Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
09:56 28 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Distracţie pe bani publici Revelion 2016, organizat pe banii Primăriei Constanţa de o firmă „moşită“ de Sebastian Ghiţă (documente)

ro

18 Nov, 2015 00:00 4586 Marime text


În luna septembrie a anului trecut, fostul primar al Constanţei, Radu Mazăre, anunţa că, la cumpăna dintre ani, constănţenii vor avea parte de „Carnavalion“. Se anunţa o petrecere de pomină ţinută în patru intersecţii din oraş. După doar o lună însă, fostul edil-şef renunţa la ideea unui „Revelion aşa cum n-a văzut Parisul“.
 
Ideea unei mari petreceri la Constanţa în noaptea de Revelion a fost resuscitată de administraţia Făgădău. Acum este oficial. În noapte dintre ani, în Piaţa Ovidiu, în faţa Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa, firma 360 Revolution SRL va fi promotoarea acestui eveniment. Cum va decurge programul rămâne de văzut. Ceea ce este însă foarte interesant este că firma care şi-a adjudecat contractul pentru organizarea acestui eveniment are legături strânse cu binecunoscutul politician şi om de afaceri Sebastian Ghiţă.
 
Primăria Constanţa anunţa din luna septembrie că pune la bătaie fonduri nerambursabile pe Legea 350/2005 pentru organizarea „Festivalului iernii“ şi a „Revelionului 2016“. Anunţul a fost publicat și în Monitorul Oficial, pe 11 septembrie. Pe 21 octombrie, a avut loc selecţia de oferte, iar la 29 octombrie, Primăria Constanţa a publicat pe site-ul propriu rezultatul şi, implicit, câştigătorul.
 

Jumătate de milion de lei pentru o firmă din Ploieşti

„Din comisia de selecţie a ofertelor au făcut parte trei specialişti din afara Primăriei şi doi funcţionari publici“, a explicat directorul executiv al Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente, Liviu Pătraşcu. Astfel, din partea municipalităţii au participat Pătraşcu (cel care a fost şi preşedintele comisiei) şi Luana Turbureanu (fostă Teacă), iar din afara instituţiei - Doina Păuleanu (directorul Muzeului de Artă Constanţa), Liviu Manolache (actor şi regizor al Teatrului de Stat Constanţa) şi Călin Eugen Hanţiu (fost coregraf la Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“).
 
Deşi pentru acest contract au solicitat documentaţia necesară participării la procedura de selecţie şi atribuire 11 societăţi şi asociaţii, doar două au depus până la data-limită ofertele: SC 360 Revolution SRL, din Ploieşti, şi SC Produktiv Assets SRL, din Bucureşti. După verificarea documentaţiei, SC 360 Revolution a fost declarată câştigătoare. Reprezentanţii Produktiv Assets SRL au contestat rezultatul, dar situaţia nu s-a schimbat, iar câştigătoare a contractului de finanţare nerambursabilă pentru realizarea evenimentului „Revelion 2016“ a rămas SC 360 Revolution.
 
După întocmirea punctajelor de către comisia care a analizat ofertele, SC 360 Revolution SRL a obţinut un total de 50 de puncte, iar SC Produktiv Assets SRL a obţinut doar 30 de puncte. Valoarea totală necesară realizării evenimentului este de 449.977,5 lei cu TVA inclus, iar valoarea solicitată de firmă de la municipalitate şi aprobată este 404.979,75 de lei, cu TVA inclus.
 
Firma 360 Revolution, care ne va „servi“ Revelionul 2016 în Piaţa Ovidiu, are în prezent un singur asociat şi administrator: Daniel Iulian Buduluş. În mai 2007 însă, cel care a pus bazele acestei firme a fost nimeni altul decât deputatul Sebastian Aurelian Ghiţă. El este trimis în judecată de DNA în mai multe dosare de corupţie, parlamentarul fiind totodată şi cel care deţine grupul Asesoft şi postul de televiziune România TV.

Cine este societatea care a „tras lozul necâştigător“

Societatea cu care „s-a războit“ 360 Revolution, Produktiv Assets SRL, este deţinută de organizatorul de evenimente Peter Edgar SurinProduktiv Assets raporta la finele lui 2014 o cifră de afaceri de 435.022 de lei şi 0 angajaţi. Aşadar, bugetul pentru un eveniment de câteva ore pus la bătaie de Primrăia Constanţa le-ar fi dublat efectiv cifra de afaceri pe un an.
Anul acesta, Judecătoria Sectorului 3 Bucureşi a decis, într-un proces în care este implicat numele Produktiv Assets, învestirea cu formulă executorie a titlului executoriu în favoarea firmei Pro Faur Invest SA. Aceasta din urmă este o firmă din capitală ce are ca obiect de activitate „administrarea imobilelor pe bază de comision sau contract“, având mai multe procese împotriva unor societăţi care le datorează contravaloarea chiriei. Potrivit presei centrale, acţionarii firmei sunt fraţii Marius şi Emil Cristescu, apropiaţi ai PSD.


Povestea unei afaceri marca Sebastian Ghiţă

Istoria firmei 360 Revolution începe în mai 2007, la Ploieşti. Sebastian Aurelian Ghiţă şi Anton Gabriel Roescu pun bazele societăţii. Administrator era numit Alexandru Mihail Sofian. În noiembrie 2007, Anton Gabriel Roescu cesionează din cele 49% de părţi  sociale deţinute în firmă către Alexandru Mihail Sofian (19%) şi Daniel Iulian Buduluş (5%). După aceste mutări, în firmă ajung să fie patru asociaţi: Sebastian Ghiţă - 51%, Anton Gabriel Roescu - 25%, Alexandru Mihail Sofian - 19% şi Daniel Iulian Buduluş - 5%. În septembrie 2008, în firmă este numit administrator şi Daniel Iulian Buduluş. Mai târziu, în luna decembrie a aceluiaşi an, Anton Roescu se retrage, cesionând 15% dintre părţile sociale către Buduluş şi 10% către Sofian. Structura  asociativă se modifică astfel: Sebastian Ghiţă - 51%, Alexandru Mihail Sofian - 29% şi Daniel lulian Buduluş - 20%.
 
În ianuarie 2011, Alexandru Mihail Sofian se retrage din societate ca asociat şi administrator şi cesionează cele 290 de părţi
sociale ce-i aparţin, în cuantum de 2.900 de lei, lui Daniel Iulian Buduluş. Astfel, cel din urmă ajunge să deţină 49% din influenţa în firmă + funcţia de administrator, în timp ce Sebastian Ghiţă rămâne majoritar, cu 51%. În septembrie 2011 are loc o nouă Adunare Generală, în care Sebastian Ghiţă decide să îşi cesioneze toate părţile sociale către Buduluş. De atunci, acesta rămâne unic asociat şi administrator al societăţii.
 
Cel care deţine acum firma controlată ani buni  de Sebastian Ghiţă, Daniel Iulian Buduluş, născut în 1980, mai este asociat şi în Euro Educaţional SRL (Braşov) şi în Pescatoria House SRL (înfiinţată în 2015, în capitală).

Cu ce se laudă firma fondată de Ghiţă?

În anii în care Sebastian Ghiţă a fost asociat în firmă, 360 Production a avut serios de lucru. Aşa cum se prezintă pe site-ul firmei, societatea provine din fuziunea a două companii din sectorul audio-video, Avitech și Asesoft Smart. „Începând cu 2008, 360 Revolution este implicată în organizarea fiecărui spectacol de Revelion din Piața Constituției, precum și în alte evenimente de anvergură. 2010 marchează extinderea activității prin furnizarea de soluții integrate pentru organizarea de evenimente complexe. Primul exemplu este Padina Fest, festival de muzică și activități montane, organizat la 1.500 m altitudine. În 2012, am dat startul unui alt proiect îndrăzneț, Poiana Urbană, o sărbătoare a muzicii, a artelor plastice, a spectacolelor, a filmului și a altor activități, timp de trei luni, în centrul capitalei“, se arată pe site-ul firmei.
 
La finele anului 2014, firma 360 Revolution declara un profit net de 122.840 de lei, raportat la o cifră de afaceri de 13.671.033 de lei, având 50 de salariaţi, fiind cel mai bun an al societăţii. Nici anul 2013 nu a fost rău - cifra de afaceri era de 13.541.334 de lei, profitul ajungând la 196.502 lei, cu 46 de salariaţi.

Firmele lui Ionuţ Barbu şi Aqua Magic, interesate de Revelion

Interesaţi de banii nerambursabili ai municipalităţi s-au mai arătat şi firmele Produktiv Assets SRL (care a şi depus o ofertă), Asociaţia Clubul Isis (organizatorul Galei „Zece oameni de valoare pentru Constanţa“), Compania artistică Mix Music Show SRL, SC X Alter Event SRL (organizator al Carnavalului din Mamaia din anii trecuţi), Asociaţia de Promovare şi Dezvoltare Turistică „Aqua Magic“ (înfiinţată anul acesta, printre fondatori aflându-se şi Aqua Magic), SC Seaview Advertising, SCPower Marine SRL (ambele societăţi controlate de Ionuţ Barbu, un apropiat al primarului Radu MAzăre şi al lui Elan Schwartzenberg), Asociaţia Civică pentru Constanţa, SC Chris Oliver SRL şi Arena Events SRL.  
 
Întrunită pe 21 octombrie, comisia formată din cei cinci membri a analizat ofertele, constatând că îndeplineşte condiţiile de participare la selecţia de oferte doar 360 Revolution SRL, care a prezentat documentaţia completă. Produktiv Assets SRL a avut termen de trei zile pentru a depune documentaţia completă, adică certificatul de atestare fiscală emis de SPIT, de DGFP, precum şi un extras de cont de la o instituţie bancară, documente care au fost depuse conform solicitărilor.
 
