Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:08 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Greva din 10 mai, la limita legalitatii

ro

22 Apr, 2006 00:00 1223 Marime text

# Colegiul National al Liderilor din cadrul FNSP a hotarat sa organizeze o greva de proportii pe data de 10 mai, la care sa participe 6.000 de sindicalisti sustinuti de familiile lor * Sindicalistii spun ca la nivelul Portului Constanta aproximativ 2 000 de muncitori lucreaza "la negru" * Mircea Banias, directorul general al APMC, a declarat ca "este o greseala ca sindicatele sa blocheze portul, pentru ca majoritatea operatorilor portuari desfasoara o activitate legala" * Daca sindicatele isi vor duce la indeplinire planul stabilit, mai mult ca sigur intre CN APMC si FNSP o sa apara un nou litigiu

La ultima intalnire, desfasurata pe cinci aprilie, Colegiul National al Liderilor din cadrul Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare a decis organizarea unei greve de proportii pe data de 10 mai. La sedinta respectiva a participat si presedintele Blocului National Sindical, Dumitru Costin, care a fost transant in ceea ce priveste munca la negru in Portul Constanta si masurile pe care sindicatele le vor lua pentru eliminarea acestui flagel. "Autoritatile stiu numai de frica, altfel nu fac nimic, asa ca va trebui sa avem actiuni de forta", a declarat la finalul intalnirii liderul BNS.De la inceputul acestei luni, FNSP a demarat o campanie intensa pentru depistarea celor care lucreaza pe platforma portuara fara carnet de lucrator portuar, insa primele inspectii efectuate de sindicalisti impreuna cu autoritatile competente nu au scos la iveala decat probleme minore, nicidecum zeci de muncitori la negru. Reprezentantii sindicatelor sustineau inainte de inceperea inspectiilor ca aproximativ 2 000 de muncitori lucrau fara forme legale pe platforma portuara.Trebuie precizat insa faptul ca termenul de "munca la negru" este unul extrem de dur pentru o serie de inadvertente ce pot fi descoperite. Este foarte posibil ca in danele mai multor societati sa se desfasoare diferite activitati cu persoane care nu sunt specializate pentru respectiva munca, mai ales in momentele de trafic intens, sau sa se apeleze la diferiti subcontractori. In acest caz, munca intra sub o sfera "gri" a activitatii, pentru ca muncitorii au carnete, dar ar trebui sa desfasoare alte activitati. Sindicalistii au anuntat la inceputul lui aprilie ca pe 10 mai vor opri lucrul in Portul Constanta si vor bloca intreaga activitate. Dumitru Costin a declarat la momentul respectiv ca va exista si o actiune de solidaritate, iar in sprijinul sindicalistilor portuari vor veni si alti membri ai Blocului National Sindical. La manifestare ar urma sa participe 6.000 de sindicalisti de pe platforma portuara care vor fi insotiti de membrii familiilor lor.Reprezentantii FNSP, ITM, ANR, APM, Chimpex, SOCEP, UMEX, FRIAL si ai Garzii Financiare s-au intalnit si in aceasta saptamana pentru a dezbate acelasi subiect, munca la negru. La intalnirea desfasurata la sediul Administratiei Porturilor Maritime, a participat si directorul general al APMC, Mircea Banias, care a spus ca sustine campania de eliminare a acestui flagel, insa actiunea sindicatelor este una nepotrivita. "Este o greseala ca sindicatele sa blocheze portul, pentru ca majoritatea operatorilor portuari desfasoara o activitate legala", a declarat directorul APMC, Mircea Banias. In cadrul intalnirii din aceasta saptamana, reprezentantii Administratiei au solicitat sindicatelor sa faca sesizari concrete referitoare la companiile care incalca prevederile legale.Actiunea FNSP se afla insa undeva la limita legii, pentru ca o manifestare de protest in port nu poate fi organizata fara acordul Administratiei Porturilor Maritime. Blocarea cailor de acces si manifestarea pe teritoriul portului este practic ilegala, iar CN APMC nu va tolera cu siguranta o asemenea actiune. In alta ordine de idei, Mircea Banias spune ca in Portul Constanta nu are acces chiar orice persoana, iar participarea membrilor familiilor lucratorilor portuari la manifestarea din 10 mai reprezinta de fapt o ilegalitate. In cazul in care sindicatele isi vor duce la indeplinire planul stabilit la inceputul acestei luni, este foarte posibil ca intre CN APMC si FNSP sa apara un nou litigiu.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii