Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:50 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

In termen de 45 de zile, agentii economici pot scapa de marfa de sezon nevanduta

ro

13 Jan, 2004 00:00 921 Marime text

In aceasta categorie se incadreaza grupele de produse de toamna-iarna precum confectii, inclusiv blanarie, pielarie, produse de marochinarie si galanterie, tricotaje, tesaturi, incaltaminte, articole sport-turism, cosmetice, aparate de incalzire si climatizare, ventilatoare si alte produse similare * Agentii economici au obligatia de a notifica vanzarea de soldare la primaria in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea cu cel putin 15 zile inainte de inceperea operatiunilor * Majoritatea agentilor economici constanteni au privit pozitiv aceasta masura, insa au existat si cateva cazuri care nu au privit cu ochi buni acest lucru

La inceputul acestui an, Agentia Nationala a Intreprinderilor Mici si Mijlocii a anuntat faptul ca din data de 15 ianuarie a acestui an comerciantii au posibilitatea de a comercializa produsele de toamna-iarna la un pret redus. Totodata, ANIMMC a mai precizat ca aceasta perioada de soldare poate dura de la o zi pana la 45 de zile calendaristice. Pe de alta parte, agentia mai prevede faptul ca aceasta reducere poate fi aplicata doar cu conditia ca agentul economic sa respecte intervalul prevazut prin lege, adica 15 ianuarie - aprilie 2004. Potrivit Agentiei Nationale a Intreprinderilor Mici si Mijlocii, pot fi supuse operatiunilor de soldare numai produsele nealimentare a caror desfacere are caracter sezonier. Astfel, in aceasta categorie se incadreaza grupele de produse precum confectii, inclusiv blanarie, pielarie, produse de marochinarie si galanterie, tricotaje, tesaturi, incaltaminte, articole sport-turism, cosmetice, aparate de incalzire si climatizare, ventilatoare si alte produse similare. Un alt amanunt pe care agentia il mai mentioneaza ca trebuie indeplinit de catre agentii economici este acela conform caruia comerciantii au obligatia sa notifice vanzarea de soldare la primaria in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea cu cel putin 15 zile inainte de inceperea operatiunilor, comerciantul sau persoana imputernicita urmand sa completeze cate doua formulare de notificare si doua liste de inventar pentru marfurile de soldat. Un exemplar din notificare, la care se anexeaza lista de inventar, se depune sau se transmite la sediul primariei respective, iar al doilea exemplar din fiecare formular, impreuna cu dovada sau confirmarea de primire, se pastreaza la sediul structurii de vanzare respective. Formularul notificarii vanzarilor de soldare se adreseaza primarului si se poate completa si depune la sediul primariei localitatii in a carei raza teritoriala este amplasata structura de vanzare. ANIMMC informeaza ca, in cazul in care vanzarile de soldare se efectueaza in pierdere, costul de achizitie este deductibil din punct de vedere fiscal. Pe de alta parte, pentru a motiva aceasta masura, reprezentantii ANIMMC au precizat ca acest mod de vanzare cu reducere este intens practicat in diverse tari europene, cum ar fi Franta, Germania sau Spania, si care confera o serie de avantaje importante atat pentru comercianti, cat si pentru consumatori. Pe de alta parte, utilizarea in conditiile legii a acestei practici comerciale asigura pentru comercianti o crestere a cifrei de afaceri, precum si reducerea stocurilor excedentare pentru marfurile sezoniere, iar consumatorilor le ofera posibilitatea de a achizitiona produse de calitate la preturi mai mici, fiind protejati de reglementarile din domeniu. Referitor la aceasta masura adoptata de catre Agentia Nationala a Intreprinderilor Mici si Mijlocii, reporterii cotidianului nostru eu efectuat un sondaj printre agentii economici constanteni vizand impactul pe care il are aceasta asupra lor. Majoritatea dintre acestia s-au declarat multumiti de aceasta masura, chiar declarand in acest sens ca astfel au posibilitatea de a scapa de marfa care a ramas nevanduta. Insa au existat si cazuri, ce-i drept, putine, cand comerciantii au declarat ca aceasta masura ii va face sa isi reduca profitul deoarece populatia le va ocoli magazinele daca nu vor adopta si ei aceasta masura. Un alt inconvenient este acela ca perioada in care pot fi comercializate produse la pret redus este destul de indelungata, aproximativ 90 de zile, in timp ce fiecare agent economic in parte poate aplica reduceri de pret doar pe o perioada de maxim 45 de zile.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii