Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:46 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

MultiBonus, pretext pentru baza de date MOL

ro

03 Feb, 2006 00:00 11771 Marime text

Strategii ciudate de atragerea clientilor

Compania MOL Romania a demarat recent in statiile proprii de alimentare cu combustibili auto un program de atragere a clientilor, denumit MultiBonus * Orice cumparator, persoana fizica, trebuie sa completeze un formular de inscriere, in care sunt solicitate date, unele dintre ele demne de baza de date a Politiei, in baza caruia clientul primeste un card anonim * Dupa doua saptamani acesta ar trebuie sa fie preschimbat cu un altul, nominal, pe baza caruia cumparatorul ar putea, in baza punctelor acumulate, sa poata lua ce doreste de la magazinele din statiile de alimentare * Documentele electronice sunt insa primite cu foarte mare intarziere * Datele culese cu ajutorul MultiBonus pe pliante sunt greu de introdus in baza de date electronica * Odata cu primirea cardului, in plic clientul mai gaseste si un catalog cu produsele din benzinarii * Numai ca dupa ce alimentezi masina cu o tona de benzina constati ca pe baza punctelor acumulate poti sa primesti sase cafele, fiecare costand 165 de puncte # In rest mai pot fi achizitionate pe puncte, doar cateva produse, complet neineresante, si care pot fi luate de oriunde mult mai ieftin * Pentru cine vrea un briceag pe puncte, trebuie sa cumpere 3,1 tone de combustibil * In tot acest timp, MOL vinde carburantii mult mai scump fata de alte companii cu acelasi obiect de activitate * MultiBonus pare mai mult un pretext pentru completarea bazei de date ca de atras nu prea atrage clientii

