Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:37 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Din dosarul celor trei constănţeni carbonizaţi pe A2 Cum prelungeşte Judecătoria Brăila dreptul de conducere unui şofer de tir

ro

13 Dec, 2011 01:00 1438 Marime text
sofer_-_judecatoria_braila.jpgÎn ciuda faptului că procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au informat că şoferul tirului implicat în accidentul rutier din data de 9 iulie 2007, soldat cu decesul a trei constănţeni, a avut un comportament ce a afectat siguranţa circulaţiei rutiere, individul are, în continuare, dreptul de a conduce un automobil pe drumurile publice. Instanţa care a decis să ia o asemenea hotărâre este Judecătoria Brăila, ieri magistraţii analizând, pentru a patra oară, dosarul cauzei.

Conform Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la data de 9.07.2007, în jurul orelor 7.20, Aurel Ciocan, din Medgidia, se deplasa pe autostrada A2, din direcţia Constanţa spre Bucureşti, la volanul unui autotren, deplasarea făcându-se în condiţii meteo favorabile şi pe un carosabil uscat. „La kilometrul 20, pe banda a II-a a autostrăzii, s-a înscris în depăşirea autotrenului autoturismul marca Dacia 1310. După deplasarea în paralel pe distanţa necesară depăşirii autotrenului, autoturismul s-a reînscris pe banda I, în faţa acestuia şi, în timp ce ambele vehicule se deplasau pe aceeaşi bandă, autoturismul a fost lovit, în partea din stânga spate, cu partea din dreapta faţă a capului tractor. În urma impactului, autoturismul a fost iniţial împins către înainte, pe o distanţă de aproximativ 43 de metri, după care a efectuat o rotire către dreapta, a traversat banda de urgenţă şi a căzut în şanţ, orientat cu partea din faţă către Constanţa, în direcţia opusă deplasării iniţiale. La scurt timp, autoturismul Dacia a luat foc şi, după ajungerea în şanţ, rezervorul acestuia a explodat, iar toţi ocupanţii, încarceraţi în interior, au decedat", au mai concluzionat anchetatorii. În urma cercetărilor, aceştia au mai spus că accidentul rutier s-a produs ca urmare a faptului că inculpatul Ciocan a avut un comportament ce a „afectat siguranţa circulaţiei, nu a păstrat, deşi avea posibilitatea, o distanţă suficientă până la autovehiculul din faţa sa, frânând cu mare întârziere autotrenul, faţă de momentul la care ar fi trebuit şi putut să iniţieze această manevră, nesocotind regulile de circulaţie pe autostradă".

Carbonizaţi în proporţie de 90-100%

sofer_-_dacie_arsa.jpgConform rapoartelor de necropsie medico-legală întocmite în cauză s-a ajuns la concluzia că moartea celor trei persoane aflate în autoturism a fost violentă şi s-a datorat, în cazul fiecăreia dintre acestea, unor leziuni produse prin lovire cu şi de corpuri dure, în condiţiile unui accident rutier, cele trei corpuri fiind carbonizate în proporţie de 90-100%. Aurel Ciocan a fost trimis în judecată, dosarul fiind înregistrat, pe data de 4 august 2011, pe rolul Judecătoriei Brăila. Din toate cele cinci înfăţişări, magistraţii brăileni au admis, de trei ori, cererile inculpatului de prelungire a dreptului de circulaţie.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii