Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
07:34 20 01 2018 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

În an electoral, cronica unei investiţii anunţate Strada Traian, soluţia pentru campania lui Mazăre (galerie foto + document)

ro

14 Mar, 2012 02:41 2816 Marime text
Str_Traian_Radu_Mazare.jpgPână la finalul acestui an, strada Traian va fi redeschisă circulaţiei. Anunţul a fost făcut ieri de primarul Constanţei. Artera este închisă încă din vara lui 2010.

Primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, a anunţat, ieri, că până la finalul acestui an strada Traian va fi redeschisă circulaţiei. Asta pentru că, potrivit edilului-şef, investitorul Harborside Imobiliara a continuat stabilizarea malului din zonă, în pofida faptului că, pentru moment, nu se cunoaşte dacă acesta va reuşi să construiască şi centrul comercial propus iniţial. „Una peste alta, din cele discutate acum cu constructorul, până la sfârşitul anului acesta va fi terminată structura metalică şi vom reda circulaţiei strada Traian", a precizat Mazăre.

str_traian_Radu_Mazare_2.jpgPotrivit spuselor primarului Constanţei, investiţia totală, fără însă a include aici şi valoarea clădirii viitorului mall, s-ar ridica undeva la 30 de milioane de euro. Este vorba, concret, de stabilizarea malului printr-o structură metalică, structură care vine peste cei 200 de piloni de susţinere. Această structură ar trebui să fie ulterior înglobată în structura viitoarei clădiri, adică a mall-ului. De precizat este că Mazăre a declarat că spaţiile dintre pilonii de susţinere de sub strada Traian vor fi umplute, astfel că rezultatul final va fi „un perete compact de beton".

Un fel de remember

Amintim că proiectul acestui centru comercial a debutat în 2007, atunci când Primăria Constanţa a eliberat o autorizaţie de construire. Investitorul iniţial nu a respectat cele două termene de finalizare a lucrărilor: luna august 2008 pentru consolidarea malului şi mai 2009 pentru inaugurarea mall-ului. În decembrie 2008, atunci când a inspectat şantierul, primarul Mazăre a declarat că spaţiul comercial va beneficia de 1.300 de locuri de parcare, dispuse pe cinci nivele, dintre care trei sub nivelul străzii, iar două deasupra.

Ulterior a venit criza, iar investiţia a fost sistată. În vara lui 2010, strada Traian s-a surpat în zona blocurilor A5 şi A6, dar administraţia publică locală a respins categoric acuzaţiile locatarilor din zonă, susţinând că acele crăpături n-au survenit din cauza lucrărilor. La momentul respectiv, Primăria Constanţa a reparat drumul (decopertare, umplere, tasare şi refacerea covorului asfaltic), dar strada Traian a fost închisă. Şi aşa a rămas până astăzi.

Lanţul slăbiciunilor

La conferinţa în aer liber de ieri a participat şi Nicolae Boiangiu, directorul tehnic al Harborside Imobiliara. El a declarat că, potrivit unor documente din Arhivele Naţionale, zona malului străzii Traian „se mişcă din 1880". „E o zonă în mişcare, e o argilă structurată, care în contact cu umezeala se mişcă".

Cine este însă Harborside Imobiliara? Ei bine, firma Harborside Imobiliara a fuzionat, prin absorbţie, cu Harborside Hotel. Firmele Harborside au legături cu oameni cunoscuţi drept apropiaţi ai primarului Mazăre. Mai exact, în Harborside este implicată societatea cipriotă Master Job Limited, societate care mai este implicată şi în SC Sisteme Internaţionale de Afaceri SA, firmă administrată de Valentin Gheorghe Ionescu, coinculpatul primarului Mazăre în dosarul retrocedărilor.

În ceea ce priveşte acţionariatul Harborside Imobiliara, aceasta are trei asociaţi persoane juridice: SC Masterjob Limited (Cipru), Romanian Real Estate Partners BV (Olanda) şi Quixotic Trading LTD (Cipru). În ceea ce-i priveşte pe administratori, aceştia sunt Peter Oesterle (Austria), Birgit Noggler (Austria) şi Andrew Clive Stear (Marea Britanie).

Nu este prima investiţie de acest gen promovată de Mazăre. Ca şi în alte situaţii, promovarea proiectului se face în cea mai bună perioadă posibilă: exact înaintea alegerilor locale.

În loc de concluzii

Mazăre a subliniat ieri că valoarea totală a investiţiei din zonă - lucrările de consolidare a malului şi mall-ul, dacă acesta va fi construit în cele din urmă - s-ar putea ridica la 200 de milioane de euro. Redeschiderea străzii Traian este, cu siguranţă, o veste bună pentru constănţeni. Chiar şi aşa însă, de remarcat este că municipalitatea vorbeşte, în 2012, despre redarea străzii Traian traficului constănţean abia la finalul acestui an, în condiţiile în care proiectul cu pricina a fost demarat în 2007. Sigur, surparea străzii nu putea fi prevăzută. Se impune însă întrebarea: studiile specialiştilor despre această zonă ce spuneau? Ce prevedeau? Cel mai invocat motiv al acestei tergiversări? Evident, criza. Invariabil.

Nu în ultimul rând, această mega-investiţie, anunţată cu surle şi trâmbiţe încă din decembrie 2007, este readusă în prim-plan chiar înaintea alegerilor locale din iunie. Povestea pare un copy paste după inaugurarea, în 2008, cu doar o zi înainte de scrutin, a City Park Mall, investiţie realizată pe teren retrocedat de administraţia Mazăre.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • vizitator 14 Mar, 2012 16:40 Ma mir ca nu l-au invinuit pe Basescu pentru surparea malului de pamant, la fiecare pilon a intrat in jur de 45 mc de beton,inmultit cu 200 de piloni, cam 9000 mc de beton vandut de cine credeti? Pentru criminalii ecologici e nevoie de pedepse foarte aspre, pentru ca ei i-si bat joc de viitorul nostru, al copiilor nostri,
  • fara nume 14 Mar, 2012 08:33 Asa se transforma,la noi,O GRESEALA PENALA in campanie electorala,ALICE in tara minunilor: vidraru,200 ani stabilitate,inc-o tura,guri cascate,prostime.Mazare afla si TU ca nu asa se stabilizeaza munte de pamant.E chestie de timp pana pilonii vor fi FORFECATI.