Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:42 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Nu obţii certificatul de înmatriculare Anvelopele de iarnă luate „la negru", neacceptate de RAR şi Poliţie

ro

12 Oct, 2011 01:00 5009 Marime text
anvelopebluratsursaautoAnunturi-auto.jpgAnvelopele all-season sunt marcate cu unul dintre semnele M+S, M/S (mud and snow - noroi şi zăpadă), însă, unele, nu au marcajul „fulg de nea", în apropierea căruia se află simbolul unui munte, specific doar anvelopelor de iarnă

În aproximativ trei săptămâni, toţi conducătorii auto din România vor fi obligaţi să-şi echipeze autoturismele cu anvelope de iarnă, dacă vor circula în condiţii de zăpadă, gheaţă ori polei. Interesant de remarcat, anvelopele achiziţionate „la negru", fără emiterea unui document din care să reiasă că sunt specifice iernii, nu sunt acceptate de Registrul Auto Român şi nici de Poliţia Rutieră, începând cu data de 1 noiembrie. În aceste condiţii, este de preferat ca anvelopele de iarnă (indiferent de modalitatea prin care au fost cumpărate) să fie montate până la începutul lunii viitoare, altfel Poliţia Rutieră va reţine certificatul de înmatriculare al maşinii şi va elibera o dovadă înlocuitoare a acestuia, fără drept de circulaţie. Altfel spus, în intervalul 1 noiembrie - 1 martie, automobilele „încălţate" cu anvelope de vară ori all-sezon, care au doar însemnele M/S, vor rămâne în locul în care s-a făcut controlul, transportul acestora rămânând în grija proprietarului.

Isteria cauciucurilor de iarnă este aproape să înceapă! În intervalul de timp 1 noiembrie - 1 martie, toţi şoferii din România vor fi obligaţi, prin lege, să-şi echipeze automobilele cu anvelope de iarnă. Cei prinşi pe picior greşit rămân fără certificatele de înmatriculare, însă vor primi o dovadă înlocuitoare a acestui document, fără drept de circulaţie. Mai mult decât atât, şoferii ghinionişti vor primi o amendă, sancţiunile fiind cuprinse între 2.500 şi 4.000 de lei şi sunt destinate şoferilor autovehiculelor de transport marfă şi persoane, iar pentru autoturisme amenda poate varia între 630 de lei şi 1.400 de lei, cu posibilitatea achitării în 48 de ore a jumătate din valoare. Din momentul activării dovezii înlocuitoare fără drept de circulaţie, conducătorul auto nu mai are voie să se urce la volanul acelei maşini, singura variantă pentru ca acesta să-şi transporte automobilul rămânând închirierea unei platforme. După cum este de aşteptat, cheltuielile generate de reţinerea certificatului de înmatriculare rămân în sarcina conducătorilor auto. După ce a montat cauciucuri de iarnă, şoferul prins pe picior greşit se deplasează cu automobilul la Registrul Auto Român în vederii obţinerii unui certificat din care să reiasă că respectivele anvelopele sunt conforme legii în vigoare. Atenţie! Acest certificat se va elibera de către angajaţii RAR numai după ce conducătorul auto va prezenta inspectorilor Registrul Auto Român chitanţa de achiziţionare a anvelopelor de iarnă.

„Carnea", de cel puţin 1,5 milimetri

anvelope-anvelopelanturi.jpgAltfel spus, cauciucurile cumpărate „la negru", fără emiterea nici unui act, nu sunt acceptate de RAR şi, implicit, nici de Poliţia Rutieră. Odată obţinut documentul de la registru, şoferul se deplasează la sediul Serviciului Rutier pentru redobândirea certificatului de înmatriculare. Abia atunci, maşina poate fi dată jos de pe platformă şi condusă. Nu este de trecut cu vederea faptul că anvelopele trebuie să aibă „carnea" de cel puţin 1,5 milimetri. De precizat că anvelopele all-season sunt marcate cu unul dintre semnele M+S, M/S (mud and snow - noroi şi zăpadă), însă, unele, nu au marcajul „fulg de nea", în apropierea căruia se află simbolul unui munte, specific doar anvelopelor de iarnă. Automobilele neechipate cu anvelope de iarnă pot fi utilizate în perioada 1 noiembrie - 1 martie, doar când carosabilul este uscat. Cu toate acestea, conducătorii auto riscă să fie implicaţi în diverse accidente rutiere şi să nu fie despăgubiţi de societăţile de asigurări.

Ce spun specialiştii

Potrivit Romaniaforum.ro, unele anvelope all-season sunt fabricate special pentru a fi utilizate pe parcursul întregului an, pentru toate anotimpurile, îmbinând calităţile anvelopei de vară şi a celei de iarnă. „În condiţii extreme este inferioară celei de vară pe uscat sau celei de iarnă pe zăpadă. Anvelopa de vară: este fabricată special pentru a fi utilizată la temperaturi mai mari de 7 grade Celsius. Are un comportament foarte bun pe asfalt uscat sau umed, dar nu este recomandată pe carosabil acoperit cu zăpadă sau gheaţă. Este fabricată să reziste la temperaturile ridicate din perioada verii, devine foarte rigidă la temperaturi scăzute, ceea ce afectează aderenţa. Anvelopa de iarnă: este fabricată special pentru a fi utilizată la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius. Datorită componentelor care îşi păstrează proprietăţile la temperaturi scăzute şi a crestăturilor multiple de pe banda de rulare, anvelopele au o aderenţă mai mare pe zăpadă sau gheaţă", potrivit sursei mai sus citate.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Burebista Rex Dacorum 12 Oct, 2011 21:18 asa, si daca am anvelopele de acum 2 ani si nu mai bonul inseamna ca nu sunt valabile?
  • Case 12 Oct, 2011 07:08 In conformitate cu definitia anvelopelor de iarna din legislatie, definitie care te trimite la 3 documente legislative europene pe care autorul articolului se pare ca nu le-a citit, singurul insemn pe anvelopa ca aceasta sa fie "de iarna este M S sau MS sau M&S". Simbolistica cu pictograme nu este regasita in aceste texte legislative. Interpretarile facute dupa cum viseaza unii sau scriu pe diverse forumuri ca anvelopa trebuie sa aiba fulg de nea, pisc alpin, faruri de ceata sau mai stiu eu ce le trece prin cap, nu are fundament legal. Pacat ca legea permite interpretari ( firesc in Romania) cand legiuitorul putea defini exact si in doua randuri anvelopa de iarna.