Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:34 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Se strică electrocasnicele din cauza furnizorului de energie electrică? Ești bun de plată!

ro

04 Jan, 2016 00:00 1805 Marime text
Viscolul, temperaturile scăzute şi toate alertele meteo din ultimele zile cresc pericolul penelor de curent. Și mai ales în județul Constanța unde, cele mai multe sate se confruntă cu astfel de fenomene iarna, din cauza vântului sau a viscoului.

Astfel, dacă vi se strică vreun aparat electrocasnic, din cauza întreruperilor bruşte de energie electrică, şi doriţi despăgubiri, trebuie să ştiţi că firma care vă livrează curentul electric ar putea să invoce drept cauză fenomenele meteo. În acest caz, dumneavoastră nu vă rămâne decât să vă luaţi adio de la despăgubiri. Așadar și fără energie electrică, și fără electrocasnice și fără despîgubire.

Şi totuşi dacă vă aflaţi în această situaţie, cu siguranţă, o să aveţi nevoie de zeci de acte, avize, aprobări şi controale ca să fiţi despăgubiţi. În urmă cu câteva zile, autorităţile au publicat în Monitorul Oficial paşii pe care trebuie să îi urmaţi într-o astfel de situaţie neplăcută.

Procedura complicată presupune că dumneavoastră trebuie să cereţi despăgubirea, în cel mult 10 zile de la incident, iar un reprezentant al companiei de electricitate este obligat să vină acasă la dumneavoastră pentru a verifica plângerea. Va emite apoi un proces verbal de constatare a pagubelor, ca mai apoi o comisie să analizeze cele întâmplate şi să comunice decizia de acordare sau de refuz a despăgubirii.

Dacă decizia este de acordare a despăgubirii, sunteţi obligaţi să trimiteţi, în maximum două luni, un dosar cu documentele justificative, printre care: facture sau bonul fiscal care să demonstreze achiziţia aparatului care s-a defectat.

Dacă nu mai aveţi totuşi chitanţele va trebui să faceţi o declaraţie pe propria răspundere privind data achiziţiei. Iar dacă aparatul a fost reparat între timp, va fi nevoie de un nou document care să arate costul reparaţiei. Dacă defecţiunile sunt prea mari şi aparatul trebuie înlocuit, este nevoie de constatarea în scris de la service-ul de electrocasnice. Dosarul mai trebuie să conţină şi o cerere tip pentru despăgubire şi contractul cu compania care livrează curentul electric.
 
Dacă aţi îndeplinit correct această procedură, compania va trimite spre client decizia de plată şi un alt proces verbal.
Trebuie să mai cunoaşteţi faptul că nu primesc nicio despăgubire consumatorii care nu plătesc taxa radio şi tv.
La cum arată în acest moment legislaţia, cererile de despăgubire ar putea să nu fie luate în considerare de furnizorii de energie electrică, deoarece legea îi ajută.

Mai exact, nu există nicio instituţie imparţială care să facă verificări într-o astfel de situaţie, iar consumatorii rămân la mila distribuitorilor de energie electrică.

Sursă foto: libertatea.ro
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii