Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
03:26 19 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Cu naşu` e mai ieftin...

ro

27 Oct, 2012 01:51 1276 Marime text
Camelia-Balan.jpgVin alegerile, şi întotdeauna în prag electoral, guvernanţii demască marea-mică corupţie din România. Cu siguranţă la această oră, useliştii jubilează pentru că au reuşit din nou să-i dezbine pe români. Toată mass-media este plină de comentarii venite din partea oamenilor uşor de manipulat, cu privire la cât de corupt este naşul.

Ce mai - naşul de la CFR este coruptul number one. Fură şi prejudiciază statul cot la cot cu şefii săi cum niciun alt angajat al statului nu a făcut-o până acum, au lăsat să se înţeleagă guvernanţii, iar românii au înghiţit vestea ca pelicanii. Premierul nu avea cum să lipsească de la noul circ mediatic. Ponta a ieşit la rampă ridicând în slăvi acţiunea DIICOT prin care au fost anchetaţi şi chiar reţinuţi controlori pentru fapte de corupţie. Ce spunea victorios domnul premier cu referire la grandioasa acţiune anti-corupţie care s-a făcut pe vremea lor şi nu a fostelor guvernări - „Dacă s-au luat măsuri împotriva unor scheme de corupţie care există de foarte mult timp, este foarte bine. Din păcate, aceste reţele de corupţie au existat şi există în foarte multe instituţii publice. Repet, spun foarte bine, păcat că aşa târziu. E ca şi în cazul unei boli, cu cât se trata mai repede, cu atât era mai uşor". Bola din CFR este într-adevăr boală naţională. Se dă şi se ia şpagă şi-n sănătate, şi-n învăţământ, şi-n CFR de când lumea. Însă nu în aceasta constă marea corupţie care a devastat România. Contractele de zeci de milioane de lei încheiate pe bani publici între instituţiile statului şi firmele demnitarilor, care s-au îmbogăţit peste noapte, acestea au dus România la sapă de lemn, în niciun caz şpaga luată de naşii de la CFR de la muritorii de rând care nu ştiu cum să-şi mai drămuiască veniturile pentru a supravieţui de la o zi la alta. Cert este că şi în cazul CRF de câştigat aveau directorii companiei. Banii ajungeau la directorii companiilor, iar traficul sumelor evazioniste se făcea prin toalete şi prin intermediul chioşcurilor de băuturi răcoritoare şi ziare. Cum era de intuit sumele erau colectate de superiorii naşilor. Şi anticipăm de pe acum că directorii CFR aşa făceau rost de fondurile necesare partidelor politice pentru susţinerea campaniilor electorale. Rămâne de văzut cine va plăti pentru frauda de la CFR. Aşa cum ne-am obişnuit dacă va răspunde cineva pentru cele întâmplate, sigur acei cineva vor fi controlorii care nu au făcut decât să respecte ordinele superiorilor şi poate vinovat va fi găsit şi un şef care va deveni noapte ţap ispăşitor, dar cu zeci de milioane de lei în conturi. N-ar fi rău dacă tot peste noapte s-ar modifica legislaţia autohtonă, iar corupţii nu vor răspunde doar penal ci şi pecuniar, prin reţinerea tuturor sumelor obţinute de ei prin neîncasarea biletelor, în cazul CFR , şi prin returnarea sumelor exagerate, în cazul contractelor frauduloase încheiate cu statul de demnitarii-afacerişti.

Ti-a placut articolul?

Comentarii