Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:19 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Turcii si tatarii vor putea da apeluri de urgenta in limba materna

ro

30 Apr, 2002 00:00 1090 Marime text

Serviciul de Telefonie Speciala spaima amatorilor de farse telefonice

In Romania va intra in folosinta omologul serviciului telefonic american 911

In urma cu aproximativ o luna, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta care reglementeaza cadrul juridic de infiintare a unui sistem national de apeluri de urgenta. Acest nou serviciu va cuprinde intreaga retea de telefonie din Romania si reprezinta o premiera. Serviciul nou infiintat, in conformitate cu HG numarul 617/2001, va fi gestionat si are ca operator unul din serviciile secrete romanesti - Serviciul de Telecomunicatii Speciale. Acesta aduce in prim-plan noile cerinte ale UE. Una din noutatile pe care serviciul le aduce este ca apelurile vor putea fi preluate in limbile minoritatilor si in limba engleza. La Constanta, turcii si tatarii vor putea sa-si exprime urgentele in limba materna.

Atributiile serviciului 112

Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta va avea dotarea necesara pentru a prelua si inregistra automat apelurile de urgenta comunicate prin telefon, radio, dispozitive automate de anuntare, semnalizare, alarme ori prin alte mijloace. Noile dispozitive ale STS pot confirma si localiza, in masura in care sistemul permite, apelurile primite. Sunt analizate, directionate si transmise operativ apelurile de urgenta la serviciile de specialitate sau interventie in functie de natura apelurilor (salvare, pompieri, politie). In cazul producerii dezastrelor, sistemul transmite automat apelurile si informatiile primite catre Secretariatul tehnic permanent de pe langa Comisia guvernamentala de aparare impotriva dezastrelor. Serviciul va avea capacitati prin care vor putea fi centralizate si stocate informatiile primite prin apeluri, pentru ca mai apoi autoritatile abilitate sa poata accesa aceasta baza de date. O prevedere importanta a ordonantei este aceea ca sistemul poate receptiona apeluri in limbile minoritatilor nationale din unitatea administrativ-teritoriala si in una-doua limbi de circulatie internationala. Mai exact, operatorii de telefonie fixa sau mobila ce functioneaza pe teritoriul Romaniei isi vor pune la dispozitia STS bazele de date cu numerele de telefon si adresele utilizatorilor actualizate lunar. STS are obligatia sa asigure confidentialitatea si securitatea bazelor de date pe care le gestioneaza. Orice apel de urgenta venit din orice retea va fi preluat de dispeceratul serviciului, care, in functie de natura apelului, il va redirectiona catre dispeceratul serviciului de interventie al salvarii, politiei, pompieri. Odata cu infiintarea noului serviciu 112, amatorii de farse telefonice, gen amenintarea cu bomba, vor fi mai usor de localizat. STS dispune de aparatura care permite localizarea apelului in timp util si poate transmite informatia rapid catre unitatile mobile ale politiei. Farsorii vor putea astfel prinsi chiar in flagrant. In cazul apelului sosit pe 112, daca nu este localizat in cateva secunde, serviciul este ineficient. STS a garantat ca apelurile si datele apelantilor vor fi instantaneu cunoscute, iar echipele de interventie vor putea interveni chiar daca apelul este incomplet. Romania va implementa, in curand, un serviciu omolog celui american de urgenta 911.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii