Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:25 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Terminalul de barje, in linie dreapta

ro

13 Nov, 2002 00:00 741 Marime text

Proiect de anvergura in Portul Constanta

Amenajarea acestei zone portuare va costa cateva sute de milioane de dolari

"Amenajarea sectorului fluvio-maritim din Portul Constanta este imperios necesara, indeosebi pentru viitorul acestei zone", a declarat Mircea Marcu, directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta. In sprijinul acestei afirmatii, acesta a argumentat necesitatea noii amenajari indeosebi din cauza modului dezordonat in care se realizeaza in prezent circulatia, acostarea si stationarea a barjelor, dar si prin faptul ca intreaga zona a fost destinata pentru a fi folosita drept terminal de barje, datorita adancimilor reduse ale apei. Sectorul fluvio-maritim cuprinde doua teritorii, respectiv "Uscatul" si "Insula" si doua bazine, cel fluvio-maritim si cel al insulei. Posibilitatile de amenajare a acestui sector cuprind refacerea si modernizarea actualelor amenajari, construirea podului de legatura intre "Insula" si "Uscat", concesionarea sau o asociere cu posibili investitori. Cadrul legal pentru acest proiect il constituie devizul general al investitiei "Port Constanta Sud-Agigea de acces a navelor pe Canalul Dunare - Marea Neagra", care include si amenajarea Sectorului fluvio-maritim. Aceasta amenajare a fost prevazuta si in Master Planul JICA-Japonia, iar de proiectarea lucrarilor se ocupa societatea comerciala IPTANA SA Bucuresti. Posibilele variante de finantare sunt urmatoarele: bugetul de stat pentru lucrarile de infrastructura portuara; fonduri JBIC - alternativa la bugetul de stat o poate constitui finantarea printr-un credit acordat de JBIC, rezultat din diferenta dintre imprumutul pentru Terminalul de Containere de pe Molul 2 Sud si valoarea efectiva cu care s-au adjudecat lucrarile de constructii si de achizitionare a echipamentelor; fonduri atrase, in masura in care poate trezi interesul unor investitori, se pot folosi si surse de finantare atrase. Alte investitii conform devizului general sunt: pod peste canalul de legatura, asigurarea de utilitati, respectiv alimentare cu energie electrica, instalatii si telecomunicatii, retele de apa si canalizare, imprejmuiri si porti, instalatii eoliene de producerea energiei electrice, amenajare faleza. Intr-o prima evaluare amenajarea "zonei de uscat" se poate ridica la aproximativ 80 de milioane de dolari. Pe langa acestea mai pot fi considerate si alte investitii, printre care si amenajarea unui Terminal LPG, estimat la circa 150 de milioane de dolari.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii