Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:10 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Poliţia Locală, aceleaşi atribuţii cu Rutiera? „Este o tâmpenie! Care este logica? Primarii pot folosi Poliţia Locală în interes personal“

ro

07 Jun, 2017 00:00 14518 Marime text
„Dacă vrea, primarul unei localităţi în care există poliţie locală cu aceleaşi atribuţii ca poliţia rutieră poate folosi aparatul poliţienesc, care va avea nişte atribuţii imense, în interes personal, să-şi doboare inamicii politici“
 
Mai mulţi parlamentari PNL au iniţiat o lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată. Mai precis, dacă va fi adoptată, O.U.G. 195/2002 va oferi poliţiştilor locali aceleaşi drepturi în stradă precum poliţiştii naţionali.
 
Cu privire la această iniţiativă, surse din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Constanţa spun că nu există un motiv întemeiat pentru ca Ordonanţa de Urgenţă nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice să fie modificată în sensul mai sus precizat.
 
„Probabil că nu suntem sănătoşi! Este o tâmpenie să faci două structuri cu atribuţii similare. De ce ar vrea statul român să facă aşa ceva? Care sunt argumentele pro? Care este logica? Normal, instituţiile ar trebui să fie complementare. Unde nu acţionează una, acţionează cealaltă. Atenţie, dacă vrea, primarul unei localităţi în care există poliţie locală cu aceleaşi atribuţii ca poliţia rutieră poate folosi aparatul poliţienesc, care va avea nişte atribuţii imense, în interes personal, să-şi doboare inamicii politici“, au mai arătat poliţişti din cadrul IPJ Constanţa.
 
De menţionat că în expunerea de motive se arată că „printre atribuţiile poliţiei locale intră şi reglementări ce privesc circulaţia pe drumurile publice, dar de care nu se ţine seama întrucât Ordonanţa de Urgenţă 195/2002 nu a fost actualizată şi modificată astfel încât şi poliţiştilor locali să li se recunoască aceste drepturi şi atribuţii pe care le au conform statutului lor“.
„Prezenta propunere legislativă vine să modifice prevederile din O.U.G. 195/2002 cu prevederile cuprinse în Legea 155 / 2010, astfel încât şi poliţia locală să-şi poată face treaba conform statutului lor legal“, potrivit expunerii de motive.
 
În contextul celor mai sus precizate, redăm în totalitate modificările dorite de parlamentarii PNL la Ordonanţa de Urgenţă nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată:

Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins: 

„Art. 2. Îndrumarea, supravegherea şi controlul respectării normelor de circulaţie pe drumurile publice se fac de către poliţia rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, precum şi de către poliţistul local cu atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice, care au obligaţia să ia măsurile legale în cazul în care constată încălcări ale acestora“. 

La articolul 29, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: 

„Circulaţia pe drumurile publice se desfăşoară în conformitate cu regulile de circulaţie şi cu respectarea semnificaţiei semnalizării rutiere realizate prin mijloacele de semnalizare, semnalele şi indicaţiile poliţistului rutier sau ale poliţistului local cu atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice care dirijează circulaţia, semnalele speciale de avertizare luminoase sau sonore, de semnalizare temporară şi semnalele conducătorilor de vehicule“.

Articolul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins: 

„Art. 31. Participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie, semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier, ale poliţistului local cu atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice, precum şi semnificaţia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
 
a)              semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier sau ale poliţistului local cu atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice;
b)              semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevăzute la art. 32, alin. (2), lit. a) şi b);
c)              semnalizarea temporară care modifică regimul normal de desfăşurare a circulaţiei;
d)              semnalele luminoase sau sonore;
e)              indicatoarele;
f)              marcajele;
g)              regulile de circulaţie“. 

La articolul 35, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: 

„(2) Participanţii la trafic sunt obligaţi ca, la cererea poliţistului rutier sau a poliţistului local cu atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice, să înmâneze acestuia documentul de identitate sau, după caz, permisul de conducere, documentul de înmatriculare ori de înregistrare a vehiculului condus, documentele referitoare la bunurile transportate, precum şi alte documente prevăzute de lege“. 

Articolul 39 se modifică şi va avea următorul cuprins: 

„Art. 39. Proprietarul sau deţinătorul mandatat al unui vehicul este obligat să comunice poliţiei rutiere sau poliţiei locale, la cererea acesteia şi în termenul solicitat, identitatea persoanei căreia i-a încredinţat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice“. 

La articolul 57, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: 

„(3) La intersecţiile cu circulaţie dirijată, conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificaţia indicatoarelor, culoarea semaforului, indicaţiile/semnalele poliţistului rutier sau ale poliţistului local cu atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice“. 

La articolul 61, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: 

„(3) Când pe drumul public circulaţia este dirijată de un poliţist rutier sau de un poliţist local cu atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii autovehiculelor prevăzute la alin. (1) trebuie să respecte semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile acestuia“. 

La articolul 100, pct. 1 de la alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: 

„(1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
1. Nerespectarea semnalelor poliţiştilor de frontieră în punctele de trecere a frontierei de stat a României, ale îndrumătorilor de circulaţie ai Ministerului Apărării Naţionale, ale organelor fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ale agenţilor de cale ferată, ale poliţiştilor locali cu atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice, ale persoanelor desemnate pentru dirijarea circulaţiei, pe sectoarele de drum pe care se execută lucrări de reabilitare a acestora, precum şi cele ale patrulelor şcolare de circulaţie şi ale nevăzătorilor“. 

La articolul 100, litera f) din alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: 

„f) nerespectarea semnalelor, indicaţiilor şi dispoziţiilor poliţistului rutier sau ale poliţistului local cu atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice aflat în exercitarea atribuţiilor de serviciu“.

La articolul 102, punctele 14 şi 25 ale alineatului (1) se modifică şi vor avea următorul cuprins: 

„14. necomunicarea de către proprietarul sau utilizatorul unui vehicul, la solicitarea poliţiei rutiere sau a poliţiei locale, a identităţii persoanei căreia i-a încredinţat vehiculul spre a fi condus; neprezentarea, în mod nejustificat, în termenul stabilit la unitatea de poliţie rutieră sau la sediul poliţiei locale la care au fost invitate pentru soluţionarea oricărei probleme legate de calitatea de participant la trafic sau de proprietar ori utilizator de vehicul“. 

La articolul 105, punctul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins: 

„Necomunicarea, în termen, la cererea poliţiei rutiere sau a poliţiei locale, a identităţii persoanei căreia i-a încredinţat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice“. 

La art. 108, alin. (1) lit. c, pct. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins: 

„Refuzul înmânării actului de identitate, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, a celorlalte documente prevăzute de lege, la cererea poliţistului rutier sau a poliţistului local cu atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice, precum şi refuzul de a permite verificarea vehiculului“. 

La articolul 109, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: 

„(1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac direct de către poliţistul rutier sau poliţistul local cu atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice, iar în punctele de trecere a frontierei de stat a României, de către poliţiştii de frontieră“.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • ionut 13 Jun, 2017 13:57 Bravo lucrul acesta trebuia sa se întâmple mai demult .Se poate si cu alte structuri ale statului sa se face același lucru ca cei din Politie ca prea se credeau D_zei ai circulatiei
  • vali 09 Jun, 2017 01:51 Doamne ajuta, deja imi frec mainile, bn ar fi sa va mai iasa basinile din cap.
  • Grigore 07 Jun, 2017 13:10 Cititi cu atentie textul de lege propus, nu sunt atributii sporite. Aceste atributii exista, dar lipsa unei legislatii coerente, necesita o aplicare unitara.
  • dan munteanu 07 Jun, 2017 08:26 Fereasca Sfantu !!!