Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:01 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Felicia Filip, ovationata la Arenele Romane

ro

18 Jul, 2002 00:00 1471 Marime text

"La Traviata" - "o democratizare a spectacolului de opera, o iesire la iarba verde a operei"

Reprezentatia a reunit doua experiente diferite ale regizorului Cristian Mihailescu: montarea operei lui Verdi pe scena Operei Nationale din Bucuresti si regia spectacolului "Digital Athenaeum", avandu-i ca protagonisti pe membrii trupei "Iris" si pe Felicia Filip * Spectacolul de la Arenele Romane a fost prima reprezentatie cu opera lui Verdi care l-a avut in distributie pe Massimiliano Drapello (in rolul lui Alfredo Germont), acesta fiind des prezent in spectacole de opera la Constanta

Arenele Romane au gazduit, sambata, primul spectacol de opera in aer liber transmis in direct de un post de televiziune din Romania: "La Traviata" de Giuseppe Verdi, in regia lui Cristian Mihailescu. In fata unei sali pe jumatate goale au evoluat soprana Felicia Filip, tenorul italian Massimiliano Drapello, Valentin Marele, corul, baletul si orchestra Operei de Stat din Brasov, sub conducerea muzicala a lui Petre Sbarcea, care deseori a evoluat si la Constanta, in concerte simfonice sustinute de Filarmonica "Marea Neagra". Rolul Violetta Valery din "La Traviata" a fost cel care i-a adus Feliciei Filip notorietatea in tara si in strainatate. Cronicile din presa internationala au numit-o "regina Traviatei". Iar spectacolul de la Arenele Romane a fost prima reprezentatie cu opera lui Verdi in care l-a avut partener pe Massimiliano Drapello (in rolul lui Alfredo Germont), si acesta fiind des prezent in spectacole de opera la Constanta. Tenorul italian a cantat, de-a lungul carierei, alaturi de Katia Ricciarelli, Laura Niculescu, Kathleen McCalla si numerosi alti artisti. "La Traviata" a fost conceput ca un spectacol de opera, cu pirotehnica de scena si efectele de lumina specifice unui concert rock. Reprezentatia a reunit astfel doua experiente diferite ale regizorului Cristian Mihailescu: montarea operei lui Verdi pe scena Operei Nationale din Bucuresti si regia spectacolului "Digital Athenaeum", avandu-i ca protagonisti pe membrii trupei "Iris" si pe Felicia Filip. La inceputul spectacolului, la sfarsitul primului act ori in mijlocul scenei a doua, intunericul lasat o data cu actul al doilea a dat prilejul de a folosi si luminile inteligente. Reflectoare suspendate au improscat lumina verde pe ingerasii din ipsos ce compuneau decorul. Alteori, captau privirea coafurile pretentioase devenite violete, in ton cu volanele multicolore ale costumelor. Au scapat de luminile verzi sau mov decorurile izolate din spatele scenei: coloane subtiri ce raspundeau coloanelor si capitelurilor masive ale Arenelor Romane. In pofida asteptarilor, nici un artificiu scenografic nu a fost folosit pentru a integra cadrul in spectacol. Spatiul s-a cufundat in intuneric pe parcursul pauzei de jumatate de ora dintre actul II si actul III. Intre petrecere si agonia Violettei, timpul s-a scurs incet. Secunda dupa secunda. Aplauzele de protest ale spectatorilor au fost in van: pe TV Romania Cultural, postul care transmitea in direct spectacolul, se difuza jurnalul de stiri. "O democratizare a spectacolului de opera, o iesire la iarba verde a operei" - astfel definea regizorul Cristian Mihailescu reprezentatia de la Arenele Romane, in urma cu trei saptamani. Spectacolul s-a adresat deopotriva iubitorilor de opera si fanilor de muzica rock. Primii au sesizat, probabil, ironia dintre intentie si inscenare. Pasul unic dintre sublim si deriziune.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii