Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
08:32 21 11 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Mai multe enigme decât până ieri Telenovela Podul de la Agigea - episodul cine şi cât va suferi (galerie foto)

ro

28 Sep, 2013 00:00 2790 Marime text
Circulaţia rutieră pe podul de la Agigea va fi închisă, începând cu data de 1 octombrie, autoturismelor cu o greutate mai mare de 3,5 tone. Anunţul a făcut făcut, ieri, la Prefectura judeţului Constanţa, de premierul României, Victor Ponta, potrivit căruia autovehiculele cu greutatea mai mare decât cea mai sus precizată vor traversa Canalul Dunăre - Marea Neagră cu ajutorul unui bac. Acesta va fi adus, zilele acestea, de la Galaţi. Tot ieri, Victor Ponta a mers în vizită pe şantierul viitorului pod peste canal, situat la Poarta 10 a Portului Constanţa, precum şi la podul Agigea. Aici, edilul municipiului Constanţa, Radu Ştefan Mazăre, s-a declarat nemulţumit de situaţia în care s-a ajuns. „Dacă era oprit traficul greu acum şase luni de zile, podul nu mai cădea acum. Dacă făceau aşa, aveau timp să-l termine pe celălalt (n.r. podul de la Poarta 10 a Portului Constanţa). (...) Limitau traficul greu până îl terminau pe celălalt. Dacă erau băieţi deştepţi”, a mai declarat Mazăre, făcând referire la specialiştii care se ocupă de podul de la Agigea.
 
„Problema acestui pod este mult mai importantă decât s-a estimat la început. De când a fost făcut de Ceauşescu (n.r. Nicolae Ceauşescu) şi până acum, nu s-a reparat. Se află într-o stare avansată de degradare şi în orice moment poate constitui un pericol. Este un pod esenţial. Orice ocol înseamnă costuri uriaşe pe nişte drumuri judeţene care nu sunt de aceeaşi capacitate. Sper că am luat decizia bună. Trebuie să-mi asum răspunderea alături de toţi ceilalţi participanţi la discuţie. Podul de la Poarta 10, care acum este în construcţie, să fie finalizat până în luna mai 2014. Acesta poate suplini închiderea celui actual”, a declarat Victor Ponta la sediul Prefecturii Constanţa, după şedinţa la care au participat şefii autorităţilor locale. „De la 1 octombrie, în mod clar, cu toate consecinţele economice, trebuie să restricţionăm traficul pe podul actual de la Agigea. Vor trece maşinile mici, microbuzele de şcoală, toate celelalte mijloace de transport - camioane, autobuze, inclusiv transport în comun - nu vor putea trece. Păstrăm deschis podul pentru maşinile cu o greutate de până în 3,5 tone. Va exista o monitorizare permanentă, 24 de ore din 24. Dacă la un moment dat constatăm că există un pericol iminent de accident, atunci nu mai avem altă soluţie şi îl închidem de tot. Din luna iunie 2014, am putea închide podul actual, dacă va fi gata cel nou. Săptămâna viitoare, de la Galaţi, se aduce bac pentru transportul tirurilor, pentru ca acestea să nu ocolească 100 de kilometri. Am discutat cu CJC pentru suspendarea taxei pentru drumuri judeţene. Prejudiciul CJC îl voi compensa din fondul de rezervă al Guvernului. Acestea sunt soluţiile. Să sperăm că rezistă structura până este gata celălalt pod. (...) După 30 de ani în care nu s-a făcut nimic, trebuie să facem reparaţii. În al doilea rând, siguranţa celor care folosesc podul este siguranţa numărul 1. Dacă apare un risc iminent, vom închide podul de tot”, a mai completat premierul României, la Constanţa.
 
Decizie grea
 
„Aceste decizii sunt decizii grele, importante. Am considerat că este de datoria mea să ascult pe toată lumea şi să decidem împreună ce este de făcut. Sunt extrem de conştient. Dacă lucrurile vor merge bine şi nu se întâmplă nimic rău până în iunie, va fi meritul tuturor, pe bună dreptate. Dacă se va întâmpla ceva rău, va fi din cauza mea”, a conchis primul ministru Victor Ponta.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Baba Novac 28 Sep, 2013 11:54 Tare mi-e teama, ca atunci cand va fi gata podul de la Poarta 10 si va fi inchis cel de la Agigea, sa nu care cumva sa fie uitat asa pur si simplu inchis si sa nu se mai execute nici o revizie si remediere a acestuia, lasandu-l sa cada singur, in timp!!! Cica timpul le rezolva pe toate!