De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
12:13 18 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

„Litoralul pentru ruşi“ iscă scandal între reprezentanţii din turism Corina Martin, de la Tomiris la Anna Karenina a turismului românesc

ro

03 Feb, 2016 00:00 2650 Marime text


România vrea să ofere ruşilor alternative pentru vara anului 2016. Destinaţia România, în special zona de litoral, a fost prezentată, la Moscova, tour-operatorilor ruşi. Preşedinte Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Aurelian Marin, susţine că peste 100 de companii de turism din Federaţia Rusă au participat la întâlnirea cu delegaţia ANAT şi a Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT).
 
Această acţiune îi nemulţumeşte profund pe membrii Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), care susţin, prin intermediul unui comunicat oficial, că ei „nu pot susţine tarifele avansate prin aşa-numitul program «Litoralul pentru ruşi»“. Hotelierii de pe litoral, grupaţi în Uniunea Patronală Marea Neagră, membri ai FPTR, cum ar fi Asociaţia Patronală Mamaia - Asociaţia de Turism Sud Litoral, Patronatul Industriei Hoteliere Marea Neagră - Jupiter sau Patronatul Neptun - Olimp, reclamă faptul că nu au fost consultaţi de către Corina Martin înainte să lanseze Programul „Litoralul pentru ruşi“ la tarife promoţionale şi nu pot susţine aceste tarife, pe care le consideră nerealiste.
 
Federaţia îi cere Corinei Martin să nominalizeze unităţile de cazare care au acceptat să intre în acest program. „Aflând cu stupoare că, zilele trecute, Corina Martin, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), a lansat, fără a se consulta cu hotelierii de pe litoral, un program cu tarife promoţionale pentru turiştii ruşi, Comitetul Director al FPTR anunţă că nu îşi asumă aceste tarife. Mai mult decât atât, FPTR îi cere Corinei Martin, care pregăteşte o conferinţă de presă pe această temă, să nominalizeze hotelurile care au acceptat să intre în acest program, precum şi perioadele în care sunt percepute aceste tarife şi dacă ele sunt valabile şi în vârf de sezon sau doar în capetele acestuia. Anunţul făcut de Corina Martin pe piaţa rusă, fără consultarea FPTR, care reprezintă şi hotelierii de pe litoral, riscă să pună la îndoială seriozitatea României în relaţiile externe şi să compromită industria hotelieră de pe litoral, atunci când se va constata că marea majoritate a hotelurilor nu pot susţine tarifele avansate de preşedintele FAPT“, se  precizează în poziţia oficială a FPTR.

În schimb, reprezentanţii FPTR anunţă că o susţin pe Anca Nedea, preşedintele ANT, care a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că demersul Corinei Martin, care nu s-a consultat cu industria atunci când a pornit această campanie, afectează imaginea turistică a României.

„De altfel, din câte ştim, şi Ambasada României la Moscova a perceput ca inutil şi nociv demersul Corinei Martin, care a vizitat Moscova şi a lansat această campanie cu două zile înainte ca în capitala Rusiei să ajungă o delegaţie oficială românească, condusă de preşedintele ANT, Anca Nedea“, se mai arată în comunicatul oficial de presă emis de FPTR.

 De la Tomiris, la Anna Karenina

Corina Martin a anunţat în presă că ar fi lansat, pe 29 ianuarie, la Moscova, programul „Litoralul pentru ruşi“, cu tarife de 10 euro/noapte, în hoteluri de patru stele. Martin a susţinut că programul va avea tarife „simbolice la cazare, mai mici decât oricare cu care am fost obişnuiţi până acum“.
 
Ideea de a atrage turişti ruşi în România acum, când pentru ei s-a închis piaţa turcă, nu este rea, însă FPTR consideră că cei peste 3 milioane de ruşi care au fost anul trecut în Antalya, majoritatea la hoteluri de 5 stele all inclusive, cu tarife ce depăşesc 600-700 de euro de persoană pe sejur, nu fac parte din acea categorie care vânează ofertele de 10 euro pe noapte pe care, poate, şi le permit anumite hoteluri de la noi, dar doar în capetele de sezon.

Aurelian Marin vrea ca România să acceseze piaţa rusă, dar… cu o floare nu se face primăvară!

„Există mare interes pentru România, a reieşit din discuţiile pe care le-am avut, la Moscova, nu doar cu tour-operatorii ruşi, ci şi cu omologii noştri, patronat şi minister. Dacă ne dorim turişti ruşi în România, şi acum este momentul potrivit să îi atragem, trebuie investit urgent în promovarea României în Federaţia Rusă. Cu o acţiune singulară, participarea la târgul de turism de la Moscova, nu vom reuşi să atragem fluxul de turişti ruşi în România“, afirmă şeful ANAT.

 
Acelaşi Aurelian Marin a ţinut să facă şi alte precizări pe această temă şi pe contul său oficial de pe un site de socializare: „Asistăm, de câteva zile, la un război mediatic între FAPT (federaţia condusă de Corina Martin) şi ANT (Autoritatea Naţională pentru Turism), pe tema Moscova. În calitate de preşedinte ANAT, fac următoarele precizări:

1. Prin prezentarea destinaţiei România, la Moscova, săptămâna trecută, s-a făcut un prim pas pentru a-i atrage pe ruşi ca turişti în România, o acţiune care nu s-a mai făcut de multa vreme.
2. Nu există buget de promovare a României în Federaţia Rusă, destinaţia nu le e cunoscută, nu există, în acest moment, pachete de vacanţă pentru turiştii ruşi. Aceasta este realitatea, nu alta.
3. Orice acţiune s-ar întreprinde, întotdeauna va apărea cineva care va spune că el a fost primul.
4. Din punctul de vedere al ANAT şi al meu, ca tour-operator, e un drum foarte lung de la o prezentare la rezultate palpabile. Volumele de turişti se fac pe destinaţii ca marea şi muntele, cu zboruri charter, ceea ce înseamnă că 100.000 de turişti ruşi atraşi în România, cifra vehiculată zilele acestea, e o simplă speculaţie pe moment“.

Tomiris o atacă pe Facebook pe Nedea şi pe cei care nu-i caută... în iniţiative!

Simţindu-se atacată sau „vinovată“ pentru că nu şi-a consultat colegii hotelieri de pe litoral membri FPTR, Martin a reacţionat pe platforma de socializare Facebook: „Stau aşa şi mă gândesc... După ce, în ultimii trei ani, am făcut personal conferinţe de presă şi evenimente de promovare la Bruxelles, Haga, Chişinău, Atena şi Nicosia şi după ce conduc de opt ani Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România, care cuprinde 15 asociaţii judeţene de promovare, cu consiliile lor judeţene, cu primăriile din toate staţiunile lor, cu camerele lor de comerţ, cu asociaţii patronale hoteliere şi cu ANAT, cu operatorii lor privaţi din turismul local şi cu aeroporturile lor, după două mandate ca preşedinte ANAT şi în al cincilea mandat de preşedinte al Asociaţiei Litoral - Delta Dunării... oare aveam voie să am ideea unei campanii imediate a destinaţiilor româneşti în Rusia... şi aveam voie să merg la Moscova că să răspund invitaţiei partenerilor ruşi care s-au arătat interesaţi de declaraţiile făcute de federaţia noastră în noiembrie? Sau trebuia să cer voie... şi să nu răspund proiectului iniţiat de vicepreşedintele Asociaţiei Patronale din Delta Dunării, Dragoş Gociman…
 
Încă sper şi vreau să cred că nu ne apucă acum orgoliile personale... şi că toţi înţelegem că rolul autorităţilor statului este acela de a susţine industria şi operatorii privaţi, pentru ca aceştia să poată să facă business! Pentru ei şi pentru România! De când e permis oare ca un reprezentant al Guvernului să desconsidere o federaţie naţională care reprezintă interesele destinaţiilor turistice ale României, adică INDUSTRIA?! Încă mai cred că nu ne putem permite să dăm acum un semnal greşit către partenerii externi pe care ne dorim să-i convingem să aleagă acum România! Şi nu alte state vecine, care deja au luat măsuri imediate şi ferme! Aştept cu interes nu orgolii, ci Măsuri, Decizii, Bugete de promovare a României! Asta aşteaptă industria! Plătitorii de taxe şi impozite la bugetul acestei ţări! Cer Guvernului României fermitate şi un mesaj ferm de dialog şi susţinere pentru turism! Orice altceva nu poate intra în discuţie cu noi! Federaţia FAPT continuă să militeze pentru turismul românesc şi sprijină orice efort guvernamental bine direcţionat în acest sens! Dacă e bine direcţionat!“

Mamaia, promovată printr-un spot în limba rusă

Spotul de promovare în limba rusă a staţiunii Mamaia a fost prezentat la începutul săptămânii operatorilor români, după ce, săptămâna trecută, a fost lansat la Moscova, în cadrul proiectului-pilot „Descoperă România“. Spotul a fost realizat numai din taxa de promovare a staţiunii Mamaia. Versiunea în limba rusă a spotului de promovare a staţiunii Mamaia urmează celor din limba italiană, ebraică, poloneză.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • nicolae 03 Feb, 2016 11:34 Doamna Corina, am vazut recent MAMAIA plina de gunoaie ,nu avem nevoie si de cele rusesti !
  • Ivan Turbinca 03 Feb, 2016 04:58 Corina PAUKER si Aurelian Marin DEJ/ Baga spaima in hotelierii BURGHEJ! PS.Corinusha Katiusha vezi sa organizezi" Litoral ptr ceceni" sau "Litoral ptr bashkiri &ciuvashi"