De curand, la cele aproape 140 de statii de alimentare cu carburanti din tara, printre care si cele sapte din Constanta ale Companiei MOL Romania, a fost implementat un program de atragere a clientilor. Pe acest considerent, a fost demarat proiectul MultiBonus, la care poate participa orice cumparator, persoana fizica. Modalitatea este una foarte simpla: se completeaza un formular de inscriere, in baza caruia clientul primeste un card anonim, si care potrivit programului, in termen de cel mult 15 zile lucratoare ar trebui sa fie preschimbat cu un altul, nominal. Astfel, cumparatorul ar putea, in baza punctelor acumulate, sa poata achizitiona ce doreste de la magazinele din statiile de alimentare respective.Clienti fara numarSi cum orice campanie are si o deviza, MOL Romania si-a ales, "Alimenteaza-ti dorintele", atragatoare, scurta, cu multe subintelesuri si pe care clientul sa o poata traduce cum vrea. Programul are, asa cum spuneam ceva mai devreme, ca punct de plecare completarea unui formular, cu o sumedenie de rubrici, pe doua pagini, si care te duc cu gandul la practicile comunisto-securiste, pentru ca nu se uita nimic. Desi este destul de complicat, clientul isi trece toate datele, gandindu-se ca daca ar scapa ceva, ar putea sa piarda cadoul pe care il poate primi de la benzinaria MOL.Din documentul in cauza nu lipseste codul personal, numarul de copii, adresa completa si cate si mai cate, si numai completarea acestuia i-ar aduce 30 de puncte, adica exact cat tot atatia litri de benzina cumparati de la benzinaria companiei.In cel mult 15 zile lucratoare, cardul anonim ar trebui sa-i vina acasa clientului, numai ca desi termenul trece, nici gand sa se primeasca documentele electronice, care urmeaza a fi utilizate ca moneda de schimb. Sunt clienti care au completat aceste formulare de la inceputul lunii octombrie si nici acum nu le-au primit acasa pe celelalte, pe baza carora sa poata face cumparaturile.De la Serviciul Relatii Clienti al MOL, ni s-a spus ca "datorita numarului foarte mare de formulare receptionate exista intarzieri in livrarea cardurilor nominale, iar aceasta situatie se va rezolva la finele lunii ianuarie 2006". Cu scuzele de rigoare "pentru eventuale neplaceri cauzate de intarziere", dar si invitatia de a acumula "puncte de fidelitate in continuare folosind cardul anonim".Strategii cu talcPrimirea cardului de catre clienti, cu foarte mare intarziere, face parte din strategia de pacalire a acestora pe termen ceva mai lung. Odata cu primirea documentului electronic foarte multi renunta sa mai alimenteze de la benzinariile MOL. Abia acum ei constata cu cata usurinta au fost inselati, inteligent ce-i drept. Revenind la card, trebuie spus ca odata cu primirea acestuia in cutia postala, in acelasi plic, se gasesc si instructiunile de folosire, si o scrisoare. "Iti multumim ca ai ales sa intri in programul MultiBonus nominal, si de acum vei avea motive in plus sa te bucuri de calitatea produselor si serviciilor oferite in benzinariile MOL", se arata in documentul semnat de Mihaela Cojocaru, directorul de program. In acelasi plic, clientul mai primeste si un catalog, care reprezinta lista produselor care pot fi cumparate din statiile de alimentare.Lungeste-mi Doamne zilele!Prin acelasi catalog, in care sunt prezentate 150 de produse, clientului ii sunt aduse la cunostinta si cu cate puncte poate fi achizitionat un bun. Si cum valoarea unui litru de benzina este egala cu un punct, iata potrivit Catalogului, ce poate cumpara din statiile de benzina MOL, un client care in timp a alimentat o mie de litri de combustibil. De fapt, vom putea spune ca acela care a cumparat o tona de benzina sau motorina, la preturi mult mai mari decat la alte companii, nu poate primi pe baza punctelor acumulate decat sase cafele, fiecare costand 165 de puncte. In rest, doar cateva produse, complet neineresante, si care pot fi luate de oriunde mult mai ieftin, costa sub o mie de puncte. Dar daca vrei cumva sa ai un briceag manual, trebuie cumparate 3,1 tone de combustibil, pentru un set de portelan, aproape cinci tone, pentru un tocator de carne peste opt tone, si multe altele pentru care ar trebui achizitionat un intreg parc auto. De fapt, chiar si strategia este una foarte clara, pentru ca programul se adreseaza persoanelor fizice, care achizitioneaza mai putin combustibil decat celor juridice, in felul acesta bietul proprietar de Dacie nereusind nici intr-un an sa cumpere ceva de la aceste magazine.Si cu banii luatiSpuneam ceva mai devreme ca preturile aducatoare de puncte sunt mai mari la acestea statii de alimentare. Astfel, ieri, la benzinariile Petrom, combustibilii auto se puteau achizitiona dupa cum urmeaza: euro Diesel-3,29 lei; top nordic Diesel-3,29; premium 95 fara plumb-3,27; eco premium 95-3,29 si top premium 99 fara plumb-3,59, toate in lei. In acelasi timp, la statiile MOL, tempo plus 98 fara plumb costa 3,85 lei, tempo plus 95 fara plumb costa 3,31 lei, premium forte 95-3,33 lei, tempo plus euro Diesel 3,31 lei si euro Diesel 5-3,56 lei;. Concluzia este una singura: clientii sunt pacaliti ca niste copii, usor de dus de nas, dar cu strategii manageriale bine puse la punct. Si se mai pune o intrebare la ce-i foloseste companiei Mol aceasta baze de date cu date complete despre cetateni de unde nu lipsesc date despre profesie. Este normal ca si cardurile sa fie greu de eliberat pentru ca stocarea acestor date de pe taloane i-a destul timp. Parca acest MultiBonus este un pretext pentru aceasta colectare de date, ca de atras clientii programul nu poate atrage decat ignorantii care nu studiaza conditiile de achizitie pe puncte.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • ionut 13 Jul, 2012 08:11 Imi fac si eu card multibonus, adica ma fidelizez. Alimentez ca disperatu’ numa’ din mol ca sa fac puncte, mai mult imi cumpar si tigari tot deaici…vorba aia…sa fac io mai multe puncte. Dupa o vreme (vreo 3 ani) adun 1000 de puncte(like a boss) si ma uit in catalogul multihotzus sa vad ce sa-mi iau io moca, asa ca am fost fidel si am alimentat vreo 900 de litri(~4500ron), aproape ca ma hotarasc sa iau masina de gaurit cu acumulator “skil” (1000P 140ron) dar ma gandesc hai sa caut pe net sa vad ce pret are in magazin: si gasesc exact aceasi scula la 127ron TVA inclus, cu livrare gratuita pe situ-ul atelierultau.ro. Eu am ramas fara cuvinte, poate mai puteti adauga voi ceva…