Propunerea financiară a firmei 360 Revoultion a fost următoarea: pentru o valoare estimată a proiectului de 449.977,5 lei, firma aducea un aport propriu de 11,11% - 44.997,75 de lei, solicitând de la autoritatea contractantă diferenţa de 404.979,75 de lei. De cealaltă parte, Produktiv Assets venea cu un aport propriu de 20% din valoarea totală a finanţării solicitate - 85.000 de lei, solicitând municipalităţii 340.000 de lei pentru un proiect estimat la 425.000 de lei, cu TVA.

Din culisele spectacolului de Revelion

Tema propusă de 360 Revolution pentru Revelion 2016 la Constanţa este „Meridianele Revelionului“. Firma propune un spectacol multimedia complex care să includă proiectarea de simboluri semnificative pentru tema propusă, prin intermediul efectelor de lumină şi culoare pe faţada Muzeului de Arheologie. Spectacolul va fi transmis live printr-o cameră IP. Din programul spectacolului vor face parte cel puţin o trupă de renume naţional, interpreţi de muzică populară şi/sau ansambluri folclorice şi colindători, interpreţi şi/sau trupe, orchestre de muzică uşoară cunoscute publicului, trupe de dans, show de lasere şi lumini pe clădirea Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie.
 De asemenea, vor fi amenajate două ecrane pe care va fi proiectat spectacolul. Fiecare intrare în scenă va fi marcată de un foc de artificii de aproximativ 1-2 secunde, iar la cumpăna dintre ani va avea loc un show de artificii de minimum zece minute. Campania de Informare şi promovare a evenimentului se va face printr-un spot TV şi un spot radio de 15 secunde, difuzate pe un post de televiziune regional/naţional, respectiv un post radio local/naţional, minimum zece inserţii, dintre care cel puţin două vor fi la ora de maximă audienţă, în presa scrisă (minimum două reclame tipărite) şi o campanie online (un banner digital postat pe site-ul Primăriei).

Artişti străini şi… Etno TV?

La polul opus, iată cum vedea spectacolul de Revelion 2016 de la Constanţa firma Produktiv Assets SRL: tematica propusă a fost  „Constanţa ieri, astăzi şi mâine“. După montarea scenei, se propunea amenajarea unui ecran pe care să fie difuzate imagini ale municipiului Constanţa şi staţiunii Mamaia din trecut, prezent şi viitor, elemente şi proiecţii asemănătoare pe clădirea Muzeului de Istorie şi Arheologie. De la ora 18.00, s-ar fi împărţit „atenţii din partea sponsorilor“ şi ar fi fost organizată o degustare. Firma ar fi adus un artist străin (Snap feat. Thea Austin) şi artişti români (CRBL, Anda Adam, Proconsul), alături de un spectacol folcloric susţinut de Florin Vasilică şi grupul Teleormanul, DJ şi artişti locali. Evenimentul de la Constanţa ar fi fost promovat şi mediatizat de Etno TV şi KISS FM.

Cine va promova evenimentul?

Potrivit directorului Direcţiei Relaţii internaţionale şi Organizare Evenimente, Liviu Pătraşcu, procedura a fost contestată de firma declarată necâştigătoare. „Am avut contestaţii din partea firmei Produktiv Assets. O comisie formată din trei membri, dintre care doi din afara instituţiei şi un jurist al Primăriei Constanţa, a analizat contestaţia şi a decis  respingerea acesteia. Firma câştigătoare a fost declarată 360 Revolution, care ne-a arătat că are experienţă în organizarea acestor evenimente“. Acesta a adăugat că, săptămâna aceasta, urmează să se semneze contractul între Primărie şi firma câştigătoare.
 
Campania de promovare propusă de 360 Revolution prevede realizarea unui spot TV de 15 secunde, cu zece inserţii televizate, cu o săptămână înainte de desfăşurarea spectacolului, pe un post de televiziune naţional/regional, un spot radio de 15 secunde cu acelaşi număr de difuzări, iar în presa scrisă - minimum două reclame tipărite într-o publicaţie cu circuit local/regional/naţional. La acestea se adaugă un banner digital pe site-ul Primăriei Constanţa.
 
„Spectacolul nu va fi transmis live de nicio televiziune, dar va fi transmis pe Internet. De asemenea, pe tot parcursul evenimentului va fi prezent un fotograf şi un cameraman profesionist“, a adăugat Liviu Pătraşcu.
 
Mai rămâne aşadar de văzut si care vor fi mediile în care firma înfiinţată de Sebastian Ghiţă va alege să promoveze evenimentul pentru care a luat peste 400.000 de lei de la Primăria Constanţa.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • ELENA 18 Nov, 2015 09:02 Talpos Georgian Nicolae Ardes Elena Sarsama Dragomir Alina