Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:16 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Infern pe nava "Sammarina 2"

ro

28 Oct, 2002 00:00 1763 Marime text

Incendiu pe un vas romanesc aflat la reparatii

In timp ce se efectuau unele reparatii in sala masinilor, din cauza lucrului incorect cu flacara deschisa, reziduurile de combustibil s-au aprins, focul extinzandu-se in tot compartimentul * Cei doi muncitori care lucrau acolo au incercat stavilirea flacarilor, fara sa reuseasca insa * La locul dramei s-au deplasat nava "Pompier-8" si inca sapte autospeciale pentru stins focul * Incendiile din sala masini sunt cele mai periculoase pentru vase, putand duce chiar la distrugerea acestora

Sambata, in jurul orei 12.00, un puternic incendiu a cuprins o nava romaneasca ancorata in dana 19 a Portului Constanta. Potrivit declaratiei lui Serban Berescu, directorul general al Capitaniei Zonale Constanta, focul a izbucnit in sala masinilor navei "Sammarina 2", proprietate a Companiei "Sammarina Shipping", in timpul efectuarii unor reparatii cu flacara deschisa, care a facut posibila aprinderea resturilor de combustibil din santina vasului. Odata reziduurile incinse, flacara a cuprins o mare parte a compartimentului si, din cauza fumului destul de gros si inecacios, doi dintre angajati, respectiv Ion Dragan, motorist, in varsta de 41 de ani, si Laurentiu Anton, de 45 de ani, care efectuau reparatiile, s-au refugiat intr-un compartiment apropiat, inchizand etans usa dupa ei. Cei aproape 30 de colegi care lucrau prin apropiere pe aceeasi nava au pus in functiune stingatoarele pe baza de spuma de bioxid de carbon. Pentru lichidarea focului, la nava incendiata au sosit sapte autospeciale ale pompierilor militari si ale Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta, dar si nava "Pompier 8", care au stins focul dupa doua ore de la declansarea catastrofei. Serban Berescu ne-a mai spus ca incendiile de aceasta natura, care izbucnesc in compartimentul masini, sunt cele mai periculoase pentru nave, pentru ca de multe ori acestea nu pot fi stinse in timp util si pot afecta intregul vas, iar acesta trebuie scos din functiune, deoarece nu mai prezinta siguranta in navigatie. Pentru ca au inhalat destul fum in timpul incercarii lor nereusite de a stinge focul, precum si din cauza unor rani superficiale pe corp, cei doi lucratori au fost internati in spitalul judetean, fiind tinuti sub supraveghere pana la eliminarea oricarui pericol privind starea lor de sanatate. Ion Dragan se afla internat la Spitalul Judetean cu diagnosticul intoxicatie acuta cu gaze de combustie si insuficienta respiratorie, iar fitterul Laurentiu Anton se afla internat la Spitalul Univesritar CFR Constanta cu diagnosticul intoxicatie cu gaze de combustie si arsuri de gradele I si II pe fata si maini. Reamintim ca, in urma cu doi ani, un incendiu a afectat complet o nava aflata la reparatii in Santierul Naval Constanta si care nu a mai putut fi folosita niciodata. Pentru stabilirea cauzelor care au condus la producerea incendiului si pentru evaluarea pagubelor produse, Capitania Zonala Constanta a constituit o echipa de experti care a demarat deja o ancheta in acest sens. Ieri dimineata, ancheta fusese preluata de procurorii de pe langa Parchetul Tribunalului Constanta, care s-au prezentat la nava. Capitania Zonala Constanta a interzis, tot de ieri, lucrul cu flacara pana la obtinerea certificatului de degazificare de catre armator, necesar continuarii lucrului la nava. Inca nu s-au stabilit cu exactitate cauzele care au provocat incendiul, mai ales ca declaratiile sunt contradictorii, din unele reiesind ca acesta a fost declansat de un scurtcircuit la unul din motoarele electrice, iar din altele, din pricina unei scantei provocate de sudura care se efectua pe punte.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii