Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
05:30 20 01 2018 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Două eleve de la Colegiul Agricol Poarta Albă, pe podiumul concursului de arte vizuale cu tema „Ce înseamnă libertatea pentru mine?“

ro

24 May, 2017 00:00 820 Marime text
Săptămâna trecută, la Biblioteca Judeţeană Constanţa a avut loc concursul de arte vizuale ce a avut ca temă „Ce înseamnă libertatea pentru mine?“. Concursul face parte din proiectul „Lecţii de viaţă 2016-2017“.
 
Elevele Andreea Alexandra Plopeanu şi Bianca Iulia Iacob, de la Colegiul Agricol Poarta Albă, coordonate de prof. Victoriţa Marieta Duduţă şi Aurelia Pocea, au obţinut locul 3, respectiv menţiune la secţiunea Grafică. Potrivit consilierului de imagine al Colegiului Agricol Poarta Albă, Victoriţa Duduţă, elevi şi cadre didactice de la Colegiul Agricol Poarta Albă desfăşoară diverse activităţi în cadrul proiectului „Lecţii de viaţă“, realizat în colaborare cu CJRAE Constanta, Penitenciarul Poarta Alba şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa.
 
Proiectul „Lecţii de viaţă“ îşi propune să contribuie la prevenirea şi combaterea comportamentelor de risc în rândul tinerilor. Pornind de la ideea că perioada adolescenţei este una cu urcuşuri şi coborâşuri, că mediul în care cresc unii tineri nu este întotdeauna unul favorabil şi că lacunele din educaţie îşi pun amprenta asupra evoluţiei ulterioare a personalităţii lor, schimbul de opinii dintre elevi şi tinerii din închisoare poate fi benefic pentru ambele părţi implicate. Prin dialogul cu persoanele private de libertate şi prin reflectarea asupra conduitelor indezirabile adoptate de către tineri ce aparţin generaţiei lor, elevii de liceu vor dobândi un tip de învăţare experienţială ale cărei valenţe formative sunt net superioare dezbaterilor de idei.
 
De asemenea, prin implicarea specialiştilor de la Sectorul Reintegrare socială din cadrul Penitenciarului Poarta Albă, problematica minorilor şi tinerilor aflaţi în detenţie poate sensibiliza opinia publică în direcţia identificării soluţiilor optime de integrare a tinerilor ce execută o pedeapsă privativă de libertate în viaţa socială.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii