Portrete
Oameni care au făcut istorie culturală în Dobrogea
04:57 10 12 2016 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Pe ce s-a dus bugetul de Revelion 2016 Banii constănţenilor au ajuns la o firmă fondată de Sebastian Ghiţă (documente)

ro

27 Oct, 2016 00:00 2456 Marime text


În luna septembrie a anului 2014, fostul primar al Constanţei, Radu Mazăre, anunţa că, la cumpăna dintre ani, constănţenii vor avea parte de „Carnavalion“. Se anunţa o petrecere de pomină, ţinută în patru intersecţii din oraş. După doar o lună însă, fostul edil-şef renunţa la ideea unui „Revelion aşa cum n-a văzut Parisul“. Un an mai târziu, ideea unei mari petreceri la Constanţa în noaptea de Revelion a fost resuscitată de administraţia Făgădău.
 
Anul trecut, Primăria Constanţa, condusă de viceprimarul Decebal Făgădău, care a devenit între timp edil-şef al municipiului, îşi propunea să organizeze mai multe evenimente, susţinute financiar din fonduri nerambursabile. Astfel, prin Hotărârea de Consiliu Local numărul 2 din anul 2015, a fost aprobată organizarea evenimentelor „Festivalul Iernii”, „Revelion 2016” şi „Târguri de Turism Interne şi Internaţionale”.  
 
Astfel, pentru ca toţi constănţenii să petreacă noaptea dintre ani cât mai frumos, Primăria Constanţa şi-a propus să le pregătească un adevărat spectacol în Piaţa Ovidiu, organizând o procedură de selecţie a ofertelor, pentru a încredinţa această muncă unei societăţi. 
În acest sens, la data de 21 octombrie 2015, la sediul Primăriei Constanţa avea loc şedinţa de deschidere a ofertelor pentru atribuirea contractului cu finanţare nerambursabilă ce viza realizarea evenimentului „Revelion 2016”.
 
Comisia de evaluare, numită prin Dispoziţia de viceprimar numărul 2542, din data de 9 septembrie 2015, a fost compusă din: Liviu Pătraşcu - preşedinte, Liviu Manolache, Doina Păuleanu, Luana Turbureanu şi Călin Eugen Hanţiu - membri.
 
Societăţile care s-au arătat interesate să câştige acest contract şi, implicit, au solicitat documentaţia necesară participării la procedura de selecţie pentru atribuirea contractului sunt: Produktiv Assets SRL, Asociaţia Clubul Isis, Compania Artistică Mix Music Show SRL, X Alter Event SRL, Asociaţia de promovare şi dezvoltare turistică „Aqua Magic”, Seaview Advertising SRL, Power Marine SRL, Asociaţia Civică pentru Constanţa, Chirs Oliver SRL, 360 Revolution SRL şi Arena Events SRL.
 
Deşi 11 societăţi s-au arătat interesate de contract, doar două au şi depus oferte în termenul-limită, adică 20 octombrie 2015, după ce au văzut criteriile impuse de Primăria Constanţa. Cele două societăţi sunt 360 Revolution SRL şi Produktiv Assets SRL. 

În urma analizării documentelor de către comisia de evaluare, doar oferta depusă de 360 Revolution SRL a fost admisă, cu menţiunea că ofertantului Produktiv Assets SRL i s-a cerut să-şi completeze în termen de trei zile lucrătoare  documentaţia cu certificatul de atestare fiscală,  emis de Serviciul Public de Impozite şi Taxe (SPIT) Constanţa, din care să reiasă că nu figurează cu datorii la bugetul municipiului Constanţa, şi cu acelaşi document, dar emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), din care să reiasă că agentul economic nu figurează cu datorii la bugetul de stat. Pe lângă cele două documente, firmei i s-a mai cerut şi un extras de cont bancar.
 
O zi mai târziu, societatea depunea la dosar documentele solicitate de către membrii comisiei de evaluare, astfel că ambele oferte au fost acceptate, conform Raportului procedurii numărul 151839, încheiat la data de 28 octombrie 2015.

Ce conţine oferta depusă de 360 Revolution SRL

SC 360 Revolution SRL a solicitat pentru realizarea evenimentului „Revelion 2016” de la Primăria municipiului Constanţa 404.979,75 de lei cu TVA, promiţând un aport propriu de 44.997,75 de lei, reprezentând 11,11% din valoarea totală a finanţării solicitate de la autoritatea finanţatoare şi 10% din valoarea totală a proiectului. În total, 360 Revolution SRL a estimat valoarea proiectului la 449.977,50 de lei cu TVA. Durata de valabilitate a propunerii financiare depuse de 360 Revolution SRL a fost de 120 de zile.
 
Societatea are, de altfel, experienţă în organizarea de evenimente outdoor de amploare. De-a lungul timpului, 360 Revolution SRL s-a ocupat de organizarea unor evenimente ca: Festivalul Internaţional al Luminii 2015 - Bucureşti, iMapp 2014, Festivalul internaţional de videomapping, desfăşurat anul trecut în Piaţa Constituţiei din Bucureşti, spectacolele de Revelion desfăşurate în Piaţa Constituţiei între anii 2009 şi 2015, spectacolul de Revelion din parcul bucureştean IOR - 2014, Poiana Urbană, în anii 2012 - 2014, şi Festivalul Ruralfest, desfăşurat în anii 2014 şi 2015 în capitala României.
 
Oferta depusă de 360 Revolution SRL conţinea muzică variată, artificii, spectacol de sunete şi lumini şi un show de lumini şi lasere. Din aceeaşi ofertă reiese că scena trebuia să fie de tip ground suport de minimum 60 de metri pătraţi şi să aibă o instalaţie profesională de tip Array. De asemenea, spectacolul trebuia să fie transmis live prin intermediul unei camere IP. Mai mult, societatea propunea conceptul „Meridianele Revelionului”. Astfel, în cadrul prezentărilor trebuiau să apară persoane de diferite naţionalităţi, pe ecrane proiectându-se ceasuri care să anunţe momentele în care celelalte naţiuni de pe mapamond sărbătoresc trecerea în noul an.
 
Programul evenimentului, aşa cum a fost conceput de 360 Revolution SRL, cuprindea: cel puţin o trupă de renume internaţional, interpreţi de muzică populară sau ansambluri folclorice, interpreţi şi trupe de muzică uşoară, trupe de dans, show de lasere şi lumini proiectate pe clădirea Muzeului de Istorie Naţional şi Arheologie Constanţa, două ecrane pe care să fie proiectat spectacolul şi un show de artificii de minimum zece minute, desfăşurat chiar la cumpăna dintre ani.
 
360 Revolution SRL a prevăzut, în aceeaşi ofertă, şi desfăşurarea unei campanii de informare şi promovare a evenimentului printr-un spot TV şi un spot radio de 15 secunde, difuzate pe două posturi (TV şi radio) naţionale sau locale. Spoturile trebuiau să ruleze de minimum zece ori, dintre care cel puţin două la ore de maximă audienţă. Campania nu a ocolit  nici presa scrisă. Două reclame trebuiau să fie tipărite într-un ziar, iar pe site-ul Primăriei să fie afişat un banner digital.

Produktiv Assets SRL şi promisiunea celui mai tare Revelion constănţean

SC Produktiv Assets SRL a solicitat de la Primăria Constanţa 340.000 de lei cu TVA pentru realizarea evenimentului „Revelion 2016”. La această sumă societatea s-a angajat să aducă un aport de 85.000 de lei, adică 25% din valoarea totală a finanţării solicitate, şi 20% din valoarea totală a proiectului. În total, Produktiv Assets SRL a estimat valoarea proiectului la 425.000 de lei cu TVA. Durata de valabilitate a propunerii financiare a fost de 120 de zile. Produktiv Assets a solicitat să primească toţi banii până la data de 10 ianuarie 2016, dacă firma va câştiga acest contract.
 
Privind din aceeaşi perspectivă, Produktiv  Assets SRL a propus ca Revelionul constănţean să fie organizat cu tematica „Constanţa ieri, astăzi şi mâine”. Din oferta tehnică reiese că societatea a propus montarea unei scene de 14x12 metri pătraţi, cu laterale de patru metri pătraţi, un ecran pe care să fie difuzate imagini din municipiul Constanţa şi din staţiunea Mamaia. Produktiv Assets SRL a mai propus ca toate clădirile din Piaţa Ovidiu să fie luminate, precum şi organizarea unei degustări. Printre artiştii propuşi să urce pe scenă în noaptea dintre ani, firma în cauză i-a nominalizat pe: Anda Adam, Cerebel, trupa Proconsul. Etno TV şi Kiss FM sunt cele două canale media selectate pentru promovarea evenimentului de către firma mai sus nominalizată.

Produktiv Assets SRL - „out”. Cine a obţinut contractul

În urma analizării de către comisie a celor două oferte, cele două societăţi au primit următorul punctaj: 360 Revolution SRL a obţinut 50 de puncte, iar Produktiv Assets SRL a obţinut doar 30 de puncte. În aceste condiţii, comisia a declarat oferta depusă de 360 Revolution SRL  ca fiind câştigătoare, cu o valoare totală aprobată necesară organizării evenimentului „Revelion 2016” de 404.979,75 de lei, deşi societatea a solicitat 449.977,50 de lei. Astfel, a fost încheiat contractul de finanţare numărul 171200 din data de 4 decembrie 2015.
 
Potrivit fostului şef al Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Organizare Evenimente din subordinea Primăriei Constanţa, Liviu Pătraşcu, procedura a fost contestată de firma declarată necâştigătoare.
 
„Am avut contestaţii din partea firmei Produktiv Assets. O comisie formată din trei membri, dintre care doi din afara instituţiei şi un jurist al Primăriei Constanţa, a analizat contestaţia şi a decis respingerea acesteia. Firma câştigătoare a fost declarată 360 Revolution, care ne-a arătat că are experienţă în organizarea acestor evenimente“, declara Liviu Pătraşcu în luna noiembrie a anului trecut.

Pe ce a cheltuit banii 360 Revolution SRL pentru evenimentul „Revelion 2016 - Pe meridianele veseliei”

Conform raportului final de activitate depus la Primăria Constanţa de 360 Revolution SRL, începând cu data de 15 decembrie 2015 şi până la 20 decembrie 2015 a fost desemnată echipa de proiect şi a fost stabilit personalul tehnic. În următoarea perioadă, au fost încheiate contracte cu prezentatorul show-ului, Florian Ghimpu, şi cu firmele de impresariat care au asigurat artiştii şi trupele de dans.
 
Au mai fost încheiate contracte pentru închirierea, montarea şi demontarea echipamentelor tehnice, pentru închirierea generatorului, pentru serviciul de live streaming necesar transmiterii spectacolului în direct, pentru crearea şi realizarea materialelor de promovare şi  pentru obţinerea de avize şi licenţe necesare realizării spectacolului în aer liber, potrivit informaţiilor puse la dispoziţie de coordonatorul de proiect, Monica Raluca Gheorghiu.
 
De asemenea, la 24 decembrie 2015 a început campania media, prin difuzarea a 53 de spoturi TV, cu o durată de 20 de secunde, a 32 de spoturi radio, cu o durată de 30 de secunde, şi cu 22 de apariţii în presa scrisă şi online. În total, societatea a plătit 36.000,00 de lei pentru această campanie media.
 
În data de 27 decembrie, a început montajul echipamentelor tehnice, iar în ultima zi a anului 2015 au avut loc, pe scenă, probe cu artiştii care au solicitat repetiţii. Spectacolul a început pe data de 31 decembrie 2015, la ora 18.00, şi s-a încheiat în prima zi a anului 2016, la ora 2.00, pe scena amenajată în Piaţa Ovidiu. Trupa Vunk, cântăreţii de muzică uşoară Guess Who şi Antonia, dar şi cântăreaţa de muzică populară Maria Radu s-au numărat printre artiştii care au urcat pe scenă în noaptea dintre ani pentru locuitorii municipiului de la malul mării. Pe aceeaşi scenă s-au derulat şi dansuri africane şi greceşti. La eveniment au participat peste 10.000 de oameni, din estimările 360 Revolution SRL.
 
Cu toate acestea, în urma verificărilor specialiştilor din Primăria Constanţa, deşi societăţii 360 Revolution SRL i s-au aprobat 404.979,75 de lei, suma nu a fost achitată niciodată integral, întrucât documentele justificative depuse de societatea în cauză nu puteau proba pe ce s-au cheltuit toţi banii. Astfel, autoritatea finanţatoare a achitat pentru acest eveniment 377.931,94 de lei cu TVA, adică banii pe care 360 Revolution SRL a dovedit că i-a cheltuit.

Istoria 360 Revolution SRL

Societatea 360 Revolution SRL are sediul social în municipiul Ploieşti, judeţul Prahova, pe strada Mihai Bravu, şi a fost înfiinţată în anul 2007. Firma are ca domeniu de activitate organizarea târgurilor, expoziţiilor şi congreselor. În prezent, unicul asociat al acestei firme este Iulian Daniel Buduluş, născut în luna iunie a anului 1980, în Bucureşti. Acesta deţine şi calitatea de administrator al firmei. De menţionat că numele lui Buduluş figurează în acţionariatul mai multor agenţi economici. Astfel acesta face parte şi din Euro Educaţional SRL (Braşov) şi Pescatoria House SRL (înfiinţată în 2015, în capitală).

La finele anului 2014, firma 360 Revolution declara un profit net de 122.840 de lei, raportat la o cifră de afaceri de 13.671.033 de lei, având 50 de salariaţi, fiind cel mai bun an al societăţii. Nici anul 2013 nu a fost rău - cifra de afaceri era de 13.541.334 de lei, profitul ajungând la 196.502 lei, cu 46 de salariaţi.
 
În anul 2015, societatea a avut o cifră de afaceri de 8.589.211 lei şi un număr de 45 de angajaţi. Tot anul trecut, firma a avut datorii în valoare totală de 8.227.972 de lei, venituri totale de 10.257.214 lei şi cheltuieli în valoare totală de 11.064.428 de lei.

Povestea unei afaceri marca Sebastian Ghiţă

Istoria firmei 360 Revolution începe în mai 2007, la Ploieşti. Sebastian Aurelian Ghiţă şi Anton Gabriel Roescu pun bazele societăţii. Administrator era numit Alexandru Mihail Sofian. În noiembrie 2007, Anton Gabriel Roescu cesionează din cele 49% de părţi sociale deţinute în firmă către Alexandru Mihail Sofian (19%) şi Daniel Iulian Buduluş (5%). După aceste mutări, în firmă ajung să fie patru asociaţi: Sebastian Ghiţă - 51%, Anton Gabriel Roescu - 25%, Alexandru Mihail Sofian - 19% şi Daniel Iulian Buduluş - 5%. În septembrie 2008, în firmă este numit administrator şi Daniel Iulian Buduluş. Mai târziu, în luna decembrie a aceluiaşi an, Anton Roescu se retrage, cesionând 15% dintre părţile sociale către Buduluş şi 10% către Sofian. Structura asociativă se modifică astfel: Sebastian Ghiţă - 51%, Alexandru Mihail Sofian - 29% şi Daniel lulian Buduluş - 20%.
 
În ianuarie 2011, Alexandru Mihail Sofian se retrage din societate ca asociat şi administrator şi cesionează cele 290 de părţi sociale ce-i aparţin, în cuantum de 2.900 de lei, lui Daniel Iulian Buduluş. Astfel, cel din urmă ajunge să deţină 49% din influenţa în firmă + funcţia de administrator, în timp ce Sebastian Ghiţă rămâne majoritar, cu 51%. În septembrie 2011 are loc o nouă Adunare Generală, în care Sebastian Ghiţă decide să îşi cesioneze toate părţile sociale către Buduluş. De atunci, acesta rămâne unic asociat şi administrator al societăţii.

Cu ce se laudă firma fondată de Ghiţă?

În anii în care Sebastian Ghiţă a fost asociat în firmă, 360 Production a avut serios de lucru. Aşa cum se arată pe site-ul firmei, societatea provine din fuziunea a două companii din sectorul audio-video, Avitech şi Asesoft Smart.
 
„Începând cu 2008, 360 Revolution este implicată în organizarea fiecărui spectacol de Revelion din Piaţa Constituţiei, precum şi în alte evenimente de anvergură. 2010 marchează extinderea activităţii prin furnizarea de soluţii integrate pentru organizarea de evenimente complexe. Primul exemplu este Padina Fest, festival de muzică şi activităţi montane, organizat la 1.500 m altitudine. În 2012, am dat startul unui alt proiect îndrăzneţ, Poiana Urbană, o sărbătoare a muzicii, a artelor plastice, a spectacolelor, a filmului şi a altor activităţi, timp de trei luni, în centrul capitalei“, se arată pe site-ul firmei.

Firmele lui Ionuţ Barbu şi Aqua Magic, interesate de Revelion

Interesate de banii nerambursabili ai municipalităţi s-au mai arătat şi Produktiv Assets SRL (care a şi depus o ofertă), Asociaţia Clubul Isis (organizatorul Galei „Zece oameni de valoare pentru Constanţa“), Compania artistică Mix Music Show SRL, SC X Alter Event SRL (organizator al Carnavalului din Mamaia din anii trecuţi), Asociaţia de Promovare şi Dezvoltare Turistică „Aqua Magic“ (printre fondatori aflându-se şi Aqua Magic), SC Seaview Advertising, SC Power Marine SRL (ambele societăţi controlate de Ionuţ Barbu, un apropiat al lui Radu Mazăre şi al lui Elan Schwartzenberg), Asociaţia Civică pentru Constanţa, SC Chris Oliver SRL şi Arena Events SRL.   

Ti-a placut articolul?

Comentarii