De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
04:19 23 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

„Rămânem în Asociație?“ Taxa de promovare a stațiunii Mamaia, cheia înțelegerii dintre Decebal Făgădău și patronii de pe litoral?

ro

23 Feb, 2016 00:00 1135 Marime text


Operatorii economici din staţiunea Mamaia și din Satul de vacanță s-au întâlnit, ieri, cu viceprimarul cu atribuții de primar, Decebal Făgădău. Tema de dezbatere a fost, cum altfel, turismul din stațiunea fanion.

„Vrem ca în 20 aprilie staţiunea Mamaia să fie gata. Vrem să arate extrem de bine”, a afirmat în plen Nicolae Bucovală, preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia. 


La rândul său, Făgădău i-a spus că va acorda tot sprijinul pentru ca acest lucru să devină realizabil. „Până la 20 aprilie stațiunea va arata bec. Sunt 100% de acord”, a promis viceprimarul cu atribuții de primar al municipiului Constanța, Decebal Făgădău, ca răspuns la cererea celor din turism.

 Printre problemele ridicate de cei prezenți s-a mai aflat și cea a toaletelor în Mamaia – operatorii din turism solicitând toalete, dar nu ecologice. "Vine turistul străin şi ne întreabă: „toilet?” Că se uită prin jur şi nu vede nicio toaletă publică. De ruşine îi îndrumăm spre toaletele din restaurante", a adăugat unul dintre investitorii din Mamaia. 

Pentru că problemele din staţiunea Mamaia și din Satul de vacanță nu se pot rezolva doar din discuții, Decebal Făgădău le-a propus celor prezenţi să întocmească, de comun acord, un Regulament pentru stațiunea Mamaia și Satul de vacanță. Driftul acestui act le va fi trimis tuturor operatorilor de pe litoral, alături de un chestionar pe care aceștia vor trebui să-l completeze până pe 4 martie și să-l trimită Primăriei astfel încât pe 25 martie să fie finalizat Regulamentul pentru stațiunea Mamaia.

Nu în ultimă instanță, Decebal Făgădău a readus în atenție taxa de promovare a stațiunii Mamaia. „Acum nouă ani, la propunerea ANAT, CLM, CJC, împreună cu Ciprian de la Tui, Asociaţia Patronală (Mamaia) şi CCINA au decis să facem această Asociaţie, care la început se numea Litoral (fără Delta Dunării). Lucrurile au evoluat şi Asociaţia a devenit Litoral Delta Dunării. Şi au venit CLM Tulcea, Năvodari, Costinești, dar puţini reprezentanţi din zona privată. Anul trecut am decis ca municipiul să nu se mai împiedice în această asociaţie. După ce am creat acest mecanism instituţional numit taxă de promovare, sa decis să vă lăsăm pe dvs să faceţi cum consideraţi cu această taxă. Acum constat că CCINA s-a retras, şi Asociaţia Patronală vrea să se retragă.

Dacă ele s-au retras, cine mai rămâne? Eu văd două variante şi voi trimite prin corespondenţă.

Un chestionar de decizie tuturor plătitorilor de taxă de promovare - Ce face municipiul Constanţa: rămânem în asociaţie? Dacă da, în ce condiţii. Dacă nu, ce facem cu taxa de promovare? Când Asociaţia patronală se retrage, când reprezentanţii cluburilor de noapte numesc patron de club, când cei din Satul de Vacanţă spun că nu au beneficiat de taxă, când Camera de Comerţ se retrage. E clar că avem probleme. O să am o discuţie cu doamna Martin. Nu vreau ca sezonul să ne găsească dezbinaţi “, a declarat Făgădău, precizând că a început să își pună unele semne de întrebare atunci când a văzut că din Asociaţia Litoral Delta Dunării s-au retras CCINA și Asociația Patronală Mamaia.

Ti-a placut articolul?

Comentarii