Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:55 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

AEP - Cum vor fi desemnaţi preşedinţii birourilor electorale

ro

02 Mar, 2016 00:00 2632 Marime text


Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a elaborat și a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind aprobarea metodologiei de desemnare, de către autoritate, prin tragere la sorți computerizată, a președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară și a locțiitorilor acestora.
 
Proiectul de act normativ menționat propune o serie de reglementări privind metodologia de desemnare a președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară și a locțiitorilor acestora. Astfel, tragerea la sorți a președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare din ţară și a locțiitorilor acestora, la alegerile locale şi parlamentare, se realizează cu respectarea mai multor condiții. În primul rând, tragerea la sorţi este organizată de AEP la nivelul fiecărui județ şi la nivelul municipiului București. Ea se face în două etape, pe funcţii, în următoarea ordine: funcţia de preşedinte al biroului electoral al secţiei de votare şi apoi funcţia de locţiitor al preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare. 
 
Se face pe localităţi, respectiv pe circumscripţii electorale, în ordinea numerotării stabilite de către prefect, pe secţii de votare, în ordinea numerotării stabilite de AEP, pe baza criteriului apropierii domiciliului sau reşedinţei de sediul secţiei de votare, pe baza criteriului studiilor absolvite, în următoarea ordine: absolvenţii de studii universitare de licenţă în domeniul ştiinţelor juridice, absolvenţii de studii universitare de licenţă şi apoi absolvenţii învăţământului general obligatoriu.

Cei zece paşi

Tragerea la sorţi pentru funcția de președinte al biroului electoral al secției de votare se organizează la nivelul fiecărui judeţ şi al municipiului Bucureşti, pentru fiecare localitate, respectiv sector, în ordinea numerotării acestora, după cum urmează:
 
Pasul 1: Se desemnează experţii electorali juriști la secţia de votare la care sunt arondați conform Registrului Electoral; dacă la aceeași secție de votare sunt înregistrați mai mulți experţi electorali juriști, se desemnează în mod aleatoriu unul dintre aceştia;
 
Pasul 2: Se desemnează experţii electorali juriști la secţia de votare care funcţionează în acelaşi sediu cu secţia de votare la care sunt arondați conform Registrului Electoral; dacă la aceeași secție de votare sunt înregistrați mai mulți experţi electorali juriști, se desemnează în mod aleatoriu unul dintre aceştia;
 
Pasul 3: Se desemnează experţi electorali juriști disponibili în cadrul unităţii administrativ-teritoriale sau al sectorului municipiului Bucureşti, în funcţie de apropierea de sediul secției de votare la care sunt arondaţi conform Registrului Electoral;
 
Pasul 4: Se desemnează experții electorali cu studii superioare la secţia de votare la care sunt arondați conform Registrului Electoral; dacă la aceeași secție de votare sunt arondaţi mai mulți experţi electorali cu studii superioare, se desemnează în mod aleatoriu unul dintre aceştia;
 
Pasul 5: Se desemnează experții electorali cu studii superioare la secţia de votare care funcţionează în acelaşi sediu cu secţia de votare la care sunt arondați conform Registrului Electoral; dacă la aceeași secție de votare sunt arondaţi mai mulți experţi electorali cu studii superioare, se desemnează în mod aleatoriu unul dintre aceştia;
 
Pasul 6: Se desemnează experţii electorali cu studii superioare disponibili în cadrul unităţii administrativ-teritoriale sau al sectorului municipiului Bucureşti, în funcţie de apropierea de sediul secției de votare la care sunt arondaţi conform Registrului Electoral;
 
Pasul 7: Se desemnează experții electorali care au absolvit învățământul general obligatoriu la secţia de votare la care sunt arondați conform Registrului Electoral; dacă la aceeași secție de votare sunt înregistrați mai mulți experţi electorali care au absolvit învățământul general obligatoriu, se desemnează în mod aleatoriu unul dintre aceştia;
 
Pasul 8: Se desemnează experții electorali care au absolvit învățământul general obligatoriu la secţia de votare care funcţionează în acelaşi sediu cu secţia de votare la care sunt arondați conform Registrului Electoral; dacă la aceeași secție de votare sunt înregistrați mai mulți experţi electorali care au absolvit învățământul general obligatoriu, se desemnează în mod aleatoriu unul dintre aceştia;
 
Pasul 9: Se desemnează experţii electorali care au absolvit învățământul general obligatoriu disponibili în cadrul unităţii administrativ-teritoriale sau al sectorului municipiului Bucureşti, în funcţie de apropierea de sediul secției de votare la care sunt arondaţi conform Registrului Electoral;
 
Pasul 10: În situația în care, după executarea pașilor 1-9, există localităţi cu locuri vacante de președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, ocuparea acestora se realizează prin desemnarea experţilor electorali disponibili în judeţ sau în municipiul Bucureşti, în funcţie de apropierea de sediul secției de votare la care sunt arondaţi conform Registrului Electoral, în următoarea ordine: experţi electorali jurişti, experţi electorali cu studii superioare şi experţi electorali care au absolvit învățământul general obligatoriu.
 
AEP este o instituţie administrativă autonomă cu personalitate juridică şi competenţă generală în materie electorală, care are misiunea de a asigura organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi a referendumurilor, precum şi finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu respectarea Constituţiei, a legii şi a standardelor internaţionale şi europene în materie.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii