Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
19:32 26 09 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Adio, trei milioane de lei pe ziare! Primăria Constanţa nu mai licitează pentru apariţii în presa scrisă

ro

09 Jun, 2012 02:23 900 Marime text
Primăria din Constanţa a anulat licitaţia publică privind atribuirea contractului pentru publicitate în presa scrisă, cu o valoare estimată de peste 3,57 de milioane de lei, fără TVA.

Pe site-ul oficial al administraţiei publice locale se arată că „procedura de atribuire a acordului cadrul privind «Serviciul de Publicitate în Presa Scrisă prin intermediul unei Agenţii de Publicitate» pentru care a fost publicat în SEAP Anunţul de participare numărul 136104/30.05.2012 şi în JOUE anunţul 2012/S 103-172735/01.06.2012, a fost anulată în conformitate cu prevederile articolului 209 alin. (1) litera c din OUG nr. 34/2006 cu modificările şi completările ulterioare". Informarea privind anularea procedurii a fost publicată şi pe site-ul www.publicitatepublica.ro, în data de 5 iunie.

Ce zice legea

În textul de lege invocat pentru anularea procedurii, este prevăzut faptul că „autoritatea contractantă are obligaţia de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publică în următoarele cazuri", iar la litera c amintită în anunţ se arată că un astfel de caz este „dacă abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau dacă este imposibilă încheierea contractului". Revenind la contractul ce urma să fie atribuit, autoritatea contractantă era Municipiul Constanţa, iar persoana de contact era Ghiulnihal Mutalâp. Acelaşi anunţ mai arăta faptul că urma să se încheie un acord-cadru cu un singur agent economic, cu o durată de 48 de luni şi o valoare estimată fără TVA de 3.574.362 de lei. Mai exact, municipalitatea voia să contracteze servicii de publicitate media în presa scrisă. „Serviciile de publicitate în presa scrisă vor cuprinde totodată: servicii de creaţie, redactare şi publicare în presa scrisă locală şi/sau centrală, a anunţurilor referitoare la acţiunile şi activităţile Primăriei şi Consiliului Local Municipal Constanţa", se arată în anunţ.

Ce voia să cumpere municipalitatea

„Serviciul solicitat constă în activităţi de achiziţionare de media alb/negru şi policromie, pentru publicarea anunţurilor cu privire la hotărâri de interes general, adoptate de Consiliul Local Municipal Constanţa; convocatoarele şedinţelor de consiliu; comunicate şi ştiri de presă; activităţile desfăşurate de Primăria Municipiului Constanţa în domeniul dezvoltării (execuţie lucrări, drumuri, construcţii, iluminat etc.) social şi cultural; programele de finanţare şi proiectele cu finanţare europeană aflate în implementare; programe sociale de subvenţii pentru încălzirea locuinţelor cu energie termică, electrică, GPL, gaze; alte informaţii de interes public".

48 de luni, patru contracte, câte 893.000 de lei

Contractul este împărţit în patru contracte subsecvente, cu o durată totală de 48 de luni, fiecare având o valoare de 893.590 de lei, fără TVA şi implicând 324 de anunţuri cu dimensiunea de 635 de centimetri pătraţi. Banii urmau să fie asiguraţi din bugetul local. „Cantităţile maxime estimate, precizate în caietul de sarcini, sunt cantităţi ce pot fi modificate în sensul majorării/diminuării acesteia, în funcţie de numărul de comenzi lansate de beneficiar în urma solicitărilor venite din partea tuturor direcţiilor primăriei, de valoarea contractelor subsecvente acordului cadru şi de fondurile bugetare ce pot fi alocate pentru derularea acestora", se mai arăta în anunţ.

Media cifrei de afaceri, minim 1,7 milioane. Fără TVA

Printre condiţiile impuse pentru participarea la licitaţie se număra şi faptul „că media cifrei de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului pe ultimii trei ani va fi de cel puţin 1.700.000 de lei, fără TVA". De asemenea, se mai cereau documente „din care să reiasă prestarea, în ultimii trei ani de la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor, de servicii similare, de natura şi complexitate celor care fac obiectul prezentei achiziţii, în valoare de cel puţin 890.000 de lei, fără TVA". Astfel, era nevoie ca ofertanţii să poată prezenta o listă pe care să se regăsească cel puţin un cotidian naţional şi, respectiv, una pe care să se regăsească cel puţin un cotidian local, cele locale urmând să aibă un tiraj minim de 1.000 de exemplare, iar cele naţionale minim 40.000 de exemplare ca tiraj. Ofertele ar fi urmat să fie deschise pe data de 18 iulie, iar criteriul de atribuire, preţul cel mai scăzut. În prezent, procedura de atribuire figurează ca fiind anulată în SEAP, începând cu data de 5 iunie, ora 16.19.

Ti-a placut articolul?

Comentarii