Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:59 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cine e vinovat de rezultatele slabe la simularea Evaluării Naţionale?

ro

15 Dec, 2012 01:50 2827 Marime text
nicoleta-baciu.jpgSimularea Evaluării Naţionale în judeţul Constanţa a demonstrat că elevii habar nu au de Limba Română şi de Matematică.

Peste 80 la sută dintre cei 5.400 de elevii din clasa a VIII-a din judeţul Constanţa au luat note sub 5 la proba de Matematică şi peste 30% au primit note la fel de mici la proba de Limbă Română din cadrul simulării Evaluării Naţionale. Situaţia nu este o noutate pentru învăţământul constănţean. De câţiva ani încoace, povestea de repetă şi la Evaluarea Naţională, şi la Bacalaureat, când mii de elevi pică examenele şi tezele cu subiect unic. Cine este de vină pentru aceste rezultate? Elevii, care sunt preocupaţi de distracţii, cluburi sau iscuţiile pe reţelele de socializare? Profesorii, care nu mai au dăruirea de altă dată pentru meseria aleasă, din cauza salariilor mici? Părinţii, care au uitat că, pe lângă susţinerea materială, copiii lor au nevoie şi de una morală? Cred că vina le aparţine tuturor. Pe buna dreptate se spune ca rezultatele elevilor reprezinta oglinda competentei profesorilor lor. Din păcate, această relaţie cauză-efect nu este valabila doar atunci când performantele copiilor sunt foarte bune, ci şi când sunt dezastruoase. Revenind la rezultatele proaste la simularea Evaluării Naţionale, inspectorii şcolari constănţeni susţin că îngrijorarea o constituie elevii din mediul rural. Mai mult, profesorii necalificaţi care îi predau elevilor materii pentru care ei înşişi nu au o pregătire temeinică. Profesorii titulari, cu ani de experienţă în spate, aleg să-şi desfăşoare activitatea didactică în mediul urban, lăsând pe mâna necalificaţilor soarta elevilor din mediul rural. O altă explicaţie a notelor slabe la simularea Evaluării Naţionale ar fi şi faptul că la liceu poţi intra chiar cu media doi. Ce-i drept nu la un liceu de top, dar tot la un liceu". „Păi şi dacă tot voi deveni licean de ce să mai pierd timpul învăţând?", gândesc majoritatea elevilor de gimnaziu, care amână pentru a nu ştiu câta oară să mai citească o carte sau să rezolve o problemă.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii