Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:32 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Prefectul spune că „Guvernul nu poate interveni” Cine va suporta cheltuielile suplimentare pentru podul nou de la Agigea?!

ro

23 Oct, 2013 00:00 2375 Marime text
Factorii responsabili de realizarea noului pod rutier de la Agigea, din Poarta 9, s-au întâlnit ieri cu prefectul Constanţei, Eugen Bola.
Deşi constructorul noului pod a vorbit de o serie de pagube înregistrate ca urmare a închiderii, începând cu data de 1 octombrie, a podului vechi de la Agigea, prefectul Eugen Bola, reprezentantul Guvernului în teritoriu, a declarat că Executivul nu va aloca niciun ban în plus pentru a acoperi costurile suplimentare. Numai la ultima betonare, constructorul a refuzat două cifaroame, care au trebuit să fie aruncate întrucât nu mai puteau fi folosite.

Deşi cheltuielile suplimentare au intervenit ca urmare a închiderii circulaţiei pe podul de la Agigea, prefectul Eugen Bola a declarat ferm că: „Guvernul nu poate interveni”.
La rândul lui, constructorul a precizat că: „Suntem în discuţii cu firma care furnizează beton pentru găsirea unei soluţii. Deocamdată ei au fost de acord să furnizeze beton până la sfârşitul lunii, urmând ca angajamentul să fie parafat la sfârşitul lunii când vom şti toate condiţiile de transport, inclusiv transportul pe gabară”.

Construcţia noului pod depinde de prezenţa gabarei

O altă problemă semnalată de prefectul Eugen Bola a fost legată de transportul pe viitor a betonului, care ar urma să fie turnat la piciorul podului din partea de sud, beton cu caracteristici deosebite, care poate fi menţinut în cifaroame cel mult 3 ore. „Nu poate să rămână decât trei ore şi nu poate să traverseze podul (n.r. podul vechi de la Agigea) pentru că o asemenea cifă ar avea până spre 40 de tone, ceea ce este foarte mult. Motiv pentru care am legat transportul acestui beton cu caracteristici speciale de prezenţa gabarei pe care o aşteptăm la începutul lunii noiembrie”, a declarat prefectul.
Constructorul a precizat că până în data de 7 noiembrie, când se va putea apela la gabară, lucrările vor continua, betonul urmând să fie transportat ca şi până acum, pe durata unei ore şi 20 de minute, pe rute ocolitoare, care prelungesc traseul cu 80 de kilometri. 
„În acest moment constructorul împreună cu noi am analizat reţeta de beton cu extensia lucrabilităţii până la trei ore, dar, punem în vedere că, pe măsură ce pilonii se ridică timpul necesar ridicării betonului de la nivelul terenului până sus creşte şi atunci îmi scurtează timpul disponibil pentru transport şi atunci trebuie neapărat să găsim o variantă de transport cu o distanţă mai scurtă şi cu un timp mai scurt”, a explicat Anghel Stănescu, consultantul lucrării.

Gabara a suferit modificări pentru a traversa canalul  

Dacă partea de organizare a accesului dinspre mal este rezolvată, gabara a pus ceva probleme autorităţilor. „Nu a fost rezolvată, din păcate, problema gabarei. Această gabară asigura într-adevăr accesul utilajelor grele pe ea dar avea numai o singură poartă, adică accesul se făcea numai într-un singur sens ori pentru trecerea peste canal aveam nevoie de două porţi. Vă imaginaţi că la o gabară lungă de 60 de metri şi o lăţime a canalului de 150 metri în zonă să întorci gabara, să faci tot felul de mişcări novatoare, ar fi imposibil. Şi atunci s-a proiectat o a doua poartă, pe partea cealaltă. Practic utilajele grele vor intra pe o parte şi vor ieşi pe partea cealaltă în sensul de mers”, a subliniat ieri Anastasie Severin, director executiv în cadrul Direcţia Exploatare Canal Dunăre-Narea Neagră.
Potrivit acestuia proiectarea noii porţi a durat două săptămâni, iar luni gabara, cu o lăţime de 14 metri şi o lungime de 60 metri lungime, va permite accesul a 9 maşini mari  a intra în şantier pentru lucrări şi va fi gata pe data de 3 noiembrie, urmând ca pe 5 noiembrie  să asigure transportul TIR-urilor pe canal. 

Lucrări cu o garanţie de doi ani!

Noul pod rutier este finalizat la această dată în procent de 70%, lucrările urmând să fie finalizate în luna mai 2014. Înainte de deschiderea noului pod vor fi realizate teste, probe tehnologice şi se va apela la reglaje pentru cablurile hobanate. Durata de garanţie a lucrărilor este de 2 ani, iar durata de viaţă a podului este de 100 de ani, a mărturisit Anghel Stănescu, consultantul lucrării.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Mircea 23 Oct, 2013 23:42 Contractorul Aplodor nu a mai executat poduri.Sa se lămurească cine e vinovat de durata mare de executie si sa fie penalizat(personal cred ca executantul Apolodor si proiectantul Search)In privința betonului se încearcă a se induce in eroare sugerandu-se ca nu se poate turna beton daca nu se poate traversa podul cu "cifaroame".Sunt stații de betoane apte sa toarne betonul necesar pe ambele părți ale canaluluiTrebuie sa nu i sa permită de consultant sa vina cu aceasta minciuna.Prea ne credeți prosti.