Portrete
Oameni care au făcut istorie culturală în Dobrogea
16:36 05 12 2016 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Interviu online cu Stelian-Cristian Ion, candidatul USR Constanţa pentru Camera Deputaţilor „USR e mai mult decât un partid politic, este expresia unei stări sociale de revoltă față de bătaia de joc a clasei politice din ultimii 27 de ani!

ro

30 Nov, 2016 00:00 2008 Marime text
Candidatul Uniunii Salvaţi România susţine lupta împotriva actualei clase politice corupte, incompetente şi rău intenţionate. Pentru o parte dintre locuitorii cartierelor „betonate” ale Constanţei, Stelian-Cristian Ion este unul dintre ei, odată cu demararea luptei în instanţe cu autorităţile publice locale, prin care a reuşit să stopeze proiecte imobiliare pe spaţii verzi pe strada Suceava sau pe bulevardele Lăpuşneanu sau Tomis.
Stelian-Cristian Ion  a vorbit la interviu online despre proiectul Uniunii Salvaţi România, precum şi despre problema lipsei de transparenţă decizională în administraţia publică locală sau despre registrul spaţiilor verzi care la Constanţa nu s-a realizat şi din cauza lipsei căruia municipalitatea a fost sancţionată. Candidatul USR a fost însoţit şi de susţinătorii săi Alin Dănișor (preşedinte Asociaţia de proprietari A2 - vizavi de parcul Tomis II) şi Magda Cristodor - preşedinte AP bl. U2 din Tomis Nord).


Privim de multe ori cum se încalcă legea privind transparența decizională în administrația publică. Un caz concret ar fi trecerea unor suprafețe de teren cu destinația de spațiu verde din proprietatea municipiului în proprietatea/folosința altor entități juridice și la adoptarea Regulamentului de informare și consultare a publicului în elaborarea și revizuirea planurilor de urbanism la nivelul municipiului Constanța. Din punct de vedere legislativ, cum poate fi reglementată acest abuz al autorităţilor?
Stelian-Cristian Ion: Lipsa spațiilor verzi din Constanța, dar și din alte orașe mari, se datorează pe de o parte înstrăinării abuzive a terenurilor cu destinația de spațiu verde, iar pe de altă parte încălcării legislației în materie de urbanism și amenajare a teritoriului. În privința înstrăinării terenurilor cu spații verzi de către autoritățile publice locale problema este gravă pentru că în majoritatea cazurilor nu se mai poate face nimic din punct de vedere juridic. Aceste terenuri au fost, în marea lor majoritate, înstrăinate succesiv, iar noii proprietari se bucură de protecția legii. Există cazuri celebre de retrocedări abuzive în Constanţa, săvârșite prin încălcarea flagrantă a legii, inclusiv prin falsuri grosolane, iar acele terenuri au rămas și, cel mai probabil, vor rămâne și pe viitor în proprietatea noilor cumpărători. Nu s-au pus la timp sechestre pe aceste terenuri și ele au fost întrăinate imediat după retrocedare. Organele de anchetă s-au trezit târziu, procesul durează foarte mult, iar consecința este dezamăgitoare câtă vreme terenul nu se reîntoarce în patrimoniul Municipiului Constanța. În privința legislației în materie de urbanism pot fi făcute anumite modificări astfel încât să nu mai poată construi fiecare cât, cum și unde dorește. Trebuie modificată Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul astfel încât să nu mai poți supraetaja o clădire fără să ai un PUZ aprobat, trebuie adoptată o procedură mai clară și mai drastică de informare și consultare a publicului în privința adoptării și modificării planurilor de urbanism. Actuala procedură nu este suficient de clară și permite autorităților locale să-și adopte proceduri proprii de consultare și informare a publicului. În Constanța o asemenea procedură a fost adoptată cu 5 ani de întârziere, iar când, în sfârșit, s-a propus pentru a fi adoptat, părerile publicului nu au mai fost ascultate. M-am prezentat personal în ședința consiliului local pentru a face niște observații tehnice legate de această procedură pe care o consider defectuoasă, dar consilierii PSD și PMP, sub obladuirea primarului, au ”votat” să nu mi se dea cuvântul. Așa înțeleg domniile lor să pună în aplicare principiile transparenței decizionale pe care le tot clamează în mod demagogic! Ne ceartă că nu ne implicăm civic și că nu participăm la dezbateri, iar când încercăm să facem lucrul acesta, ne iau dreptul la cuvânt.  Ar trebui schimbată și legea spațiilor verzi care, inițial, interzicea construirea pe aceste terenuri ocupate cu spații verzi, dar care, în 2014, la presiunea intereselor imobiliare, a fost modificată și golită de conținut printr-un singur alineat care dădea posibilitatea construirii pe spațiile verzi. Acest alineat trebuie abrogat, altfel legea, în întregul ei, mi se pare lipsită de sens.

