De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
12:47 23 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Cum și-a adjudecat firma „vinovată“ de „minunea inginerească“ de la Agigea un contract de la CN APMC (documente)

ro

26 Jun, 2015 00:00 2046 Marime text
La începutul anului 2009, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța (CN APMC) atribuia contractul de achiziție publică privind „Modernizarea posturilor de transformare din Portul Constanța“, contract în valoare totală de 540.000 de lei fără TVA.
 

Din comisia de evaluare a ofertelor au făcut parte, așa cum se arată în raportul procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică, Gheorghe Iorov, director general adjunct al Portului Constanța la acea vreme - președinte, Izet Mennan, director Sucursala Energetică Port, Mihai Crainic, MT - DGIAC, Monica Patrichi, MT - DGTN, Liliana Vâlcu, MT - DGEB, Nicoleta Dogaru, Șef Serviciul Dezvoltare - Achiziții Publice, Nicoleta Andronache, Șef Birou Contabilitate Investiții, Adina Albu, Serviciul Juridic și Contencios, Sergiu Cârstocea, Șef Secție Instalații Electrice - SEP, Liliana Duca, Serviciul Dezvoltare - Achiziții Publice, Crina Popescu, Serviciul Dezvoltare - Achiziții Publice.
 
În secţiunea „Documente“, puteţi vizualiza declaraţiile de avere ale membrilor comisiei de evaluare, aşa cum au fost acestea disponibile pe site-ul CN APMC şi pe cel al Agenţiei Naţionale de Integritate, în măsura în care aceştia au fost obligaţi să le depună.
 
Ofertanții care au cumpărat documentația de atribuire sunt, conform raportului de procedură, SC Elxomex IEA Cernavodă, SC Alls Group SRL Constanța, SC Electrica Serv Sise Dobrogea Constanța, SC Enorgobit SRL Constanța, SE Pet Communications SRL Constanța, SC Elcompet SRL Petroșani, SC Iptana SA București și ZIUA Tomis Press SRL Constanța.

Până la data de depunere a ofertelor specificată în anunțul publicat, respectiv 15.10.2008, ora 11.30, s-a depus la sediul organizatorului o ofertă prezentată de SC Iptana SA București. „Urmare a verificării îndeplinirii cerințelor minime privind capacitatea tehnică și capacitatea economico-financiară, s-au solicitat clarificări privind capacitatea tehnică a ofertantului (n.r. a SC Iptana SA București). Ofertantul a prezentat documentele solicitate, inclusiv angajamentul ferm al SC Pet Communications SRL privind susținerea tehnică a SC Iptana SA București. Ofertantul SC Iptana București a fost declarat admis“, se menționează în raportul procedurii.
Ofertantul câștigător a fost declarat SC Iptana SA București, cu oferta valorică de 540.000 de lei, fără TVA, echivalentul a 144.772 de euro (fără TVA) și cu o durată de 90 de zile calendaristice.

Iptana SA, proiectantul podului de la Agigea

Bazele Iptana SA București au fost puse în decembrie 1992, firma având ca activitate principală activităţi de inginerie tehnică şi consultanţă tehnică legată de acestea. Conform datelor disponibile pe 25 iunie 2015 la Registrul Comerţului, asociat persoană fizică în firmă este Cornel Martincu. În societate există însă şi asociaţi listă - listă acţionari PPM. Director al SC Iptana SA este Gabriel Bulgaru. Funcţia de administrator este ocupată de Cornel Martincu, Toma Ivănescu şi Elisabeta Handrea. Potrivit Registrului Comerţului, Cornel Martincu a fost, de asemenea, asociat în Inframed SRL, firmă radiată, şi administrator la Administraţia Portului Constanţa - Regia Autonomă (A.P.C.RA), şi aceasta radiată.

Cât despre Toma Ivănescu, acesta a deţinut Ivănescu Toma PF, care, conform Registrului Comerţului, a fost radiată.
Conform vrajitorul.eu, în 2013, SC Iptana SA Bucureşti a înregistrat o cifră de afaceri de 13.905.144 de lei, având, în aceeaşi perioadă de timp, un număr mediu de salariaţi de 252. Conform aceleiaşi surse, în 2013, profitul net al firmei a fost 0.
Nu este singurul proiect pe care CN APMC l-a derulat în colaborare cu SC Iptana SA, un alt contract între cele două entități fiind cel legat de „Diguri de compartimentare 1 şi 2 - Port Tomis şi organizare şantier“. Și Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA Constanţa a lucrat cu Iptana la investiţia „Amenajare râu Argeş pentru apărare împotriva inundaţiilor, irigaţii şi alte folosinţe“.
Iptana SA este fostul Institut de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene, care a elaborat studiul tehnico-economic, proiectul tehnic, dar şi documentaţia de execuţie pentru podul de la Agigea, amplasat peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, pe DN 39, la kilometrul 8+988 de metri, pod considerat de unii „minune inginerească“.

Ti-a placut articolul?

Comentarii