De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
11:36 27 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Festivalul Iernii şi Revelionul din Constanţa, organizate de două instituţii din „ograda“ lui Sebastian Ghiţă

ro

23 Nov, 2015 00:00 3160 Marime text


În fiecare an, în preajma Sfântului Nicolae, la Constanţa, în Parcul Arheologic, începea agitaţia tradiţională pentru amenajarea Orăşelului Copiilor. Pentru prima dată după mulţi ani, toată desfăşurarea de forţe pe care o presupunea acest eveniment se va muta în altă zonă a oraşului. Începând cu 4 decembrie şi până de Sfântul Ştefan - 27 decembrie, Festivalul Iernii, întrucât aceasta este denumirea actuală, îşi va deschide porţile în parcarea Pavilionului Expoziţional din Constanţa.
 
Încă din luna septembrie, Primăria Constanţa anunţa că pune la dispoziţie peste un milion de lei pentru organizarea Festivalului Iernii. Două asociaţii - Clubul Isis şi Padina Fest - au depus oferte. Lor li s-a alăturat şi Peter Edgar Surin, organizator de evenimente. Deşi pentru acest contract au solicitat documentaţia necesară participării la procedura de selecţie şi atribuire 13 entităţi nonprofit, doar cele trei entităţi anterior menţionate au depus ofertele până la data-limită.
 
Atât procedura de atribuire a contractului pentru Festivalul Iernii, cât şi cea pentru Revelion 2016 s-au derulat în aceeaşi zi, având aceeaşi comisie de evaluare a ofertelor - Liviu  Pătraşcu, directorul executiv al Direcţiei Relaţii Internaţionale şi organizare Evenimente (cel care a fost şi preşedintele comisiei), şi Luana Turbureanu (fostă Teacă), din partea Primăriei Constanţa, iar din afara instituţiei - Doina Păuleanu, directorul Muzeului de Artă Constanţa, Liviu Manolache, actor şi regizor al Teatrului de Stat Constanţa, şi Călin Eugen Hanţiu, fost coregraf la Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“.

Citeşte şi „Compozitorii retrocedărilor: Liviu Pătraşcu, şef la Primărie şi pe Baba Novac (documente)
 
Asociaţia Padina Fest = 360 Revolution?


Asociaţia Padina Fest a fost declarată câştigătoare. Reprezentanţii Asociaţiei Clubul Isis şi Peter Edgar Surin au contestat rezultatul, dar situaţia nu s-a schimbat, iar câştigătoarea contractului de finanţare nerambursabilă pentru realizarea Festivalului Iernii a fost declarată Asociaţia Padina Fest.
 
Potrivit datelor oficiale din Registrul ONG, Asociaţia Padina Fest a fost fondată în 2011, în judeţul Prahova. Scopul declarat al asociaţiei este chiar „derularea unor activităţi de sponsorizare“. Din consiliul director al asociaţiei fac parte Matei Pfeifer- preşedinte, Olga Ilinca Elvadeanu - vicepreşedinte şi Alexandru Mihail Sofian. Foarte interesant este că firma 360 Revolution, cea care a câştigat procedura de selecţie a ofertelor pentru Revelion 2015, organizată de Primăria Constanţa, l-a avut ca asociat, până în 2011, pe Alexandru Mihail Sofian. Acesta a fost implicat în societate de la bun început.

Alexandru Mihail Sofian + Sebastian Ghiţă = 360 Revolution

Istoria firmei 360 Revolution care a câştigat organizarea Revelionului 2016 începe în mai 2007, tot la Ploieşti, ca şi în cazul Asociaţiei Padina Fest. Atunci, Sebastian Aurelian Ghiţă şi Anton Gabriel Roescu au pus bazele societăţii. Administrator era Alexandru Mihail Sofian, care face parte şi din consiliul director al Padina Fest. De altfel, legăturile dintre cele două entităţi - 360 Revolution şi asociaţia fără scop patrimonial Padina Fest - reies şi din informaţiile publicate pe site-urile acestora. Astfel, Asociaţia Padina Fest se laudă cu faptul că este de ani buni organizatorul festivalului cu acelaşi nume de la Padina, Munţii Bucegi, iar 360 Revolution arată, pe site-ul său, acelaşi lucru: „2010 marchează extinderea activității prin furnizarea de soluții integrate pentru organizarea de evenimente complexe. Primul exemplu este Padina Fest, festival de muzică și activități montane, organizat la 1.500 m altitudine“. Interesantă coincidenţă!

Citeşte şi Distracţie pe bani publici: Revelion 2016, organizat pe banii Primăriei Constanţa de o firmă „moşită“ de Sebastian Ghiţă (documente)

Padina Fest - câştigător la puncte

După întocmirea punctajelor de către comisia care a analizat ofertele, Asociaţia Padina Fest a obţinut un total de 65 de puncte, în timp ce asociaţia constănţeană Clubul Isis a obţinut doar 30 de puncte. Peter Edgar Surin a fost descalificat, deoarece nu a prezentat toată documentaţia solicitată. Ambii perdanţi au făcut contestaţie, însă rezultatul a rămas neschimbat, câştigătoare la puncte fiind asociaţia din care face parte Alexandru Sofian, omul de încredere al lui Sebastian Ghiţă.
 
Mihail Sofian mai administrează şi Smart Integrated Sistems SRL, din Ploieşti, unde, din 2008, a rămas asociat unic după retragerea lui Sebastian Ghiţă. În Euro Educational SRL, Alexandru Sofian este asociat cu Daniel Iulian Buduluş, care este asociat şi în 360 Revolution. Până nu demult, Sofian a fost asociat cu Sebastian Ghiţă şi în compania Asesoft Smart SRL. Firmele aflate sub egida Asesoft au intrat anul acesta şi în atenţia DNA, odată cu cel care le controlează, Sebastian Aurelian Ghiţă.
 
Valoarea totală necesară realizării evenimentului este de 1.408.500 de lei, cu TVA inclus, iar valoarea solicitată de firmă de la municipalitate şi aprobată este 1.267.650 de lei, cu TVA inclus, aportul propriu al câştigătorului - Padina Fest - fiind de 140.850 de lei.
 
Propunerea financiară a Asociaţiei Clubul Isis, care a ratat selecţia de oferte, a fost următoarea: pentru o valoare estimată a proiectului de 1.645.000 de lei, asociaţia aducea un aport propriu de 11,11% - 151.000 de lei, solicitând de la autoritatea contractantă diferenţa de 1.494.000 de lei.

Citeşte şi Primăria Municipiului Constanţa organizează Revelionul 2016. Iată unde şi în ce condiţii



Perdanţii

Interesate de banii nerambursabili ai municipalităţii pentru Festivalul Iernii s-au mai arătat şi firmele Produktiv Assets SRL (care a şi depus o ofertă pentru Revelion 2016), Asociaţia Clubul Isis (organizatorul Galei „Zece oameni de valoare pentru Constanţa“ - care a şi depus o ofertă), SC X Alter Event SRL (organizator al Carnavalului din Mamaia din anii trecuţi), Asociaţia de Promovare şi Dezvoltare Turistică „Aqua Magic“ (înfiinţată anul acesta, printre fondatori aflându-se şi Aqua Magic), Asociaţia Civică pentru Constanţa, Gavrilă Vasile Î.I.,  Club Sportiv Power Marine, Asociaţia Tomis Antidrog, SC 360 Revolution SRL, Arena Events SRL, Asociaţia de Turism şi Ecologie Carpatia şi Peter Edgar Surin (care a şi depus o ofertă, tot el reprezentând şi SC Produktiv Assets). Cu mici excepţii, entităţile interesate de banii nerambursabili ai Primăriei pentru Festivalul Iernii sunt aceleaşi ca şi în cazul Revelionului 2016.

Din culisele Festivalului Iernii, în regia Asociaţiei Padina Fest

Tema propusă de Padina Fest pentru Festivalul Iernii la Constanţa este „Feerie pe gheaţă“. Asociaţia vine cu ideea unui spectacol ce va începe la lăsatul serii, pe un patinoar care va fi amplasat în parcarea Pavilionului Expoziţional, cu o durată de aproximativ 30 de minute. Spectacolul se va desfăşura în prima săptămână a festivalului şi în perioada Crăciunului. Patinoarul va avea o suprafaţă de minimum 1.200 mp, ce va cuprinde un spaţiu delimitat cu rol de vestiar şi depozitare a patinelor. De asemenea, va dispune de un număr de 300 de perechi de patine, care vor fi distribuite în mod gratuit doritorilor. Patinoarul, care va funcţiona în intervalul orar 10.00 - 22.00, va fi iluminat festiv şi decorat cu elemente specifice sărbătorilor de iarnă.
 
Programul artistic va cuprinde colinde de Crăciun, colinde religioase, spectacole de tradiţii, coruri, dansuri, teatru de păpuşi, muzică uşoară, muzică populară, show de magie. Acestea vor avea loc de luni până joi, câte trei ore, începând cu ora 18.00. De vineri până duminică vor evolua, între orele 18.00 - 22.30, pe o scenă echipată cu instalaţie de lumini şi sistem profesional de sonorizare, personaje de poveste care vor anima zona şi cu care publicul va putea interacţiona şi se va putea fotografia în mod gratuit. Publicul va putea face plimbări cu o sanie sau o caleaşcă, decorată în ton cu personajele de poveste. Spaţiul va fi decorat cu ghirlande luminoase, brazi împodobiţi de Crăciun, cetină pentru decorarea scenei, butaforii poveşti, sculpturi din gheaţă. Va exista şi un loc de joacă pentru copii, decorat cu elemente de butaforie ce vor sugera un castel din basme. De asemenea, vor fi amplasate minimum zece căsuţe din lemn decorate cu cetină şi elemente de sărbătoare, precum şi un spaţiu special pentru servirea alimentelor.
 
Evenimentul va beneficia de o campanie de informare şi promovare printr-un spot radio de 30 de secunde şi un spot video de 30 de secunde, difuzate cu o săptămână înainte de începutul evenimentului, şi de promovare pe tot parcursul proiectului pe reţelele de socializare şi în mediul online, în presa scrisă locală, regională sau naţională.

Promovare excesivă, spectacol… mai puţin 

Iată cu ce ofertă a venit pentru Festivalul Iernii Asociaţia Clubul Isis: categorii obligatorii în programul evenimentului - spectacole cu caracter specific sărbătorilor de iarnă, muzică ambientală, patinoar, scenă, amenajare standuri. Patinoarul: cu o suprafaţă de 1.200 mp, deschis pe toată durata sezonului de iarnă; mediatizarea programului de la patinoar prin spoturi, dar şi prin reportaje difuzate în cadrul programelor TV şi postate online. Programul artistic: artişti pop, dance, trupe de mare succes, artişti de muzică populară, teatru de păpuşi, ansambluri folclorice, trupe de dans, un număr de 24 de spectacole; durata medie - 180 de minute. Pentru Târgul de Crăciun, ar fi fost amenajate 15 căsuţe din lemn împodobite cu decoraţiuni specifice sărbătorilor de iarnă, iar promovarea evenimentului s-ar fi făcut prin reportaje difuzate în cadrul programelor TV şi postate online.

Clubul Isis, „la pachet“ cu Neptun TV 

Un element foarte interesant: Asociaţia Clubul Isls ar fi asigurat producţia TV, ca aport propriu, iar difuzarea s-ar fi făcut „pe cel mal important şi mai vizionat canal din municipiul Constanţa, dar şi din regiunea Dobrogea - Neptun TV“, se precizează în oferta Asociaţiei Clubul Isis. Campania de informare şi promovare a evenimentului s-ar fi făcut prin: promovare TV - două spoturi generale + 24 de spoturi de conţinut, difuzate pe posturile Neptun TV, Antena 1, Pro TV; promovare radio - două spoturi generale + 24 de spoturi de conţinut, difuzate pe posturile Mamaia FM, Radio Neptun, Kiss FM, Radio Zu, Magic FM, Europa FM; promovare presa scrisă - machete şi comunicate publicate în ziarele Telegraf, Cuget Liber, Replica, România Liberă etc.; promovare outdoor - panouri cu maximă vizibilitate din Constanţa.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • sibnet 23 Nov, 2015 10:29 Cautam colaboratori pentru activitate la domiciliu. Se poate lucra si part-time. Sunt necesare cunostinte minime de navigare pe internet, lucru cu fisiere pdf si word si minim studii medii. Detalii la adresa de email: sibnet@usa.com