Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:29 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Scrisoare deschisă către preşedintele Băsescu şi premierul Ponta Operatori nemulţumiţi de conducerea Portului Constanţa (document)

ro

17 Jul, 2013 00:00 3224 Marime text
Mai mulţi operatori portuari acuză, prin intermediul unei scrisori deschise adresate preşedintelui Traian Băsescu şi premierului Victor Ponta, abuzuri şi ilegalităţi în Portul Constanţa. Reprezentanţii a şapte firme susţin că actuala conducere a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC) are lipsuri majore, dar şi că la nivelul echipelor manageriale - ale Portului Constanţa şi porturilor satelit - ar fi tolerate numeroase practici ilegale.
 
Grup Servicii Petroliere, GSP Shipyard, Octogon Gas, United Shipping Agency, Organizaţia Patronală Operatorul Portuar, Romned Port Operator şi FNSP Constanţa. Aceştia sunt cei şapte operatori portuari care reclamă faptul că Portul Constanţa şi porturile satelit ar fi conduse de interesele directe ale unui grup presupus infracţional al cărui scop ar fi, de fapt, devalorizarea acestora.
 
„Persoanele incomode sunt îndepărtate prin orice mijloace”
 
În scrisoarea publicată, ieri, de HotNews.ro, se menţionează că, „în ultimii ani, activităţile, performanţele şi strategia adoptată pentru administrarea Portului Constanţa şi a sateliţilor acestuia nu funcţionează norma în direcţia promovării şi dezvoltării, orice iniţiativă privată exprimată în acest sens fiind obstrucţionată chiar de către cei care ar fi trebuit să o sprijine”.
Cei şapte operatori portuari au ţinut să precizeze că „persoanele incomode sau care nu au culoarea politică corespunzătoare sunt îndepărtate prin orice mijloace, expertiza şi competenţa profesională nemaifiind un criteriu de ocupare a porturilor”. Mai mult, „politica de resurse umane este guvernată de principiul apartenenţei şi nu de cel al competenţei. În istoria ei, Administraţia Porturilor nu a avut niciodată o echipă managerială mai lipsită de competenţă ca acum”.
Nu este de ignorat faptul că semnatarii scrisorii atrag atenţia inclusiv asupra „cumetriilor şi prieteniilor” devenite, în opinia lor, „standarde suficiente pentru a ajunge în conducerea unui dintre cele mai mari porturi din Europa”.
Cât despre pavilionul naţional, operatorii declară că acest drept suveran al statului ar fi fost cedat printr-un tertip comercial unei persoane juridice private străine, ceea ce ar fi un fapt fără precedent în istoria postdecembristă.
Reprezentanţii celor şapte operatori portuari spun că acest presupus grup infracţional ar activa în detrimentul interesului public, prin intermediul unor persoane poziţionate strategic în funcţiile de conducere ale autorităţilor portuare.
 
Reorientarea către alte porturi
 
Operatorii portuari avertizează că, dat fiind contextul, iau în calcul reorientarea către alte porturi. În plus, ei consideră că anumite ramuri industriale cu tradiţie în Portul Constanţa ar putea fi închise.
Semnatarii scrisorii deschise cer demiterea conducerii tuturor autorităţilor portuare şi numirea, pe criterii de competenţă, a unei noi gărzi de directori la vârful acestor autorităţi.
Amintim că CNAPMC este condusă, de la începutul acestui an, de Lucian Băluţ, fostul preşedinte al Organizaţiei Municipale a PSD Constanţa. Băluţ este profesor universitar doctor la Universitatea Maritimă Constanţa şi, în legislatura 2004-2008 a fost, pentru doar câteva luni, deputat.
Nu mai puţin important, reamintim că Radu Mazăre, primarul municipiului Constanţa, intenţionează ca, printr-un proiect de lege, Portul Constanţa să treacă în administrarea Consiliului Local Municipal Constanţa (31%), a CL Năvodari (3%), a CL Agigea (4%), a CL Mangalia (2%) şi a Consiliului Judeţean Constanţa (15%). CLM Constanţa ar deveni astfel acţionarul majoritar al Portului.
Facem menţiunea că am încercat să aflăm un punct de vedere al directorului general al CNAPMC, Lucian Băluţ, dar acesta nu a putut fi contactat. În eventualitatea în care va transmite un punct de vedere, acesta va fi publicat.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Ileana 17 Jul, 2013 21:06 Da, politica de personal e infecta, iar sefa departamentului este talpa, opinca. Fuste mini de piele si carlionti intr-un cap gol, cu fite si basini ,sustinuta de PSD
  • Uite cine vorbeste! 17 Jul, 2013 09:06 Cum dracu de protesteaza tocmai Viorel, care face parte din CA al APC si in acelasi timp si din Organizaţia Patronală Operatorul Portuar si care se ocupa in ambele entitati numai de interesele lui particulare? Ca GS protesteaza, nu ma mira, ca doar vroia neaparat sa castige licitatia pentru extinderea digului de larg si de cand a pierdut licitatia incearca sa faca tot ce poate ca sa schhimbe actuala conducere cu una care sa-i serveasca interesele. De Romned ce sa zic ... G protesteaza la orice, pentru ca el este un fel de Gica contra!Tare as vrea sa vad cum pleaca toti astia din portul C-ta!