Alin Dănişor, preşedinte Asociaţia de Proprietari A2 (Bulevardul Tomis 149 din zona spitalului Judeţean) : Modificările legislative trebuie să vizeze interdicţia construcţiilor pe spaţiile verzi şi împiedicarea creării de aglomeraţii de imobile, respectându-se astfel spaţiul intim al locatarilor.

Magda Cristodor, preşedinte Asociaţia de Proprietari U2 (strada Suceava nr.8 - Tomis Nord): Modificările legislative ar trebui să ţină cont de normele de siguranţă la incediu. Practic în cazul unui incident nedorit, maşinile de pompieri efectiv nu au cum să pătrundă la unele imobile. 
Declarativ politicienii constănţeni au spun „nu” betoanelor. În practică lucrurile stau altfel. O confirmă şi presa şi asociaţiile de proprietari care prin intermediul dvs sau pe alte căi au ajuns în instanţă pentru a împiedica extinderea unor construcţii sau ridicarea de la zero a altora. Din Parlamentul României cum consideraţi că poate fi stopată această practică „învechită” deja printre autorităţile constănţene de a „închide” ochii la prevederile legislaţiei de mediu şi la nevoile şi în cele din urmă sănătatea noastră?
Stelian-Cristian Ion: Ce mi se pare ciudat este faptul că și politicienii care au permis defrișarea și betonarea Constanței locuiesc tot în acest oraș, copiii lor respiră același aer pe care il respiram si noi. Banii și alte avantaje nu compensează lipsa unui aer curat, a unui oraș prietenos, în care să îți facă plăcere să trăiești, să te plimbi. Am observat în ultimul timp o schimbare de atitudine la nivelul autorității publice locale în sensul de a nu se mai accepta toate proiectele imobiliare, dar unele proiecte abuzive tot mai scapă. Mi-aș fi dorit mult mai mult decat atât, mi-aș fi dorit o stopare a construirii pe spațiile verzi. Pe 6 iunie 2016, a doua zi după câștigarea alegerilor, ”noul” primar înscăunat nu avea altă prioritate mai mare decât să emită o autorizație de construire pe bd. Lăpușneanu, vis a vis de mall, în favoarea unor prieteni din PSD. Cum să mai cred eu în politicienii constănțeni care spun “nu” betoanelor, în aceste condiții? Vedeți cu ochii dumneavoastră că, în realitate, nu s-a schimbat mare lucru. Din Parlament voi lupta din răsputeri, alături de colegii din USR, pentru depolitizarea instituțiilor publice. Dacă în fruntea APM, a Gărzii de Mediu și a multor alte instituții ar fi fost persoane fără legătură cu politicul, lucrurile ar fi stat altfel, nu ar mai fi fost posibile aceste abuzuri. Iar politizarea instituțiilor publice este un flagel care afectează toate domeniile, nu doar cel despre care vorbim acum. Afectează inclusiv domeniul sănătății,  al învățământului imobiliare abuzive. Nu este posibil să obții o hotârâre judecătorească de suspendare a unei autorizații de construire, iar investitorul să te sfideze și să nesocotească această hotârâre fără să fie supus vreunei sancțiuni, eventual de natură penală. În prezent, nerespectarea unei astfel de hotârâri judecătorești nu constituie infracțiune, ceea ce mi se pare o anomalie legislativă. Ar trebui îmbunătățită legislația contenciosului administrativ care presupune un formalism exagerat în opinia mea: dacă nu ai formulat plângere prealabilă în 30 de zile de când se presupune că ai aflat de un act administrativ riști să ți se respingă cererea de chemare în judecată ca inadmisibilă, deși, pe fond, aveai dreptate. Aceste plângeri prealabile sunt inutile în practică pentru că în peste 90% din cazuri organul adminisrativ fie nu îți răspunde, fie îți respinge solicitarea și atunci plângerea prealabilă e lipsită de sens. Trebuie înăsprite și sancțiunile dispuse împotriva persoanelor vinovate de încălcarea legislației de mediu. Spre exemplu nu  mi se pare normal ca pentru neefectuarea la timp a Registrului spațiilor verzi să plătească amendă municipiul, ci persoana fizică din vina căreia nu s-a elaborat acest registru. Dacă este de vină primarul să fie el amendat, sau directorul din subordinea lui, nu municipiul, pentru că altfel nu își vor schimba niciodată conduita dacă nu vor fi sancționați personal. De  ce să fie suportate aceste amenzi de la buget, de ce să să plătim noi toți? Noi suntem vinovați sau primarul? Sunt multe alte modificări pe care intenționez să le propun.

Alin Dănişor: Categoric trebuie instituite prin lege pedepse mai aspre pentru cei care nu respectă normele legislative şi o urmările mai atentă a situaţiei spaţiilor verzi.

Magda Cristodor:  Amenzile ar trebui aplicate edililor care nu respectă legea, nu primăriilor. 
Trebuie să gândim şi în perspectivă la dezvoltarea zonei costiere, evident după se va reuşi ameliorarea  situaţiei spaţiilor verzi din oraş iar la nivelul judeţului a problemelor de deşertificare. Ce propune USR din acest punct de vedere?
Stelian- Cristian Ion:  Zona costieră trebuie să fie o zonă îngrijită, să existe o viziune unitară de dezvoltare. Ar trebui organizate concursuri de proiecte, supuse expunerii și dezbaterii publice. Ne dorim o zonă în care plajele să fie protejate de agresiunea factorului uman. S-a construit în exces inclusiv de plaje, ceea ce este de neconceput. Chiar și o eventuală șosea de coastă trebuie gândită în așa fel încâ să nu fie afectate zonele rezidențiale, să fie încurajat transportul pietonal, transportul nemotorizat, cu bicicleta spre exemplu si transportul public. O astfel de șosea trebuie să aibă prevăzută și o promenadă cu vedere la mare. O șosea de viteză, cu multe benzi care să încurajeze doar mersul cu autoturismul nu mi se pare cea mai bună idee. Construcția unei infrastructuri în apropierea mării este valoroasă prin însăși pozitionarea ei. Cum și de ce să admiri marea din viteză, din autoturism? Zona costieră trebuie să fie în primul rând a pietonilor. Trebuie să concepem dezvoltarea orașului pentru oameni, nu pentru mașini. Nevoia de descongestionare a traficului trebuie sa se imbine cu aceea de a pune în centrul atenție omul, pietonul. E o întreagă filozofie în privința asta, există unele ONG-uri care militează pentru aceste idei și pe care ar trebui să le ascultăm cu mai multă atenție. Dacă facem proiecte doar pentru a cheltui niște bani nu am făcut nimic! Sper ca și zona de la Poarta 1 să își schimbe destinația, să devină una turistică, împingând activitățile portuare puțin mai la sud. E spațiu de dezvoltare pentru toată lumea: și pentru activitățile portuare, dar și pentru turism. Zona din imediata apropiere a Cazinoului și din proximiatea penisulei are un potențial de dezvoltare tuiristică imens care trebuie valorificat. 
Primăria Municipiului Constanţa a demarat în sfârşit procedurile de licitare pentru realizarea unui registru local al spaţiilor verzi, aşa cum există în multe oraşe din ţară.
Se întâmplă şi la Constanţa, după 15 ani în care organizaţiile de mediu au insistat să fie realizată o astfel de hartă în care să existe o evidenţă clară a copacilor, spaţiilor verzi şi a fiecărui teren cu verdeaţă din oraş, fie că este vorba despre domeniul public sau privat.
Elaborarea Registrului local al spaţiilor verzi din municipiul Constanţa se va realiza prin două activităţi de bază:
1. Realizarea şi implementarea sistemului informatic al spaţiilor verzi (SISV), reprezentat de un ansamblu de licenţe software GIS şi de date textuale şi grafice cuprinse într-o bază de date relaţională, concepută ca un sistem unitar care se va intregra cu sistemul informatic existent în cadrul Primăriei;
2. Realizarea Registrului local al spaţiilor verzi (RLSV) – care se va constitui în mai multe etape, reprezentând toate lucrările tehnice geodezice, topografice, de cartare a spaţiilor verzi, necesare pentru întocmirea planurilor, hărţilor şi a fişei spaţiului verde, precum şi pentru constituirea seturilor de date şi informaţii specifice privind speciile de arbori şi vegetaţia existentă cu determinarea indicilor calitativi şi cantitativi necesare pentru a reprezenta baza de date.
Aveţi vreo recomandare de făcut autorităţilor legat de această chestiune?

Stelian- Cristian Ion: Să se pună în micare  mai repede! Registrul spațiilor verzi trebuia definitivat de 5 ani de zile. Lipsa lui a favorizat interesele imobiliare. Dacă ar fi fost gata la timp nu ar mai fi fost posibilă betonarea spațiilor verzi din Constanța. Justificările primăriei sunt puierile. Nu au existat bani pentru întocmirea acestui registru, dar au existat bani pentru amenzile primite pentru neîntocmirea lui. Eu cred că nu s-a dorit realizarea la timp. Am văzut ieri la Peștera că întreaga suprafață a localității a fost cadastrată, deci se poate. E adevărat, Peștera nu e Constanța ca suprafață, dar nici ca buget. Marea tristețe este că acum se va întocmi un Registru al spațiilor verzi care va constata că au mai rămas 3 firicele de iarbă în Constanța... Și ne vom mândri cu acest registru! Să îl facă mai repede, e necesar, dar e cam tardiv. 
Cum decurge această campanie electorală? Ce spun oamenii? Ce probleme reclamă?
Stelian- Cristian Ion: Campania electorală este o experiență nouă pentru mine și pentru colegii mei care nu am mai făcut politică. Îți trebuie bani, aparițiile în media sunt în marea lor majoritate contra-cost, iar noi nu ne putem compara cu celelalte partide la capitolul finanțare, deși suntem acuzați că am avea nu știu ce finanțări oculte. Aberații... Facem o campanie cu mijloace materiale modeste, ajutăm fiecare cum putem, acționăm pe bază de voluntariat și, în aceste condiții, nu am reușit să ne facem suficient de vizibili. Pe de altă parte, cred că vizibili va trebui să ne facem mai ales după alegeri. Tocmai asta reclamă mulți oameni: politicienii stau ascunși câte 4 ani și se trezesc în campania electorală că au găsit soluții pentru toate problemele!  Nu sunt credibili. Noi avem scuza că nu am mai făcut politică, dar odată ce am intrat în politica, ne asumăm și această critică, așa, anticipat, pentru viitor. Ni s-a spus pe stradă de către oameni: “să nu furați, să nu uitați de unde ați plecat, să nu dormiți în parlament, să vă gandiți și la oamenii aștia amărâți”! Ăsta este mesajul oamenilor. Mai rar i-a interesat dacă suntem un partid de stânga sau de dreapta. Oamenii se plâng că nu se descurcă de pe o zi pe alta. Cei mai comunicativi cu care am intrat în contact sunt cei mai în vârstă care se plâng de sistemul inechitabil si aberant de pensii, care se plâng că le-au plecat copiii din țară la muncă și nu îi mai văd cu anii. Tinerii trec pe lângă noi mai în viteză și a fost dureros să constat că lipsa lor de interes pentru politică nu se datorează unei ignoranțe, cât mai degrabă se datorează faptului că foarte mulți dintre ei și-au propus ca după terminarea studiilor să plece din țară. Și atunci, de ce și-ar mai bate capul cu o Românie care îi alungă și nu le oferă nicio șansă aici? E un fenomen îngrijorător și sper să ne trezim la timp, pentru că exodul acesta este fără precedent și ne vom distruge iremediabil ca țară dacă nu facem ceva acum!
Ce calităţi ar trebui să aibă un om politic, un viitor parlamentar?
Stelian- Cristian Ion: Aș începe cu bunul-simț. Avem oameni inteligenți în politică, o știm. Avem mai degrabă foarte mulți ”băieți deștepți” în politică, dar mai puțini oameni de bun-simț. Am aflat în acestă campanie de la unul din adversari, reprezentant de seamă al PMP că bunul-simț nu are ce căuta în politică. A spus-o răspicat. Eu spun că astfel de oameni, care gândesc așa, nu au ce căuta în politică.

Omul politic at trebui să fie echilibrat, să conectat la realitățile cotidiene, să cunoască problemele reale ale oamenilor. Avem nevoie de oameni cu discernământ, care deosebesc binele de rău. Avem nevoie de oameni pentru care valoarea supremă nu este banul sau puterea. Omul politic poate și trebuie să aibă avea și alte satisfacții decât banul: a avea conștiința că ai făcut un bine unei întregi comunități, sau mai mult, unei întregi țări este, pentru o persoană cu caracter, o răsplată extraordinară. Omul politic trebuie să știe să primească critici, să nu se repeadă la cei care îl critică, mai ales la cei care o fac cu bună-credință. Politicienii noștri sunt, în general, aroganți. Dacă le spui că au greșit nu-i pui pe gânduri, se reped la tine pe un ton răstit și îți spun că habar nu ai tu despre ce vorbești. Omul politic nu trebuie să fie meschin, trebuie să fie conștient că de acțiunile sale depinde soarta foarte multor oameni. Omul politic trebuie să știe să comunice ideile astfel încât să nu transmită alte mesaje decât cele pe care și le-a propus. Este ideal să aibă carismă, dar nu obligatoriu. Am văzut mulți politicieni cu carismă, dar fără sustanță, de o calitate umană îndoielnică. Omul politic trebuie să fie constient că nu le știe pe toate.
În ce măsură credeți că experiența dvs. profesională vă va ajuta în activitatea parlamentară?
Stelian- Cristian Ion: Un avocat, un jurist, în general este avantajat în acest domeniu. Funcția principală a parlamentului este aceea de elaborare si adoptare a legilor. Îi este mult mai ușor unui jurist să elaboreze, să citească, să interpreteze o lege decât unui artist, unui medic sau unui inginer. În fond, acesta este materialul cu care juriştii lucrăm zi de zi: legea. Având o bază, o cultură juridică, noțiuni de drept constituțional, noțiuni de drept în general, înțelegi mult mai repede mecanismul parlamentar și își poți exercita atribuțiile cu lejeritate. În plus, un avocat pledant are experiența vorbitului în public, care constituie un alt avantaj. O persoană care nu are nicio legătură cu domeniul juridic este ușor să se rătăcească printre proceduri și printre texte alambicate pe care nu știe cum să le interpreteze.
Actualul Parlament are, în momentul de față, o imagine nu tocmai bună. Ce ar trebui să facă noul Legislativ pentru a scăpa de această grea „moștenire“? Care este rolul Parlamentului?
Stelian- Cristian Ion: În primul rând trebuie să își schimbe masiv componența. Acum parlamentul este populat în mare măsură de persoane care se reprezintă pe sine sau reprezintă câteva grupuri de interese, mai puțin pe cei care i-au ales. În parlament nu au ce căuta persoane condamnate penal pentru acte de corupție, așa cum are PSD-ul. Nici măcar persoane împotriva cărora a început urmărirea penală, fără a ”beneficia” încă de condamnări definitive. E o chestiune care ține de moralitate, de onoare, de normaliate. Îți rezolvi problema penală și apoi mai discutăm! În al doilea rând ar trebui să nu ne ascundem în parlamant după imunități. Imunitățile parlamentare sunt un paravan imoral, mai ales cele care nu au legătură cu votul sau acțiunile politice. Dacă sunem egali în fața legii, să fim egali cu toții, nu doar oamenii care nu dețin astfel de funcții. Ar trebui să nu se mai doarmă atâta în parlament, ar trebui ca parlamentarii să se facă văzuți la față în județele unde au fost aleși și în timpul mandatului, nu doar în campaniile electorale, ar trebui să fie mai transparenți și să comunice alegătorilor cu ce se ocupă în timpul mandatului. Parlamentul ar trebui să dea curs voinței populare exprimate în urma referendumului în care s-a votat pentru parlament unicameral și pentru reducerea numărului de parlamentari, altfel ideea de democrație are o mare problemă. De ce ai mai consultat poporul, ca să nu ții cont de voința lui, să îl sfidezi în față?

Rolul parlamentului este esențial într-o democrație. Prin parlament este exprimată voința poporului, parlamentul este cel care emite legile (funcția legislativă), cel care controlează guvernul (funcția de control) dar are și alte preogative importante: poate suspenda din funcție Președintele României, numește judecători la Curtea Constituțională, declară mobilizarea generală sau parțială, starea de război, examinează rapoartele CSAT etc. Este organul reprezentativ suprem al poporului și pentru acest motiv în parlament trebuie să fie doar oameni responsabili, de bună-credință, care să reprezinte interesele celor care i-au ales, nu pe ale lor personale.
Haideţi să discutăm şi despre programul USR şi despre această mişcare care vorbeşte despre schimbarea României?
Stelian- Cristian Ion: Programul USR a fost lansat de scurt timp. Trebuie să ținem cont de faptul că USR-ul este un partid înființat anul acesta, de câteva luni de zile. Cu toate acestea, am reușit să elaborăm un program foarte bun. Nu este un program populist, nu facem promisiuni deșarte, sunt niște idei pe care dorim să le punem în aplicare în perioada imediat următoare. Am observat la celelalte partide că vin cu aceleași promisiuni de creștere a salariilor și pensiilor, de reducere a taxelor, de construire de autostrăzi... Nu mai sunt credibili. Au avut timp să le facă, dar au fost prea ocupați cu satisfacerea intereselor personale.
USR-ul pune pe primul plan învățământul. Este locul de unde poate crește sau de unde se poate distruge o națiune, iar învățământul nostru este la pământ. Ce sădim acum, vom culege peste ani. Știm că acest domeniu nu ne va aduce multe voturi, pentru că nu este un domeniu care să țină de populism, dar numai printru-un învățământ de calitate ne vom putea rezolva toate celelalte probleme in viitor. Abandonul școlar a atins cote alarmante, avem peste 300.000 de copii în afara sistemului de învătământ.  
Susținem extinderea europene a programului “Școală pentru toți” (mâncare, rechizite și mai ales transport către școală), subvenționarea măsurilor de tip “Școală după școală”, dezvoltarea programului “Profesori motivați în școli defavorizate”. Trebuie ajutate mai întâi scolile cu cel mai mare risc socio-educațional de abandon (există 1227 de astfel de școli în prezent), și extins acest program ulterior și la celelalte școli. După epuizarea fondurilor europene, aceste proiecte trebuie să continue prin utilizarea fondurilor din bugetul național. Susținem alocarea a 6% din PIB pentru învățământ.
A doua prioritate a noastră este sănătatea. Și aici trebuie crescut nivelul finanțării până la 6% din PIB, trebuie să deschidem și sau să consolidăm cele 242 de centre de sănătate primară. Aceste de sănătate primară pot prelua povara spitalelor care sunt depășite de situație la ora actuală. În paralel, trebuie dezvoltate 3 spitale regionale. Acest proiect poate fi implementat integral în decurs de 8 ani. Un punct foarte important este acela al depolitizării managementului infrastructurii de sănătate. Avem nevoie de un managemen profesionist, descentralizat care să poată lua decizii fără a fi amenințat și controlat politic. Salarizarea personalului medical trebuie să fie bazată pe rezultatele actului medical, pe calitatea și cantitatea actului medical oferit, iar nu în mod fix nediferențiat cum se întâmplă acum.
A treia prioritate a noastră este infrastructura. Avem nevoie de autostrăzi, iar pentru asta trebuie să existe o finanțare predictibilă, o simplificare și o debirocratizare a legislației privind proiectele mari de investiții. Pentru că CNADNR-ul s-a dovedit ineficient, trebuie să înființăm o altă structură specializată pentru realizarea acestor proiecte. Această nouă structură va începe cu câteva proiecte mari, va pune accentul pe realizarea unor documentații solide – studii de fezabilitate, proiecte tehnice, documentații le licitație pentru a nu mai avea surprizele neplăcute din trecut în care am realizat că proiectele au fost greșite, iar banii au fost aruncați pe fereastră.
Am să enumăr doar celelalte proiecte: eliminarea risipei banului public, reorganizarea cadrului de susținere a antreprenorialului și orientarea spre creșterea valorii adăugate în economie, promovarea Grupurilor de Acțiune Locală ca instrument de ridicare a satului românesc, crearea unui Fond Național de Reabilitare a Clădirilor cu Risc Seismic, constituirea Fondului ”Libertatea” pentru de-oligarhizarea Republicii Moldova (susținerea presei independente și investigative, proiecte culturale independente etc), desființarea ”Academiilor” impostoare și crearea Programului ”Știință pentru toți” de popularizare a ultimelor descoperiri științifice și tehnologice
De ce ar trebui să voteze constănţenii pe 11 decembrie echipa USR Constanţa? Ce doriţi să le transmiteţi alegătorilor dvs., electoratului USR?
Stelian - Cristian Ion: Cred că USR-ul este cel mai aerisit si curat partid politic. Aste alcătuit în principal din oameni tineri, activi între 30-45 de ani, care nu au mai făcut politică, care nu au probleme penale, dar care, îngrijorați pentru soarta copiilor, pentru soarta părinților noștri, dezgustați și revoltați de minciunile și de hoția din această țară s-au decis să facă acum un pas în față pentru a schimba ceva în bine. Pasivitatea și critica doar în fața televizorului nu sunt o soluție. Trebuie să ne implicăm activ fiecare dintre noi pentru a face o schimbare, nu va veni altcineva să o facă pentru noi. Fie că ne implicăm civic, fie că ne implicăm politic, trebuie să facem ceva acum!
Lumea trebuie să înțeleagă ceva: USR-ul e mai mult decât un simplu partid politic, este expresia unei stări sociale de revoltă față de hoție, față de corupție, față de sărăcie, față de bătaia de joc a clasei politice din cei 27 de ani care au urmat de la Revoluție. USR-ul este începutul unei mișcări profunde și, le place sau nu, vechilor politicieni, aceștia vor fi măturați de istorie. A trecut prea mult timp cât i-am răbdat, iar schimbarea va începe acum cu un prim pas. După alegeri USR-ul se va extinde și va crește exponențial. Cine nu vede acum aceste lucruri le va vedea și le va simți după alegeri. Simt că mocnește ceva în societatea noastră. Să vad la Constanța 5000 de oameni protestând, militând pentru o idee pentru mine a fost revelator. E o întreagă generație care la Revoluție era cu cheia de gât, care a crescut văzând în floare hoția, demagogia, minciuna, care s-a instruit, a citit, a călătorit, a văzut că se poate trăi și mai bine, că avem modele bune de urmat ca societate. Acești oameni nu mai pot fi ținuți în loc. România a căzut prea jos și de acum nu putem decât să ne ridicăm. Intrăm într-o altă etapă istorică de dezvoltare și de maturizare. Sper doar să avem liniștea și stabilitatea politică internațională care să ne permită să ne dezvoltăm. Dacă avem liniște și pace, ne vom ridica mai curând decât ne imaginăm.
Și încă ceva: îi rog pe toți cei care au drept de vot să iasă din casă și să și-l exercite! Este un drept câștigat cu sânge și cu sacrificii mari de care nu trebuie să ne batem joc. Avem datoria asta față de noi, de copiii, de părinții și de cei care și-au dat viața pentru ca noi să ne putem exprima liber opțiunile. Vă rog sa ieșiți la vot şi să-i votați pe cei despre care credeți că vă vor reprezenta în mod onest în parlament, votați binele cel mai mare, răul cel mai mic, anulați-vă votul, dacă niciunul dintre noi nu suntem demni pentru a vă reprezenta, dar ieșiți pe 11 decembrie la vot!

Ti-a placut articolul?

Comentarii