Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:10 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Politia Rutiera "Tucan minte"

ro

11 Aug, 2007 00:00 1269 Marime text
1186765787.jpg

La Satu Nou, in urma cu ceva vreme, un cal mort a zacut in drum timp de doua zile, fara ca vreun angajat al Regionalei de Drumuri sa-si faca aparitia

Subcomisarul Tudorel Dogaru, seful Biroului Drumuri Nationale si Europene, neaga vehement afirmatia lui Jean Paul Tucan, potrivit careia Serviciul Politiei Rutiere omite frecvent si intentionat sa anunte DRDP in cazul in care se produc accidente rutiere. El aduce drept probe nenumaratele convorbiri telefonice si adresele transmise catre Directie, prin care Rutiera a solicitat, in mod repetat, solutionarea problemelor legate de drumurile din judet. "Afirmatia potrivit careia agentii nostri nu instiinteaza DRDP cu privire la accidentele rutiere este total deplasata, in conditiile in care, desi nu avem prin lege aceasta obligatie, zilnic, apelam dispeceratul institutiei pentru a semnala nu numai evenimentele rutiere, dar si orice obstacol existent pe carosabil si care impiedica buna desfasurare a circulatiei rutiere", precizeaza subcomisarul Dogaru. Cea mai buna dovada in acest sens este chiar accidentul care a avut loc pe DN 22C, la iesirea din Medgidia, pe data de 24 iunie. Doua TIR-uri s-au ciocnit atunci, transformandu-se intr-un morman de fiare. Tucan nu raspunde la solicitarile SPR "Accidentul a avut loc la ora 21.30, circulatia in zona a fost blocata pana la ora 22.30, dupa care a inceput sa se circule pe o banda. Nu mai putin de cinci apeluri telefonice am efectuat, eu personal, la dispeceratul DRDP", precizeaza subcomisarul Dogaru, "cerand doar ca angajatii acesteia sa isi indeplineasca efectiv atributiile stabilite prin lege, respectiv sa vina cu un utilaj si sa ridice mormanul de fiare din drum, ca sa putem elibera traficul. Am sunat la ora 22.00, la 22.30, la 23.00, iar ultimul apel a fost facut la ora 00.06. Toate convorbirile sunt mentionate in registrul de la poarta, care este inseriat si nu poate fi falsificat", afirma seful Biroului Drumuri Nationale si Europene. Pana la ora 02.30, nu a venit nimeni, nici macar sa mature cioburile de pe drum. "De fiecare data, ne-a raspuns acelasi dispecer, Elena Covasi, si, de fiecare data, am primit asigurari ca angajatii institutiei isi vor face candva aparitia pentru a solutiona problema", declara subcomisarul Dogaru. In cele din urma, politistii de la Rutiera au plecat de bezmetici, in toiul noptii, sa caute o macara, cu ajutorul careia au reusit, in final, sa elibereze soseaua, permitand autovehiculelor sa circule. Si exemplele pot continua. La Satu Nou, in urma cu ceva vreme, un cal mort a zacut in drum timp de doua zile, pe punctul de a exploda, fara ca nici un angajat al DRDP sa-si faca aparitia, desi dispeceratul fusese instiintat. La Mihail Kogalniceanu, in urma cu o luna, copacii cazuti in urma furtunii au trenat zile bune pe carosabil, pana in momentul in care, satui sa tot astepte, politistii de la Rutiera s-au apucat sa faca treaba care, in mod normal, ar fi trebuit sa cada in sarcina DRDP si a directorului Jean Paul Tucan, adica au facut rost de tractoare si au carat pomii de pe carosabil. A doua adresa pentru Boreal "Motivatia ca nu au utilajele necesare pentru a face aceste operatiuni nu sta in picioare, atata timp cat este clar una din atributiile Directiei, stabilita ca atare prin lege, sarcina noastra fiind numai si numai aceea de a-i instiinta cu privire la obstacolele existente pe drum", afirma subcomisarul Tudorel Dogaru. Hotarat sa demonstreze ca, de acum inainte, joaca s-a terminat, Serviciul Politiei Rutiere este decis ca, potrivit atributiilor ce ii revin, sa-l amendeze pe administratorul DRDP. SPR a trecut peste capul lui Tucan si, in data de 27 iunie, in cadrul sedintei ce a avut loc la Bucuresti, a solicitat, in prezenta reprezentantilor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, solutionarea tuturor problemelor privind drumurile judetului. Cele mai stringente dintre acestea, a caror inlaturare ar conduce drastic la evitarea tragediilor de pe sosele, sunt constituirea echipelor de interventie care ar trebui sa elibereze carosabilul de orice obstacole si obturarea racordarilor ilegale la drumurile nationale. Subcomisarul Dogaru a precizat ca, in urma cu trei zile, SPR Constanta a efectuat o a doua adresa prin care solicita inchiderea drumului catre complexul Boreal care "iese" ilegal in drumul national, acesta fiind de altfel si motivul pentru care in zona se produc multe evenimente rutiere. Desi, in repetate randuri, Rutiera a atras atentia DRDP ca in zona exista, din pricina racordajului ilegal, un "punct negru", Directia Drumuri si Poduri, prin directorul Jean Paul Tucan, nu a catadicsit sa ridice un deget.

Scris de: {autor}Olimpia CEARA{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii