Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:33 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Municipalitatea se înregistrează în Sistemul naţional electronic de plată a taxelor locale cu cardul bancar (SNEP)

ro

25 Feb, 2017 00:00 1536 Marime text
Primăria Municipiului Constanţa se va înregistra în Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor locale utilizând cardul bancar (SNEP). Acest sistem este accesibil de oriunde şi pentru oricine, 24 de ore din 24, şapte zile pe săptămână.
 
Consilierii locali municipali sunt chemaţi să aprobe înregistrarea şi să voteze pentru stabilirea modului în care este suportat comisionul bancar. Comisionul perceput de instituţia de credit respectivă aferent efectuării plăţii electronice nu va depăşi 2% din valoarea tranzacţiei, dar nu va fi mai mare de 30 de lei, în situaţia în care, prin aplicarea cotei de 2%, rezultă o sumă mai mare de 30 de lei, şi va fi suportat de Primăria Municipiului Constanţa.
 
Selectarea instituţiei de credit care acceptă plăţi electronice se va face cu respectarea prevederilor Ordinului nr. 168/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar.
Din analiza sumelor încasate prin plata cu cardul la punctele POS ale Primăriei la nivelul anului 2016 (321.200 de lei), prin aplicarea unei cote maxime de 2% din valoarea tranzacţiei la sumele încasate, costurile legate de suportarea comisionului bancar se estimează la 6.424 de lei/an.
 
Având în vedere valoarea estimată, se va organiza o procedură de achiziţie în conformitate cu prevederile legale. Fondurile vor fi asigurate din capitolul 51 - Cheltuieli materiale. În acelaşi timp, prevederile OUG nr. 100/2016, ce vizează modificarea şi completarea Legii nr. 350/2001, privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, precum şi a Legii nr. 50/1991, privind autorizarea lucrărilor de construcţii, instituie obligativitatea prin care autorităţile publice locale trebuie să asigure primirea documentaţiilor de avizare în format electronic online.
 
Această măsură vizează interesul general public şi va avea ca rezultat simplificarea procedurilor administrative, reducerea costurilor şi respectarea obligaţiilor ce derivă din strategia pentru agenda digitală la nivel european şi naţional.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii