Evenimente de sute de mii de euro în staţiunea unde încă se mănâncă de la alimentara! Mamaia contrastelor, între Fashion Tv şi cina la împinge tava
Evenimente de sute de mii de euro în staţiunea unde încă se mănâncă de la alimentara!: Mamaia contrastelor,Din mai până-n septembrie
La sfârşit de mai, sezonul debutează timid, iar în Mamaia este multă linişte. Hoteluri încă închise, telegondola nefuncţionala în cursul săptămânii, iar parcul acvatic Aqua Magic amorţit. Fără larma specifică sezonului estival, Mamaia pare părăsită. Peste tot sunt anunţuri de închirieri spaţii comerciale, angajări de vânzătoare şi cameriste, de clătitari şi şaormari. În iunie, week-end-urile se animă mai mult prin cluburi. Temerarii, fac deja plajă şi intră în apă plutind pe saltele pneumatice. Hotelurile - cele care sunt deschise - nu sunt ocupate. Cele vechi şi mari, de mult ştiute - Victoria, Flora, Doina, Meridian, Aurora - îşi aşteaptă oaspeţii în aceeaşi aliniere încremenită, alături de cele mici - Ovidiu, Sulina, Delta, Neptun - ascunse în umbră.
În iulie, deja staţiunea este animată de-a binelea cu menţiunea însă că toate sunt aşa cum le ştim de ani buni, doar puţin mai cosmetizate la exterior, plus câţiva cârciumari sezonişti care-şi încearcă şi ei norocul. Fostul Bar Melody - obosit, îmbătrânit, este doar fantoma a ceea ce a fost. Alături, o terasă încearcă anemic să salveze ceva din gloria apusă a marelui Night Club Melody. În contrast, foarte aproape, Crema Summer Club, nou, modern, cu şuvoaie de apa alunecând continuu pe geamurile exterioare, aduce o notă de optimism în tot acest peisaj sumbru, dar tot degeaba. La capătul traseului gondolei de la Cazino, precum şi la Aqua Magic, merită încercat măcar o dată. E suficient, dincolo de senzaţia de plutire în traversarea aeriană a staţiunii admirând marea, Lacul Siutghiol, bulevardul şi toată desfăşurarea de imagini de-a lungul celor 2 km, fotografiatul din telegondolă nu este o reuşită. Ca să nu fim tendenţioşi, Mamaia a mai suferit şi alte schimbări, cu referire la construcţiile noi şi deja funcţionale, care demonstrează că interesul pentru litoral nu a dispărut.
Mamaia autoservirilor cu meniuri la 10 lei
Preţurile în Mamaia au fost mereu mai mari decât în alte staţiuni, dar şi „strălucirea" staţiunii atât de clamată de autorităţi, cârciumari şi hotelieri păleşte în faţa aici autoservirilor pe care le întâlneşti la tot pasul. E drept că poţi mânca binişor şi la preţuri ce-i fac pe patronii de restaurante să-şi facă sepuku instantaneu. Şi în acest caz, preţurile cresc mereu în weekend faţă de restul săptămânii, pentru că nu-i aşa, astfel speră comercianţii să facă profituri mai mari. O altă palmă pe obrazul Mamaiei, o reprezintă destulele magazine de unde poţi lua diferite lucruri de sezon şi nu numai, de la lucruri „de firmă", până la apariţia în ultimii ani a magazinelor „orice produs la 15 sau 20 de lei". Tot pe aici sunt şi o multitudine de tarabe de unde poţi lua de la vată pe băţ, îngheţată, gogoşi până la suveniruri şi alte porcărioare se sezon. E drept că la restaurant, o ceafă de porc la grătar costă de parcă porcul a fost importat din Brazilia, iar o sticla de vin te convinge să te duci să ţi-o iei direct din Franţa, că e mai ieftin.
Mamaia = Coasta de Azur, Acapulco plus mizeria noastră balcanică
Acesta este rezultatul extraordinarului simţ managerial care a reuşit să adune sub aceleaşi acoperiş preţurile Coastei de Azur, palmierii din Acapulco şi aşa cum menţionam, mizeria noastră balcanică. Staţiunea se împarte în două bucăţi mari şi late: cam de la hotel Victoria până la Satul de Vacanţă, porţiune populată de cei care poate au ajuns pentru prima dată la mare şi a doua bucată, care ţine de la hotel Victoria până la ieşirea spre Năvodari... şi care se numeşte „zona fitzoshika"... Nu uităm nici de viaţa de noapte, suficiente discoteci şi cluburi care te pot ţine treaz până dimineaţa, unde preţurile sunt destul de mari, dar vorba aceea „obrazul subţire cu cheltuială se ţine". Aici nu exişti daca nu mergi în cluburi, populate fie de fetiţe până în 25 de ani şi de tinerei de două feluri: băieţii lu' tata şi sex-simbolurile de vreo 60 de ani, obligatoriu îmbrăcaţi în alb, care se sprijină cu o mână pe cardul „platinium" şi cu cealaltă pe silicoanele de lângă ei. Nu trebuie omis faptul că „baronii" cluburilor de lux, care au beneficiat din plin de sprijinul autorităţilor care din bani publici le-au amenajat parcări şi străduţe de acces cu ieşire în bulevardul care traversează staţiunea cu direcţia Mamaia Sat via Năvodari. În Mamaia, doar murmurul mării şi unduirea lacului pe înserat vor rămâne mereu aceleaşi.
Spectator la Fashion Tv Week cu shaworma la plic
Un festival consacrat, ajuns la cea de-a 14-a ediţie, ce aliniază lumea mondenă în avanposturi ca la Formula 1, adună an de an în public staruri locale, naţionale şi turişti care la cină dacă nu consumă o shaworma, cu siguranţă mănâncă la împinge tava. Acesta este de altfel publicul predominant în mondena staţiune Mamaia, propulsată din vorbe, în elita celor mai chic oraşe fashion de pe întreg mapamondul. În realitate, evenimentul transmis în 180 de ţări şi o audienţă estimată la un miliard de telespectatori, n-are căutare la publicul de Mamaia mai degrabă preocupat de haine vânate la reduceri decât de ultima colecţia pret-a-porter a nu ştiu cărui croitoraş cu dichis. Aşa se întâmplă însă când te arunci să organizezi tu administraţie şi tu sponsori, evenimente de sute de mii de euro într-o staţiune unde încă se mai mănâncă de la alimentara.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp