Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:02 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mai rău ca la război Mii de oameni sunt izolaţi. Podul de la Agigea se închide (galerie foto)

ro

24 Sep, 2013 00:00 4089 Marime text
În judeţul nostru mai există un pod rutier peste Canalului Dunăre - Marea Neagră. Neterminat, ce-i drept!
 
Ieri, la sediul Prefecturii Constanţa, specialiştii din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România au aruncat „bomba”. Podul de la Agigea, situat pe drumul naţional 39 la km 8+988, se închide circulaţiei rutiere. Restricţia este valabilă în perioada 1 octombrie - 30 noiembrie 2013, timp în care pietonii vor putea traversa podul în intervale de timp stabilite de constructor. Ieri, prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, a declarat că pe mijlocul podului se va construi un tunel, special pentru pietoni, menit să le asigure acestora protecţie cât timp traversează respectivul tronson de drum naţional.
 
Foarte important! Azi, de la ora 11.00, la sediul prefecturii, va avea loc o întâlnire cu primarii din sudul judeţului Constanta şi instituţiile implicate în gestionarea situaţiilor care ar putea fi determinate de măsura opririi traficului pe podul de la Agigea, începând cu 1 octombrie. Şedinţa va fi prezidată de prefectul Eugen Bola. Acesta a declarat ieri că automobilele nu vor putea traversa podul în perioada 1 octombrie - 30 noiembrie 2013 din cauza unor lucrări. „Situaţia podului nu este bună. Uzura acestuia este destul de mare. Trebuie intervenit de urgenţă. (...) Podul are o importanţă strategică. Nu ne putem permite să punem în pericol viaţa oamenilor. Există şi rute ocolitoare.

Decizia ca podul să fie închis s-a luat de către CNADNR”, a declarat prefectul. Acesta a explicat şi modalitatea prin intermediul căreia se poate ajunge în Constanţa, în perioada 1 octombrie - 30 noiembrie: „Cei care lucrează sau doresc să ajungă în Constanţa, dar care stau în partea de sud a litoralului vor putea să vină cu autobuzele până la începutul podului, ulterior vor traversa podul pe jos, după care vor fi preluaţi de la celălalt capăt al podului de un alt autobuz. Pe pod se va construi un tunel pentru pietoni, care vor putea traversa podul câteva minute la un anumit interval de timp”. În prezent, circulaţia rutieră pe pod se desfăşoară restricţionat pe ambele sensuri de circulaţie, utilizându-se doar benzile centrale, pe toată lungimea acestuia.

De menţionat că în perioada în care podul de la Agigea va fi închis, şoferilor le rămân aceleaşi două variante ocolitoare pentru a ajunge dincolo de Agigea. Prima presupune drumul până la Ciocârlia şi de aici pe drumul judeţean 391 până la Topraisar, iar apoi până la sensul giratoriu din mijlocul localităţii Agigea. A doua rută porneşte de la Medgidia până la Cobadin. Aceleaşi rute, dar în sens invers, le puteţi urma pentru a veni din sudul litoralului spre Constanţa. De aici, pe acelaşi drum judeţean 391 se poate ocoli până la Negru Vodă şi apoi în linie dreaptă până la Mangalia.

Nu este de trecut cu vederea faptul că în judeţul nostru mai există un pod rutier peste Canalului Dunăre - Marea Neagră. Neterminat, ce-i drept! Acesta se află la kilometrul 0+540 al canalului, iar valoarea lucrării se ridică la 35 de milioane de euro, din care 24 de milioane sunt pentru podul propriu-zis, iar diferenţa urmează a fi folosită pentru realizarea conexiunii cu varianta de ocolire a Constanţei. În 2010, odată cu începerea oficială a lucrărilor la acest pod, s-a estimat că termenul de finalizare ar fi de 11 luni. În prezent, pentru finalizarea construcţiei ar mai fi nevoie de circa un an.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • florin 24 Sep, 2013 14:16 @anton si cine mai ia spaguta daca se face acest drum antoane ??????
  • anton 23 Sep, 2013 23:32 Salutare tuturor celor ce mai au ceva creier si sunt dornici sa-l foloseasca sau se gasesc in situatia in care ii pot determina pe cei in masura sa ia atitudine si sa gaseasca solutii alternative cu efect pe termen lung ... si da, un pod peste canal exista deja pe noua bucata de autostrada pana in Murfatlar si in aceste conditii ma gandesc ... oare nu ar fi ma simplu sa evitem dependenta de acest pod de la Agigea si folosirea celui nou in conditiile construirii unei bucati de drum pe marginea canalului care sa iasa la Agigea ... inca o data ... EXISTA UN POD FOLOSITI-L