Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:31 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mai mulţi pensionari vor avea gratuitate la transport Cum se va salva şi transforma RATC în societate pe acţiuni

ro

01 Oct, 2016 00:00 3796 Marime text
Mai mulţi pensionari din municipiul Constanţa vor beneficia de abonamente gratuite pe mijloacele de transport în comun după ce consilierii locali din cadrul Consiliului Local Municipal (CLM) Constanţa au aprobat proiectul iniţiat de primarul Constanţei, Decebal Făgădau.
 
În şedinţa CLM de vineri, 30 septembrie, a fost aprobat proiectul de hotărâre privind modificarea Hotărârii de Consiliu Local privind acordarea de facilităţi la transportul urban de călători în municipiul Constanţa unei categorii de pensionari, ca măsură de protecţie socială. Primarul şi-a motivat proiectul spunând că este o măsură ce ţine de sănătatea oraşului.
 
„Transportul public ţine de sănătatea unui oraş. Începând cu 2015, am iniţiat noua HCL pentru a încerca să oprim declinul numărului de călători pe care regia îl înregistrează. Nu ne vom opri aici. Ne dorim ca transportul în comun să fie prima alternativă atunci când constănţenii se îndreaptă către serviciu, şcoală“, a declarat primarul Constanţei, Decebal Făgădău.
 
El a continuat spunând că îşi doreşte ca mai multe persoane să beneficieze de ajutor pentru transportul în comun cu autobuzele RATC.
 
„Mi-aş dori ca toate persoanele vârstnice să circule gratuit în Constanţa, ba chiar şi persoanele active cu venitul minim de 1.250 de lei să primească aceste subvenţii. Am făcut analiza bugetară pe care ar implica-o această hotărâre şi, potrivit datelor de la Casa Judeţeană de Pensii, ar fi vorba de încă 11.330 de potenţiali clienţi ai RATC care ar beneficia de abonamente gratuite”, a spus primarul Constanţei.
 
Referitor la acest proiect, preşedintele Federaţiei Tinerilor din Constanţa, Alexandru Bajdechi, a avut o luare de cuvânt în deschiderea şedinţei de CLM, în care a evidenţiat necesitatea extinderii acestei măsuri şi în rândul elevilor şi studenţilor din Constanţa.
 
„Este o primă măsură de creştere a numărului de călători transportaţi de mijloacele de transport în comun. Mă bucur că ne-am asumat cu toţii un plan de eşalonare a plăţilor către Ministerul Finanţelor, întrucât regia înregistrează o datorie de 24 de milioane de lei, cred că este de datoria municipiului să susţină activitatea de transport în comun”, a declarat Făgădău. În acest sens, consilierii locali au aprobat proiectul de completare a garanţiei necesare RATC în vederea eşalonării la plată a datoriilor către bugetul de stat.

Transportul viitorului în Constanţa? 

Tot pentru soluţionarea situaţiei financiare în care se află RATC Constanţa, primarul Făgădău a fost mandatat de CLM pentru semnarea acordului de prefinanţare a împrumutului cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru a contracta un împrumut de până la 25 de milioane de euro, în nişte condiţii de finanţare favorabile municipiului. BERD acordă un grant municipalităţii de 500.000 de euro pentru serviciile de asistenţă tehnică şi juridică în vederea configurării unei noi societăţi de transport în comun pe acţiuni care să se nască din reorganizarea regiei de transport.
 
„Ne propunem să achiziţionăm mijloace de transport moderne, ecologice, care să fie dotate cu mijloace de siguranţă pentru călători, pentru studierea comportamentului şoferului în trafic, care să fie adaptate la tot ce înseamnă aplicaţii mobile, care să permită achiziţionarea biletelor de pe telefon şi care să nu permită accesul în autobuz fără legitimaţie de călătorie sau bilete. Aceasta este, de fapt, cauza pentru care astăzi mijloacele de transport în comun nu sunt preferate”, a declarat Făgădău.
 
De altfel, acesta a declarat în timpul şedinţei că în prezent nu are încredere să îşi lase copilul să meargă la şcoală folosind transportul în comun, din cauza posibilelor întârzieri ale autobuzelor, dar şi din lipsa siguranţei. Primarul intenţionează să creeze şi alte rute pentru a răspunde nevoilor constănţenilor, mai ales spre cartierele noi şi zona metropolitană, şi să achiziţioneze mai multe tipuri de autovehicule, cum ar fi microbuze, autobuze şi autovehicule electrice.

Ce spune directorul RATC

Contactat telefonic, directorul RATC, Ovidiu Tănase, a spus că decizia de a schimba forma de reorganizare a RATC din regie autonomă în societate pe acţiuni apare din cauza unei directive a Uniunii Europene. „Este aceeaşi Mărie, cu altă pălărie. Nu este nicio schimbare, decât în faptul că regia nu are capital social, iar societatea va avea acţiuni. Este directiva UE transformarea regiilor în societăţi comerciale”, a spus directorul Ovidiu Tănase. El a explicat şi faptul că BERD condiţionează obţinerea împrumutului de transformarea regiei în societate pe acţiuni.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • fani 01 Oct, 2016 08:31 Vorbe si iar vorbe ! Reintroduceti IMEDIAT transportul electric ,prostia eliminarii acestuia este unica in lume ...Toata orasele europene introduc masiv tramvaie si trenuri urbane in ultimii ani ,timp in care noi le-am desfiintat si pe cele nou construite (aveau doar 5 ani !) .A fost ,este si va fi cel mai eficient mijloc de transport in comun ,in rest multa si foarte multa prostie sau ..interese meschine .