Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:06 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Arta populara autentica la TINART 2002

ro

29 Nov, 2002 00:00 977 Marime text

Protest impotriva kitsch-ului oferit turistilor

Sfarsitul anului calendaristic consemneaza cateva manifestari importante in domeniul expozitional care constituie reale oportunitati de prezentare a ofertelor agentilor comerciali constanteni care doresc sa participe la acestea. Promovarea pe plan national a celor mai reprezentative produse de arta populara si artizanat, in contextul unei economii care tinde sa desfiinteze acest sector, este principala tinta a celei de-a zecea editii a Targului de Arta Populara si Artizanat, TINART 2002. Desfasurat in perioada 26-29 noiembrie la Sala Palatului din Bucuresti, targul va reuni aproximativ 40 de organizatii mestesugaresti care isi vor expune produsele pentru cei aproape 4.800 de vizitatori estimati de organizatori, Publiter si Asociatia Nationala a Cooperatiei Mestesugaresti (UCECOM). Targul se constituie intr-o manifestare cu puternic caracter de promovare a produselor populare traditionale culturii romanesti si, in acelasi timp, o miscare de protest la adresa kitsch-ului practicat din ce in ce mai mult in punctele de atractie turistica, litoralul fiind un exemplu concludent in acest sens. Pe piata interna cererea de produse artizanale autentice a scazut mult, costumele populare, icoanele pe lemn, obiectele din piatra si lemn confectionate de mestesugari fiind vandute cu preturi destul de mari turistilor straini care le apreciaza valoarea. In schimb, romanii prefera sa cumpere cu bani putini produse de o calitate indoielnica. Pe piata externa, produsele artizanale autentice au o mare cautare, cu toate acestea, exportul romanesc de produse de artizanat scazand cu mult sub valoarea inregistrata la inceputul anilor `90. TINART 2002, al carui profil il constituie prezentarea produselor de arta populara si artizanat, cadouri si amintiri turistice, constituie o adevarata ocazie pentru firmele constantene de profil de a prezenta oferta de produse care, in sezonul estival viitor, vor fi oferite turistilor ca suveniruri originale romanesti.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii