Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:14 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Pericol pe autostrada

ro

11 Jul, 2006 00:00 778 Marime text

Autospecialele nu pot interveni in cazul unei nenorociri

Radu Berceanu a inaugurat in urma cu circa doua saptamani penultimul tronson de autostrada, pe relatia Fetesti-Drajna, lung de aproape 37 de kilometri * In prezent, pe autostrada se circula pe 143 de kilometri * Numai ca, in cazul unui dezastru, nimeni nu poate interveni in timpi utili, astfel incat sa poata fi evitata o tragedie * Aici nu pot ajunge nici masinile pentru descarcerare, nici cele de pompieri, nici ambulantele, dar nici politia sau jandarmeria * Intre balustradele dintre sensurile de mers nu exista nici o bresa care sa dea posibilitatea autospecialelor sa intoarca undeva mai aproape de locul dramei * Din acest motiv, indiferent din ce parte ar veni autospecialele la interventii, ar trebui sa intre pe contrasens, ori la venire, ori la plecare, riscand sa provoace o tragedie mai mare decat cea la care fusesera * De asemenea, pe intregul traseu nu exista benzinarii, grupuri sanitare sau magazine de unde calatorul sa poata cumpara apa minerala sau o cafea * Si mai grav este ca pe laturile autostrazii au fost facute niste santuri foarte adanci pentru colectarea apelor pluviale, devenind adevarate capcane in cazul in care vreun sofer aflat la ananghie ar incerca sa se refugieze intr-acolo

In ultima zi a lunii iunie anul acesta, in prezenta lui Radu Berceanu, noul ministru al transporturilor, a fost inaugurat tronsonul de autostrada pe relatia Fetesti - Drajna, lung de aproape 37 de kilometri, putandu-se spune ca, in prezent, se circula pe autostrada 143 de kilometri.Cu toate acestea, cine nu-si poarta de grija, greu poate ajunge in celalalt capat al traseului. Pentru un sofer mai neglijent, drumul poate deveni un adevarat cosmar pentru ca pana la Bucuresti nu exista benzinarii, nu exista grupuri sanitare, nu exista chioscuri pentru diverse cumparaturi.Nimeni nu poate interveni in cazul unui dezastruMai grav este ca nu exista nici un fel de posibilitate de interventie a autospecialelor pentru descarcerare in cazul unui accident grav, a masinilor de pompieri in cazul unui incendiu sau a ambulantei, pentru cine stie ce interventie specifica. De asemenea, aici nu pot ajunge in conditii de siguranta nici masinile politiei sau ale jandarmeriei. Intre balustradele dintre sensurile de mers nu exista nici o bresa care sa dea posibilitatea autospecialelor sa intoarca undeva cat mai aproape de locul tragediei, in asa fel incat sa se poata interveni in timpi utili pentru salvarea de bunuri si mai ales de vieti omenesti. In prezent, din acest motiv, indiferent din ce parte ar veni autospecialele la interventii, ar trebui sa intre pe contrasens, ori la venire, ori la plecare, riscand sa provoace oricand o tragedie mai mare decat cea la care fusesera pentru salvare. Cu toate acestea, din loc in loc gasesti panouri semnalizatoare prin care ti se spune ca la trei mii de metri calatorul poate gasi un loc cu servicii. Reclama este inselatoare, cel care se afla intr-o situatie mai dificila, fiind nevoit sa se ascunda in lateralul masinii, sa-si satisfaca necesitatile fizice, pentru a nu fi observat de ceilalti participanti la trafic. Despre o apa minerala sau altceva de potolit setea, nici nu poate fi vorba. Si mai grav este ca pe laturile autostrazii au fost proiectate niste santuri foarte adanci pentru colectarea apelor pluviale, devenind adevarate capcane, mai distrugatoare decat copacii de pe marginea drumurilor judetene in cazul in care vreun sofer aflat la ananghie ar incerca sa se refugieze intr-acolo. Constructorii ar fi trebuit sa gaseasca solutiile tehnice pentru ca astfel de evenimente sa nu poata avea loc. Necesara, dar nu asaAutostrada A2, cunoscuta sub denumirea de Autostrada Soarelui, face parte din Coridorul IV Trans-European ce leaga Bucurestiul de Constanta si a fost proiectata pentru a imbunatati fluxul rutier, a reduce rata de producere a accidentelor si timpul necesar deplasarii catre litoral.Lucrarile la acest tronson au fost demarate la 11 martie 2004 si au inaintat destul de greu, deocamdata fiind dat in folosinta doar un fir. Pentru finalizarea celui de-al doilea sens, autostrada va fi inchisa la terminarea sezonului estival, incepand cu 15 septembrie, urmand ca la 1 iunie anul viitor sa fie circulabila pe toata relatia Fetesti - Bucuresti, in lungime totala de 225 kilometri. In ceea ce priveste tronsonul Fetesti - Cernavoda, lung de 18 kilometri, si aici circulatia se desfasoara pe o cale, urmand ca de la 1 august sa fie dat in folosinta si celalalt sens. Pentru ca podul peste Dunare necesita o serie de lucrari foarte complexe este posibil ca si acesta sa fie gata la sfarsitul acestui an. Valoarea totala a contractului este de 30,224 milioane euro.Tronsonul Cernavoda - Constanta si centura de ocolire a municipiului Constanta vor costa estimativ 280 milioane euro si vor fi finalizate probabil in anul 2010.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii