Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:50 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Şoseaua de coastă răsare la Fin.Co.Ge.R.O.?! (galerie foto + documente)

ro

07 Jun, 2011 21:06 7478 Marime text
DESCHIDERE_Taluz_.jpgMazăre, în martie: „S-ar putea, cu ajutorul lui Dumnezeu, să încep în câteva luni de zile un tronson din şoseaua de coastă"

Un drum ce aduce a început de şosea de coastă a răsărit în şantierul celor de la Fin.Co.Ge.R.O. Spa, din cartierul Faleză Nord.

Proiect de suflet al primarului Radu Ştefan Mazăre, şoseaua de coastă părea să fi murit în faşă. A avut-o drept „duşman" pe Sulfina Barbu, care, pe vremea când conducea ministerul Mediului, s-a luptat din răsputeri ca şoseaua lui Mazăre de la Constanţa să nu fie avizată. Şi nu a fost. Însă PSD-iştii locali au avut un triumf pentru o scurtă perioadă de timp. Nicolae Nemirschi a fost numit ministru în fotoliul Sulfinei, iar Radu Mazăre a început să spere că visurile îi vor prinde contur. Bineînţeles, lista era lungă şi cuprindea, pe lângă şoseaua cu pricina, şi orăşelul lacustru sau insuliţele înşirate de-a lungul ţărmului Mării Negre. La scurt timp de la numire, în februarie 2009, Nemirschi a venit la Mamaia, însoţit de Elena Udrea, şi a explicat faptul că şoseaua de coastă urmează să fie construită pe scheletul unui drum tehnologic ce urma a fi folosit pentru consolidarea malurilor şi refacerea digurilor. Vara lui 2011 nu părea să aducă vreun semnal despre proiectul referitor la care Mazăre încă vorbeşte. Ultima dată a făcut-o în luna martie a acestui an, în emisiunea „Vorbe Grele" a lui Victor Ciutacu: „Tot plângeam eu că vroiam să fac celebra şosea de coastă la Mamaia! Şoseaua aia nu puteai să o faci fără să consolidezi malurile. Din păcate, ceea ce e în România, şi cunoaştem, conflicte, bătăi politice, nu se poate din cauza Mediului. Trebuie păstrat ecosistemul, păstrez ecosistemul, nu faci şoseaua de coastă şi dacă Doamne, fereşte! se întâmplă ceva, cade râpa".

Inexistentă, dar modificată

taluz.jpgDar nu trebuie să uităm că şi gura lumii spune că deja „celebra şosea", aşa cum a denumit-o şeful administraţiei publice locale, a fost începută de unul dintre investitorii din oraş, în zona ansamblului rezidenţial pe care îl construieşte în cartierul Faleză Nord. Primarul de Constanţa i-a zis în martie lui Victor Ciutacu, în emisiunea acestuia de la Antena 3, că încă speră la bani europeni şi, evident, a venit cu un model de prin ţări mai... calde: „Am rezolvat parţial, dar am pierdut banii de la Europa. Acum mă câşcâi pentru banii de la Europa, care nu sunt aşa mulţi, foarte complicat că nu ţi-i dă pentru toată şoseaua, doar pe bucăţele... S-ar putea, cu ajutorul lui Dumnezeu, să încep în câteva luni de zile un tronson din şoseaua de coastă. Între timp, este adevărat că m-am mai dumirit şi eu... Am fost în Alexandria, în Egipt. Şi, în Alexandria, în Egipt, aşa cum spunem noi de ăia, de ţiganii ăia de egipteni, am văzut o şosea de coastă de 12 benzi, şase dus, şase întors. Îmi explicau egiptenii atunci că au avut şi ei două benzi, după care a venit Mubarak, care a ras trei rânduri de blocuri, răscumpărându-i pe oameni. M-am întors acasă, am refăcut-o şi eu pe aia de două benzi pentru care aveam bani şi i-am pierdut. Acum, avem două cu două, da' mă chinui cu fondurile europene". Aşadar, spera el, primarul, să înceapă măcar un tronson din şoseaua de coastă. Dar, dacă lipim ideea lui Nemirschi cu cea a lui Mazăre, realizăm că, de fapt, pentru a înţelege unde va începe şoseaua de coastă, trebuie să vedem unde se consolidează malul. Iar răspunsul pare să vină tot dinspre edilul constănţean, care se tot războieşte cu italienii de la Fin.Co.Ge.R.O. Spa.

Chiru, trimis în inspecţie

Pe 1 aprilie 2008, consilierii locali au votat Hotărârea privind aprobarea documentelor de avizare a obiectivului „Lucrări de viabilizare a terenului din ansamblul de locuinţe zona Faleză Nord - Mamaia". HCLM cuprinde documentaţia de avizare privind necesitatea şi oportunitatea lucrărilor, care, la capitolul accese carosabile, pietonale, consolidare teren, arată că „pentru consolidarea malului se vor realiza lucrări de susţinere (piloţi, lucrări de fundaţie, ziduri etc.). Oare „etc." înseamnă şi un drum tehnologic?! Mai mult decât atât, nu mai departe de săptămâna trecută, cei de la Fin.Co.Ge.R.O. au pus la dispoziţia presei o mapă care conţine imagini cu viitorul cartier, finalizat. Nu putem să nu observăm drumul cu două benzi ce trece de-a lungul malului. Oare această şosea este inclusă în preţul lucrărilor de urbanizare pentru care se tot ceartă italienii cu Mazăre?! Pe 13 aprilie 2009, Consiliul Local a votat hotărârea nr. 258 privind încredinţarea către Fin.Co.Ge.R.O. a executării lucrărilor de urbanizare aferente contractelor de concesiune 38133/15.06.2000 şi 38134/15.06.2000. HCLM a stat la baza eliberării a două autorizaţii de construire, nr. 621 din 21.04.2010 şi 1072 din 26 iulie 2010, pentru stabilizare taluz. Adică a malului? Care, din nou, oare nu presupune celebrul drum tehnologic?! Ba, mai mult, la începutul săptămânii trecute, italienii spuneau că lucrările de infrastructură şi urbanizare a zonei îi costă 15 milioane de euro, sumă care, potrivit contractului de concesiune, trebuie suportată de către municipalitate, adică de către constănţeni. Ce nu putem înţelege este dacă şi această lucrare este inclusă în preţ. Şi prefectul Claudiu-Iorga Palaz a sesizat potrivirea. „Există posibilitatea ca acesta să fie drumul tehnologic despre care se spunea că va constitui baza şoselei de coastă. Voi discuta cu Christian Gigi Chiru, inspectorul-şef al Inspectoratului în Construcţii, şi voi dispune să facă verificări în acest sens", a declarat reprezentantul Guvernului în teritoriu. Cristian Gigi Chiru, şeful ISC, spune că, în urma unor verificări, a reieşit că autorizaţiile de construire sunt respectate. „Dacă au folosit un artificiu juridic nu pot spune. Şoseaua, în ansamblu, a primit aviz negativ de la Ministerul Mediului. Însă, diverse proiecte ce includ tronsoane din această şosea au fost avizate. Poate aşa s-a întâmplat şi în acest caz", a precizat Chiru.

Contactată telefonic, Cristina Ţicoi, reprezentant al Fin.Co.Ge.R.O. Spa ne-a ascultat întrebările referitoare la lucrările de urbanizare din zona Faleză Nord şi dacă acestea implică şi drumul tehnologic cu pricina şi a promis că va reveni, în cât mai scurt timp, cu un răspuns. A revenit spunând că, în ciuda faptului că ne respectă meseria, răspunsurile se dau numai la sediul firmei, nicidecum la întrebări „flash".

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • nae 08 Jun, 2011 18:27 spune mazare,cati caini ai vazut prin Monte Carlo?Si nu mai minti ca am vazut orasul si are un parc imens in centru.Daca ai gargauni in cap o sa venim sa-ti sapam chiar langa viloi.Si terenul din fata palatului grasanului nicsor de ce nu-l retrocedezi ca sa faca oarecine p 20? Ca si asa e de furat!
  • Vox Dei 08 Jun, 2011 09:18 Alta e smecheria dragii mei ... Multe din terenurile respective sunt in proprietatea lui mazare prin interpusi si va urma o despagubire masiva , in afara de faptul ca se va consolida (in forma actuala nu au ce face cu acele terenuri )
  • Tanti Gabi de la Cluj 08 Jun, 2011 07:58 Jiji l`amorozo (chiru) si Palazu Mic(palaz),sunt papul/capilor "antiConstantenilor" si care impreuna cu Wudrea fac totul pentru a ingenuchea Constanta. Asa,ca:pidilici=dobiboci ai orasului-batati din palme/aplaudati (nu v-ar sta multi in cale!!) Am citit si accept Regulile pentru postarea comentariilor.
  • fara nume 08 Jun, 2011 07:55 o tampenie aceasta sosea. nu stiu de ce acest primar nu se inspira din tarile pe unde a umblat in ceea ce priveste plajele. care nu sunt pline de cladiri si mizerii. sa nu uite ca aici nu este Monte Carlo. aici sunt plaje cu nisip, nu stanci.
  • locatar faleza 08 Jun, 2011 01:42 Soseaua a fost inceputa de anu trecut de la Pescarie unde sunt blocurile colorate (spectrum) a lu Mazare, nimic nou sub soare. face sosea de coasta doar acolo unde are interes nicidecum acolo unde este nevoie si se surpa malu, faleza.