Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:04 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Primarul Constanţei, Decebal Făgădău - „Îmi cer scuze constănţenilor dacă au avut sau au de suferit din cauza iluminatului public“

ro

01 Mar, 2017 00:00 5043 Marime text
Primarul Constanţei, Decebal Făgădău, a susţinut o conferinţă de presă, în care a ţinut să precizeze că la viitoarea şedinţă a Consiliului Local se va aproba bugetul municipal. „Este evident că, până în acest moment, dincolo de ceea ce ne obligă legea, partea de transparenţă decizională, am organizat deja o întâlnire de afaceri în care am dezbătut bugetul municipal şi voi organiza şi o dezbatere publică, astfel încât toţi constănţenii să poată fi informaţi asupra modului în care este alcătuit bugetul oraşului nostru“, a declarat primarul Constanţei.
 
Făgădău a precizat că fondurile municipalităţii, în 2017, vor fi direcţionate pe mai multe domenii, prioritare fiind investiţiile, locuinţele şi investiţiile legate de locuinţe şi programele pentru protecţie socială. În altă ordine de idei, edilul-şef al municipiului susţine că Primăria Constanţa nu are suficiente spaţii unde să-şi desfăşoare activitatea şi se doreşte închirierea unor amplasamente în acest sens.

Decebal Făgădău: „Până la sfârşitul lunii martie, sperăm să rezolvăm toate problemele cu iluminatul“

Referitor la problemele apărute în sistemul de iluminat public în municipiul Constanţa, primarul a făcut câteva precizări: „Municipalitatea nu are sistemul de iluminat delegat, pentru că explorăm posibilitatea de a accesa fonduri europene pentru modernizarea întregului sistem de iluminat. În momentul de faţă, se discută despre contracte de tip ESCO. Acestea presupun ca municipalitatea să facă o licitaţie, ca urmare a unui studiu, să se delege către o companie care investeşte din banii ei în vederea reducerii consumurilor şi creşterii eficienţei sistemului de iluminat. Scăzând consumurile, firma îşi recuperează investiţia. Singura condiţie este ca municipalitatea să îşi asume de la bun început să plătească în perioada contractuală aceeaşi sumă. La finalul perioadei, firma ar urma să predea un sistem de iluminat mult mai eficient“.
 
De asemenea, Făgădău a mai zis: „Contractele de iluminat au expirat la sfârşitul anului trecut. Din nefericire, procedurile de achiziţie pentru noile contracte de mentenanţă, pe cele două loturi, pentru că oraşul este împărţit pe două loturi, au durat mai mult decât estimam, s-a schimbat legea achiziţiilor publice, care a venit cu o îngreunare a procedurilor. Pentru că procedurile au durat mai mult, municipalitatea are astăzi contracte de mentenanţă doar pe jumătate de oraş, pe cealaltă jumătate nu s-a terminat încă procedura de achiziţie. Noi am preluat absolut toate sesizările. Toate acestea s-au suprapus cu o iarnă foarte grea. Vreau să îmi cer scuze tuturor constănţenilor dacă au avut sau au de suferit din cauza iluminatului public. Până la sfârşitul lunii martie, sperăm să rezolvăm toate problemele cu iluminatul“.

Podul de la Butelii intră în reabilitare în aprilie

În cadrul conferinţei, Decebal Făgădău a făcut referire şi la Pasajul Cumpenei (Podul de la Butelii), care urmează să fie reabilitat. „Am aprobat modificarea devizelor pentru două proiecte de investiţii importante. Modificarea a vizat doar reducerea cotei de TVA, astfel încât reparaţiile la Pasajul Cumpenei vor putea începe odată ce va fi actul adiţional semnat“. Potrivit acestuia, lucrările la Pasajul Cumpenei urmează să înceapă în luna aprilie şi ar urma să dureze doar 12 luni. „Ne dorim să restrângem termenul de 12 luni. Valoarea lucrărilor este de peste un milion de euro. Proiectul va produce pe perioada lucrărilor un disconfort în zona respectivă şi încercăm să atenuăm cât putem de mult acel disconfort printr-o comunicare activă cu constănţenii, pe care vreau să îi asigur că nu se va repeta problema podului de la Agigea“, a declarat Decebal Făgădău.

Municipiul Constanţa a atribuit, pe data de 20 septembrie, prin negociere directă, contractul „Dirigenţie de şantier pentru «Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei»“ societăţii Design Concept Proiect SRL. Contractul constă în prestarea serviciului de dirigenţie de şantier pentru urmărirea şi verificarea execuţiei lucrărilor aferente obiectivului de investiţii „Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei“.

Problema câinilor, rezolvată în luna mai?

În cadrul aceleiaşi conferinţe, primarul Constanţei a declarat că problema câinilor fără stăpân trebuie rezolvată. Astfel că se urmăreşte construirea unui adăpost nou, de unde patrupedele sterilizate să poată fi adoptate. Edilul-şef susţine ca, de la 1 mai, contractul pentru acest proiect va fi semnat, deoarece, în perioada primăverii şi a sezonului cald, problema câinilor fără stăpân se înteţeşte.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii