Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:41 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

O noua ruta de legatura fluviala intre Romania si Bulgaria

ro

06 Jul, 2005 00:00 1361 Marime text

Un feribot de productie germana a ajuns ieri in Portul Agigea * Ambarcatiunea va lega orasele de frontiera Turnu Magurele si Nicopole * Feribotul va asigura decongestionarea punctului vamal Giurgiu si va crea noi locuri de munca * Achizitionarea si exploatarea navei fluviale s-a facut cu sprijin local si european

Un feribot de productie germana a ajuns ieri in Portul Agigea, fiind transportat pe mare de catre firma Romtrans. Ambarcatiunea a plecat din portul Nordenham din Germania in prima jumatate a lunii iunie 2005. Aceasta nava va face legatura pe Dunare dintre orasele Turnu Magurele si Nicopole. Nava germana a fost cumparata cu ajutorul stransei colaborari dintre Consiliul Judetean Teleorman si a Consiliului Local Turnu Magurele, sub indrumarea Uniunii Europene. Achizitionarea acestei nave face parte dintr-un amplu proiect de fluidizare a traficului vamal din vestul tarii si decongestionarea traficului vamal din Giurgiu. Alte parti pozitive ale existentei acestui vas fluvial o va constitui crearea de noi locuri de munca, dezvoltarea comertului orasului Turnu Magurele, cat si transportul persoanelor si a masinilor intre cele doua puncte de frontiera.Feribotul "Turris" va fi un castig pentru economia din Turnu MagureleVicepresedintele Consiliului Judetean Teleorman, profesorul Ion Putineanu, ne-a declarat ca exploatarea navei va crea 120 de locuri de munca, urmand ca odata cu terminarea lucrarilor de construire a parcului industrial aferent navei sa mai apara 180 de locuri de munca. Ion Putineanu a mai precizat ca toata investitia se ridica la suma de 4,5 milioane de euro, din care 1,2 milioane de euro au fost suportati de catre cele doua consilii pentru achizitionarea, asigurarea si transportul navei de catre firma romaneasca Romtrans, iar 3,3 milioane au fost suportate de statul roman si UE pentru constructia punctului vamal. Nava de productie germana are un deplasament de 234 tone cu o lungime de 42 de metri si o latime de 14,15 de metri, dispune de patru motoare diesel si are nevoie de numai cinci minute pentru a traversa Dunarea intre Turnu Magurele si Nicopole. Desi ambarcatiunea este second hand, specialistii in domeniu sustin ca nava este foarte avansata din punct de vedere tehnologic si foarte bine intretinuta. Pentru manevrarea in conditii de siguranta a feribotului a fost necesara o instruire speciala in Germania a sefului mecanic si a ofiterului electrician. Pentru acostarea navei se va construi o dana speciala si drum de masini care sa asigure legatura rutiera dintre Turnu Magurele si cheu. Construirea danei si a parcului industrial a inceput deja de catre firma S.C. Arcom care are termen de finalizare al lucrarii in septembrie 2006. Consilierul juridic Bata Adrian din Turnu Magurele ne-a declarat ca achizitionarea navei fluviale s-a facut sub transparenta totala, existand o licitatie patronata de Uniunea Europeana, unde s-a ales nava heavylift Stadland din Germania, iar firma transportatoare si broker sa fie Romtrans datorita seriozitatii si a pretului convenabil. Nava a fost descarcata in cursul zilei de ieri si va mai ramane in Portul Agigea inca zece zile dupa care va fi transportata pe Dunare pana la Turnu Magurele. Intre timp, feribotul va fi naturalizat si va fi botezat cu numele "Turris", dupa o veche cetate din Turnu Magurele.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii