Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:58 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Remorcajul maritim se va desfasura in conditii normale

ro

11 Dec, 2003 00:00 860 Marime text

Intentia de a modifica vechiul regulament portuar a fost respinsa

Activitatea de remorcaj in Portul Constanta a fost din nou luata in discutie de autoritatile portuare * Ieri, intr-o sedinta speciala care a avut loc in sediul CN-APMC s-a decis ca modificarile propuse sa nu fie aplicate * Pozitia operatorilor portuari a fost transanta inca din primele faze ale publicarii propunerilor de modificare * Sindicatele reprezentative si organizatiile patronale nu au fost de acord cu modificarile propuse de Autoritatea Navala Teritoriala * Din punctul lor de vedere, modificarile nu faceau altceva decat sa inlesneasca micile "manevre" financiare practicate la diverse niveluri * Pana la reglementarea serviciului de remorcaj prin organizarea unei licitatii, regulamentul portuar va ramane nemodificat

Ieri dimineata, la sediul Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta a avut loc o sedinta in cadrul careia s-a decis neaplicarea modificarilor ce trebuiau aduse vechiului regulament portuar privind, in special, domeniul remorcajului maritim. In urma cu aproximativ doua saptamani, mai precis in ziua de 26 noiembrie a.c., operatorii portuari care isi desfasoara activitatea pe raza Portului Constanta s-au intalnit cu reprezentanti ai Autoritatii Navale Teritoriale Constanta, in vederea discutarii unei propuneri de modificare a vechiului regulament portuar. Intentia ANT Constanta a fost, dupa cate se dadeau de inteles, adaptarea unor prevederi ale "Regulamentului de exploatare portuara a porturilor maritime romanesti" cu cele cuprinse in "Codul Sigurantei Maritime Portuare", uzitat de autoritatile britanice in porturile englezesti. Din pacate, din codul britanic au fost luate drept model doar "liniile directoare" dupa care, aplicate in noile propuneri de modificare, rezulta doar cine anume ar trebui sa coordoneze si sa controleze situatia in remorcajul din Portul Constanta. In consecinta, dandu-si seama de ambiguitatea si periculozitatea acestor modificari, operatorii portuari, sindicatele portuare, dar si patronatele au luat o pozitie transanta vizavi de intentia modificarii vechiului regulament. Modificarile articolului nr.8, alineatul 3, din vechiul regulament au fost privite de profesionistii din port ca fiind o incercare de manipulare a intregii activitati de remorcaj din Portul Constanta.

Lovitura peste... nasurile initiatorilor

Cu toate ca toti operatorii portuari si inclusiv patronatele au fost multumiti de modul cum au decurs lucrurile pana acum in Portul Constanta conform normelor "Regulamentului de exploatare portuara a porturilor maritime romanesti", terte persoane au venit cu ideea de a schimba anumite prevederi din acest regulament. Art.8, care se refera la categoriile de nave maritime care au obligatia sa utilizeze remorchere, trebuia modificat cu unele prevederi care pot fi interpretate diferit, de la caz la caz. Astfel, nu mai erau specificate categoriile remorcherelor (in functie de putere) care puteau fi solicitate pentru efectuarea manevrelor cu nave de diferite dimensiuni, lasand la latitudinea comandantilor si a capitanului sef de port aceasta optiune. In acest mod se crea posibilitatea "legala" ca manevrele in port cu ajutorul remorcherelor sa fie "combinate" de comandantii navelor, la intelegere cu autoritatile. Pe de alta parte, modificarile puteau crea posibilitatea alegerii anumitor remorchere, ale anumitor societati de remorcaj din Portul Constanta, care sunt agreate sau cotizante unor importante persoane cu influenta la nivel guvernamental. Si exemplele pot continua.

Propunerile ANT au fost respinse

Cei care s-au opus ferm modificarii inca de la bun inceput, sindicatele din port SLN, ITF, FNSP, BNS si organizatia patronala "Operatorul Portuar" Constanta, au transmis adrese Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului prin care si-au aratat dezacordul total vizavi de intentia modificarii regulamentului portuar. Drept rezultat, la intalnirea de ieri dimineata de la CN APMC s-a hotarat ca modificarile propuse vechiului regulament sa nu fie aplicate, activitatea de remorcaj in Portul Constanta urmand sa decurga ca si pana acum, dupa vechiul regulament, si asta pana la organizarea licitatiei privind concesionarea serviciului de remorcaj din Portul Constanta.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii