Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:09 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Dosar închis definitiv de judecători Accident rutier în lanţ pe autostrada Bucureşti - Constanţa. Un mort, 12 răniţi şi 14 maşini distruse

ro

04 Oct, 2013 00:00 2777 Marime text
Dosarul accidentului rutier de pe Autostrada Bucureşti - Constanţa din data de 6 iulie 2007, eveniment soldat cu un decedat, 12 persoane rănite şi 14 autoturisme distruse, a fost închis definitiv. Cauza a fost instrumentată de procurorii Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, iar magistraţii Curţii de Apel Bucureşti au avut de spus ultimul cuvânt.

Conform Parchetului General al României, la data de 6 iulie 2007, în jurul orelor 14.00 - 14.30, la kilometrul 97 al Autostrăzii A2 (Bucureşti-Constanţa) s-a produs un accident de circulaţie în lanţ (carambol), în care au fost implicate 14 autovehicule şi care s-a soldat cu decesul conducătorului auto T.L. şi vătămarea corporală a mai multor persoane (conducători auto şi pasageri ai autovehiculelor implicate). Organele de anchetă spun că accidentul a fost generat de un incendiu de vegetaţie, produs de la o ţigară aprinsă, aruncată neglijent în solele cu mirişte uscată. Din cauza temperaturii ridicate şi a rafalelor de vânt, incendiul s-a extins pe o suprafaţă de 330 ha, inclusiv la solele adiacente cu Autostrada A2, şi a creat un nor negru şi dens de fum, care a cuprins în acele momente autostrada.
„(...) Inculpatul Medeşan Vasile a oprit voluntar în interiorul perdelei de fum autoturismul pe care-l conducea pe banda 1 de circulaţie a autostrăzii, în faţa autovehiculului condus de inculpatul Stănescu Marius Nicuşor (staţionat în aceleaşi condiţii), ambii încălcând dispoziţiile legale privind circulaţia pe drumurile publice. Consecinţa manevrei celor doi inculpaţi a fost coliziunea dintre autoturismele acestora şi autoturismul condus de victima T.L., care, nu a adaptat viteza de deplasare la condiţiile de vizibilitate redusă pentru a efectua orice manevră în condiţii de siguranţă”, conform datelor consemnate de procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. „În ceea ce-i priveşte pe inculpaţii Olariu Marian Gabriel, Tonea Mihail Adrian, Fotescu Nicolae Cristian şi Avram Dănuţ, probatoriul administrat în cauză a relevat faptul că, neadaptând viteza în funcţie de condiţiile de drum, au intrat în coliziune cu celelalte autoturisme care se tamponaseră anterior. Urmarea accidentului a constituit-o vătămarea corporală a trei persoane, care erau pasageri în două din autoturismele implicate în accident, decesul conducătorului auto T.L., dar şi vătămarea corporală a inculpaţilor din prezenta cauză.
Coroborarea tuturor probelor administrate în cauză a relevat că cei şase inculpaţi, dar şi victima T.L. (decedată) au nesocotit regulile de circulaţie pe autostradă în condiţii de vizibilitate redusă”, au mai arătat organele de anchetă.
În şedinţa publică din 14 Iunie 2012, Judecătoria Călăraşi l-a condamnat pe Marian Gabriel Olariu la 1,4 ani de închisoare cu suspendare condiţionată, iar pe Mihail Adrian Tonea, Marius Nicuşor Stănescu, Nicolae Cristian Fotescu şi pe Vasile Medeşan la câte doi ani de închisoare cu suspendare condiţionată. Asta în timp ce Dănuţ Avram s-a ales cu şase luni de închisoare cu suspendare condiţionată. În urmă cu puţin timp, Curtea de Apel Bucureşti a admis recursurile declarate de inculpaţi şi de asigurători, reducând doar daunele materiale. Decizia Curţii de Apel Bucureşti este definitivă.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii