Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
12:00 18 08 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

CJC, autoritate contractantă Ce spun procesul-verbal și raportul procedurii de atribuire de la achiziționarea elicopterului SMURD (documente)

ro

22 Dec, 2014 00:00 21193 Marime text
Consiliul Județean Constanța a avut de ales dintre două oferte în cazul achiziției elicopterului prabușit, săptămâna trecută, în Lacul Siutghiol. Procedura aleasă pentru atribuirea contractului de achiziție a fost licitația deschisă, criteriul de atribuire fiind oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic.

Așa cum reiese din procesul-verbal al ședinței de deschidere a ofertelor, în urma lansării procedurii de licitație deschisă, doi agenți economici au depus oferte în vederea obținerii contractului. Este vorba despre Agustawestland S.p.A. (5.870.000 de euro) și de SC Eurocopter România SA (4.221.524 de euro). Potrivit anunțului de atribuire, achiziționarea elicopterului a fost finanțată prin Programul de cooperare transfrontalieră România - Bulgaria 2007 - 2013.

În ceea ce privește dotările tehnice, acestea au fost destul de diferite de la o ofertă la alta. După cum arată raportul procedurii de atribuire, din oferta firmei care a câștigat contractul, respectiv SC Eurocopter România SA, reieșea că produsul ofertat nu avea sistem de adresare publică cu minimum 200X putere de ieșire - partea mobilă. De asemenea, tot negativ a fost catalogată și caracteristica tehnică potrivit căreia elicopterul să poată fi echipat cu un proiector de noapte de mare intensitate, mobil, compatibil NVG, să poată fi folosit pentru operațiuni de recunoaștere aeriană, căutare - salvare, observare precisă a obiectivelor și să poată fi sincronizat cu sistemul digital de supraveghere multisenzor. Tot cu NU au fost catalogate și următoarele caracteristici tehnice / funcționale: căști de protecție compatibile pentru ochelari de vedere pe timp de noapte, cu vizor clar și împotriva strălucirii soarelui cu sistem de intercomunicație integrat, ochelari de vedere pe timp de noapte cu sursă proprie, de ultimă generație, minimum generația a III-a sau echivalent, cât capabilitate montare / demontare rapidă pe / de pe cască a ochelarilor de vedere pe timp de noapte, echipament de salvare pentru echipaj și pasageri, pentru zborul deasupra apei, conform cerințelor JAR - OPS 3 și ELT(S), troliu cu minimum lungimea cablului și sarcina minimă kg și cu cablu pentru descărcarea energiei electrostatice și niciun accesoriu pentru troliu.

Prețul a fost însă cel care a făcut diferența dintre cele două oferte. Așa cum se precizează în raportul procedurii, având în vedere că prețul ofertei Agustawestland SpA depășește cu 39% valoarea estimată a achiziției, comisia de evaluare a hotărât respingerea ofertei depuse de acest agent economic ca fiind inacceptabilă.

În urma răspunsurilor primite de la cel de-al doilea ofertant în urma solicitărilor sale, comisia de evaluare a declarat câștigătoare oferta depusă de SC Eurocopter România SA pentru furnizare elicopter multifuncțional din gama 2.700 - 3.175 kg, medicalizat. Potrivit raportului procedurii, propunerea financiară de 4.221.524 de euro fără TVA a vizat elicopterul împreună cu echipamentele opționale ofertate, preț în care sunt incluse și serviciile accesorii de instruire.

Potrivit aceluiași raport al procedurii de atribuire, comisia de evaluare a ofertelor pentru contractul de furnizare elicopter multifuncțional din gama 2.700 - 3.175 kg, medicalizat, a fost formată din Mihaela Lungu - șef Serviciu Achiziții (președinte), Roxana Drăgan - inspector Serviciul implementare proiecte, Direcția Generală Proiecte, Răzvan Ripiciuc - inspector Serviciul Investiții, Direcția Generală Urbanism și lucrări publice, Aurica Stoian - consultant financiar, colaborator al Consiliului Județean Constanța, Crina Boieru - consilier juridic DGAPJ (membri) și Daniela Dumitrescu - consilier Serviciul Achiziții, Dănuț Răgălie - Șef Serviciu Pregătire Proiecte, Direcția Generală Proiecte, Ioan Hanu - consilier Serviciul Pregătire Proiecte, Direcția Generală proiecte, Loredana Dumitru - consilier Serviciul Financiar, Direcția Economico - Financiară, și Liliana Elena Manea - consilier juridic DGAPJ (membri de rezervă).

Procedura de atribuire a fost supervizată și de doi observatori desemnați: Doinița Dragomir și Ana Mădălina Stănescu.
În ceea ce privește firma care a câștigat contractul, aceasta are, potrivit datelor de la Registrul Comerțului, doi acționari persoane juridice, respectiv IAR SA și Eurocopter SAS - Societate pe acțiuni simplificată, și un acționar persoană fizică - Aurelia Sumedrea. La finalul anului 2013, societatea a declarat o cifră de afaceri de 161.587.844 de lei, un profit de 7.445.071 de lei și 189 de salariați.

Mai multe despre dotările tehnice ale elicopterului achiziționat de CJC puteți citi în materialul următor:
EXCLUSIV!
CARACTERISTICILE TEHNICE ALE ELICOPTERULUI ACHIZIȚIONAT DE CJC ÎN 2012, CARE A AJUNS LA SMURD (DOCUMENT)


La secţiunea documente a cotidianului ZIUA de Constanţa, puteţi vizualiza anunţul de atribuire a contractului la care facem referire în articolul de faţă, precum şi declaraţiile de avere ale membrilor comisiei de evaluare a ofertelor. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii