Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:51 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Impact striga "hotul!"

ro

18 Dec, 2007 00:00 1324 Marime text
1197924327.jpg

Probele depuse de CNADNR au fost zdrobitoare in fata instantei

Firma Impact Developer SA, cea care a construit ansamblul Boreal, a pierdut startul in procesul pe care l-a intentat pentru suspendarea executarii ordinului prin care s-a dispus blocarea caii de acces catre cartierul rezidential Boreal. Instanta a respins cererea de suspendare, asa ca, pana la noi dispozitii, drumul catre Boreal ramane blocat. Cererea a fost inregistrata, la Tribunalul Constanta, pe data de 24 septembrie 2007. Reamintim ca, la inceputul aceleiasi luni, Serviciul Politiei Rutiere si Directia Regionala de Drumuri si Poduri Constanta au blocat calea de acces din DN 2A catre cartierul rezidential, mai precis strada Brest. Masura a survenit ca urmare a faptului ca firma constructoare, Impact SA, nu respectase conditiile impuse prin autorizatia de construire si anume ca accesul catre cartier sa se faca printr-un sens giratoriu. Odata ce s-a vazut cu autorizatia in buzunar, Impact s-a apucat de construit si s-a facut ca uita de giratoriu. Urmarea a fost inmultirea accidentelor rutiere in zona, dat fiind ca este vorba de o portiune de drum in panta si cu vizibilitate redusa, un asa numit "punct negru". Dupa blocarea strazii Brest, locatarii Borealului au gasit insa o alta cale: ocolesc bariera si o iau prin camp pentru a putea iesi in DN 2A. Prin urmare, bariera a fost pusa degeaba. Ofuscata, firma Impact a depus plangere la Inspectoratul General al Politiei Romane si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, forurile superioare ale celor doua institutii care indraznisera sa puna bariera. Dupa depunerea acestor plangeri, a solicitat in instanta suspendarea ordinului respectiv, pana la solutionarea celor doua plangeri. La Tribunalul Constanta au fost chemati, in calitate de parati in dosar, Inspectoratul de Politie al Judetului Constanta, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania si Inspectoratul General al Politiei Romane.

Impact sufera de amnezie

In cuprinsul cererii de chemare in judecata se arata ca Impact, in calitate de proprietara a unei parti din terenul pe care este ridicat cartierul Boreal si a 23 de constructii, considera ordinul abuziv si nelegal, deoarece calea de acces desfiintata este singura posibilitate de patrundere in cartier. Firma Impact, care si-a tepuit fara jena cumparatorii, se arata brusc interesata de soarta locatarilor, deplangand situatia acestora, in conditiile in care accesul proprietarilor la locuinte a fost blocat. In acest caz "sunt incalcate grav drepturile proprietarilor de a-si folosi imobilele", arata Impact SA, dupa ce, ani la rand chiar ea a fost cea care i-a inselat grosolan pe cei care au cumparat locuinte in zona, locuinte al caror pret a fost crescut brusc, dupa incheierea contractului. De asemenea, la scurt timp dupa ce s-au mutat, mare parte din locatari au constatat ca peretii locuintelor se surpa de-a dreptul si ca au dat sute de mii de euro pe nimic. Ca sa revenim, in cererea de chemare in judecata firma constructoare recunoaste ca, de fapt, drepturile ei sunt cele mai grav incalcate, deoarece impiedicarea accesului ii produce o paguba iminenta, ce nu poate fi reparata, precum si un prejudiciu de imagine. Culmea tupeului, Impact pretinde ca in actul prin care s-a dispus montarea barierei nu se precizeaza in ce consta nerespectarea masurilor legale din autorizatia de construire, desi in repetate randuri SPR si DRDP au precizat ca este vorba de nerespectarea obligatiei cu privire la construirea sensului giratoriu.

Firma constructoare minte

La dosar a fost depusa si o copie a plangerii inaintate IGPR si CNADNR, in care reprezentantii Impact afirma cu nerusinare ca ei au respectat absolut toate conditiile. Si anume, calea de acces catre Boreal exista si inainte de construirea ansamblului, dar era mai putin circulata. "Uita", insa, sa precizeze ca gradul de intensitate a circulatiei nu a fost luat nicaieri in discutie. In momentul in care a cerut autorizatie de construire, s-a vorbit doar de giratoriu. La dosar CNADNR a depus intampinare prin care cere respingerea cererii ca inadmisibila si lipsita de interes, aratand ca ea nu a emis niciun act administrativ, nu a avizat si autorizat realizarea caii de acces. In schimb, precizeaza CNADNR, inainte de a solicita amenajarea unei cai de acces din DN 2A, Impact a aratat ca accesul catre Boreal se face din varianta Ovidiu - Constanta. Drept dovada a depus la dosar ordinul eliberat in 2006 de CNADNR, si IGP - Directia Politiei Rutiere, adresa in care se arata ca reclamantei i-a fost comunicat acordul privind amenajarea intersectiei si accesul la Boreal prin construirea unui giratoriu si a unui drum colector paralel cu drumul national. Impact a consimtit la aceasta adresa si prin planul de amenajare prin care ea insasi l-a propus ulterior. Prin urmare, arata CNADNR, interesul Impactului in cauza este vadit "sicanatoriu si vexatoriu", in conditiile in care ea insasi solicitase, prin planul de amenajare, realizarea giratoriului. Pe de alta parte, reclamanta induce in eroare instanta, ceea ce pe sleau inseamna ca minte magistratii, deoarece strada Brest nu este singura cale de acces, in conditiile in care la Boreal se poate ajunge si prin varianta Ovidiu - Constanta.

Instanta a respins cererea

Potrivit aceluiasi ordin emis de CNADR si IGP in 2006, ordin semnat de Impact, erau prevazute chiar dimensiunile drumului colector. Acesta trebuia sa aiba o latime de maxim 6 metri si sa fie separat de DN 2A printr-un parapet metalic. Iesirile din giratoriu trebuiau chiar sa se faca cu ajutorul a doua benzi de circulatie, insula centrala imbordurata si amenajata peisagistic, iar intersectia iluminata. Trebuia sa se asigure inclusiv scurgerea apelor pluviale. Proba zdrobitoare a fost insa cea depusa de DRDP Constanta, si anume o cerere, datata 15 septembrie 2005, prin care Impact isi manifesta intentia de a construi un acces dinspre varianta Ovidiu - Constanta, prin utilizarea drumului de exploatare DE 270. Mai mult, promitea ca, pentru a evita producerea accidentelor rutiere pe DN 2A, va incerca sa blocheze accesul locatarilor din drumul national prin montarea, pe axul acestuia, a unor pioni de separare. Altfel spus, Impact se revolta acum impotriva unei masuri pe care ea insasi se oferise sa o ia. Dupa doi ani, satula de accidentele care se inmulteau pe zi ce trece in zona, SPR Constanta a cerut DRDP desfiintarea urgenta a caii de acces catre Boreal, ilegal racordat la DN 2A, avand in vedere ca aceasta nu fusese avizata de Politia Rutiera. Luand in considerare probele depuse la dosar, instanta a decis ca firma Impact nu prea are dreptate in ceea ce zice si, prin sentinta civila din 6 noiembrie 2007, a decis respingerea cererii. Prin urmare, bariera de la intrarea in Boreal ramane, iar locatarii vor continua sa circule pe camp pana la noi ordine.

Scris de: {autor}Olimpia CEARA{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii