cristian Epure, din Curtea de Apel Constanţa, învestiţi cu soluţionarea cauzei în apel, au admis proba cu nouă expertiză judiciară tehnică auto, propusă de Mihaela Any Paltarac.
 
Astfel, instanţa a dispus efectuarea de către un expert criminalist autorizat din cadrul Institutului Naţional de Expertize Criminalistice Bucureşti a unei expertize judiciare tehnice auto în cauză, având ca obiective: 1. determinarea dinamicii producerii accidentului, în raport de urmele materiale constatate după producerea accidentului, 2. determinarea locului producerii accidentului, cu evidenţierea distanţei până la vârful dealului şi a câmpului de vizibilitate obturat de acest vârf de deal, 3. stabilirea poziţiei autoturismelor în pre-momentul şi în momentul producerii coliziunii, 4. stabilirea momentului apariţiei stării de pericol ţinând cont şi de dâmbul de nisip de pe sensul Tulcea - Constanţa, la care se face referire în actele dosarului, stabilirea spaţiului parcurs de autoturisme din momentul apariţiei stării de pericol până la producerea coliziunii, 6. determinarea cauzei/cauzelor ce au determinat/contribuit la producerea accidentului; 7. precizarea provenienţei urmelor de derapare/frânare identificate pe banda sensului Tulcea - Constanţa, inclusiv modalitatea de producere a urmei ce pătrunde pe contrasens; - care au fost avariile autovehiculelor produse în dinamica accidentului şi cauzele posibile de producere. 8. care este explicaţia apariţiei/producerii zgârieturii din asfalt de pe sensul Constanţa - Tulcea.
 
Mai departe, Curtea de Apel Constanţa a decis ca expertul să aibă la dispoziţie dosarul cauzei ce va fi înaintat INEC, cu întocmirea unui supliment.
 
Amintim că, potrivit Poliţiei Rutiere Constanţa, pe 17 aprilie 2011, Any Mihaela Paltarac, de 45 de ani, a condus un autoturism Toyota Rav 4, pe DN 22, dinspre Constanţa către Tulcea, şi, din cauza neatenţiei în conducere, la kilometrul 263+100 de metri, a pătruns pe contrasens, lovind în plin o Skoda Fabia, condusă de Magdalena Ţuţuianu, de 35 de ani, care circula dinspre Tulcea către Constanţa.
 
În urma impactului, a rezultat rănirea gravă a Mihaelei Any Paltarac, a lui Claudiu Paltarac, de 54 de ani, a lui Florin Sabin Paltarac, de 22 de ani, pasageri în Toyota. De asemenea, au mai fost răniţi: Magdalena Ţuţuianu, Costel Claudiu Ţuţuianu, de 37 de ani, Ştefania Daria Ţ., de şapte ani, şi Carmen Bârnă, pasageri în Skoda. Lenuţa Banu, de 56 de ani, pasageră în Skoda, a decedat în urma accidentului.
 
Aşa cum arătam şi mai sus, Judecătoria Constanţa a dispus condamnarea Mihaelei Any Paltarac la doi ani şi şase luni de închisoare, cu suspendare, pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală gravă din culpă.
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii